Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mistig Bokrijk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mistig Bokrijk

    Onderweg naar het werk deze morgen even gestopt aan een wei waar de koeien al flink aan het loeien waren..Een paar LR2 bewerkingen.Hopelijk vallen ze in de smaak.
    De ene wat anders bewerkt dan de andere met mijn favoriete bewerking..Toning.






    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: Mistig Bokrijk

    Knappe eerste !

    Bij foto 2 zou ik dat kleine boompje? / struikje? / kalfje? (links, net boven de koeiestaart) wegwerken.
    Ik weet het, het is geen sensorvlek, maar het trekt helaas wel de aandacht.

    greetz
    Cheeta
    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: Mistig Bokrijk

      2 landschapkes die ik zeer kan smaken - ik hou vooral van het mooie ochtendlicht en de mooie uitsnede
      Ook de toning van de tweede vind ik mooi, maar daardoor krijg je bovenaan in het midden behoorlijk lelijke (en onnatuurlijke vlekken) ! Dat zou ik proberen weg te werken, trekt te veel de aandacht en verraadt een onverzorgde postprocessing
      Greetz, Kariboe
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

      Comment


      • #4
        Re: Mistig Bokrijk

        Ik ga ook voor de eerste
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Mistig Bokrijk

          lekker sfeertje hoor, ga voor de eerste.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Mistig Bokrijk

            ik ga voor twee met die onnozele koe (geeft voor mij een meerwaarde zeker hoe ze in de richting van de zon kijkt) 't is bijna alsof ze door te kijken de mist vermindert
            nikon coolpix s9100

            Comment


            • #7
              Re: Mistig Bokrijk

              allebei heel mooie Pascal, maar ik ben ook voor de 1e. Vanwege de kleur en vanwege de rust die er uit straalt.

              Groeten, Bert
              Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
              www.bertofotografie.be

              Comment


              • #8
                Re: Mistig Bokrijk

                Mooie eerste

                gr.ron.
                http://exhi-fotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Mistig Bokrijk

                  2 heerlijke plaatjes Pascal

                  grtjs,

                  jeannot

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mistig Bokrijk

                    Mooie platen. Met voorkeur voor de 1e.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mistig Bokrijk

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                      2 landschapkes die ik zeer kan smaken - ik hou vooral van het mooie ochtendlicht en de mooie uitsnede
                      Ook de toning van de tweede vind ik mooi, maar daardoor krijg je bovenaan in het midden behoorlijk lelijke (en onnatuurlijke vlekken) ! Dat zou ik proberen weg te werken, trekt te veel de aandacht en verraadt een onverzorgde postprocessing
                      Greetz, Kariboe
                      Kariboe,
                      Aan de ene kant heb je gelijk hoor..Maar dat ik zou eventueel deze kunnen wegtoveren met een gausian blur mask of iets dergelijks. Maar ik zie op de eerste ook deze vlekken omdat het gedeeltelijke mist dichtheid is en zoals je ook op de eerste kunt zien komen deze iets duidelijker voor in de tweede toning dan in de eerste waar alles net iets lichter is..Slordigheid? Ik weet het niet zo dadelijk. Maar ik begrjjp je standpunt wel.
                      Bedankt voor de reactie in ieder geval.

                      Bij foto 2 zou ik dat kleine boompje? / struikje? / kalfje? (links, net boven de koeiestaart) wegwerken.
                      Ik weet het, het is geen sensorvlek, maar het trekt helaas wel de aandacht
                      Ik had deze andere koe inderdaad kunnen wegshoppen als ik wist dat het meer zou bijdragen voor mij..Ik zal de proef op de som nemen.
                      Bedankt voor de tip.

                      Voor Kariboe en Cheeta een updateje.....


                      Last edited by Jacobs Pascal; 3 augustus 2009, 18:43.
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mistig Bokrijk

                        Echt mijn goesting Pascal, de zachte-warme kleuren van de vroege ochtend zijn naar mijn gevoel onevenaarbaar...zeker wanneer het nevelig is.....kiezen ga ik hier niet,ze zijn beide prachtig

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mistig Bokrijk

                          Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
                          Echt mijn goesting Pascal, de zachte-warme kleuren van de vroege ochtend zijn naar mijn gevoel onevenaarbaar...zeker wanneer het nevelig is.....kiezen ga ik hier niet,ze zijn beide prachtig
                          voor mij het zelfde gedacht pascal
                          alle 2
                          ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                          *BD1034BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mistig Bokrijk

                            Ook ik vind het twee zeer mooie landschapjes
                            Lily
                            -- visit: www.photographic-memories.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mistig Bokrijk

                              Mooie sfeervolle platen.

                              alleen jammer dat je die koeiekont weggewerkt hebt in je update.
                              Maar het origineel staat er gelukkig nog.
                              Dat geeft in mijn ogen nou juist wat extra dimensie.

                              Yep, helemaal sfeertje.
                              Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

                              Comment

                              Working...
                              X