Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 10-20 mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 10-20 mm

    Geachte,
    Ik was van plan om een groothoeklans aan te schaffen voor mijn 5D mkII.
    Nu weet ik dat de Canonlens EF-S 10-22 mm niet op het toestel (fullframe) past wegens een EF-S lens(vatting). Volgens de handleiding is het toestel niet compatibel met EF-S lenzen.
    Nu is mijn vraag of de Sigma 10-20 mm wel zou passen op een EOS 5D mkII.
    Of enig ander merk van lens.

  • #2
    Re: Sigma 10-20 mm

    Het gaat hier waarschijnlijk om een "DC" en niet om een "DG". En deze lenzen zijn speciaal voor crop-camera's gemaakt, je kan deze mss wel monteren op je 5D maar je zal wel een stevige vignettering zien op je beelden.
    Een betere optie is dus de 15-30 EX DG of de 12-24 EX DG.

    Groeten
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 10-20 mm

      De lens is een DC lens en zal wel passen en op een FF camera vanaf ongeveer 15mm een vullend beeld geven. Dit ziet er spectaculair uit op de monitor, totdat je gaat inzoomen op de randen.........dit is ook het deel van het beeld dat nooit bedoeld is om te gebruiken.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 10-20 mm

        aargh had ik eerder geweten dat die sigma 10-20mm f4-5.6 DC HSM op mijn 5D I gaat dan had ik die daar al lang eerder ogpezet
        Ik heb het net geprobeerd. Je krijgt in de hoeken wel een zwart stuk (hoe hoger je f, hoe minder uitgesmeerd) en op 10mm heb je een fisheye. Allez, een bol waarin je beeld hebt en de rest daarbuiten is zwart.

        Een 17-40 geeft toch hetzelfde eigenlijk als een 10-20 op een crop (zelfs iets wijder in mijn ervaring), dus waarom kijk je daar niet naar ?
        Ik heb 17-40 op 5D vergeleken met 10-20 op 40D en de 17-40 was wel NOG scherper in het midden.
        Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 10-20 mm

          Ook een 2de hands Sigma 15-30 is een leuk alternatief voor op een FF. Ik gebruik die voor op een D700.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 10-20 mm

            Een 17-40 geeft toch hetzelfde eigenlijk als een 10-20 op een crop (zelfs iets wijder in mijn ervaring), dus waarom kijk je daar niet naar ?
            - - -
            Dat zal zo wel zijn, maar de EOS5 mkII is geen cropcamera maar een fullframe.
            Ik heb nu de 24-70 mm, het verschil in groothoek met de 17 mm zal niet zo overdreven groot zijn. Daarom gaat mijn voorkeur naar een 10 of 12 mm.
            Zoals gezegd past de 10-22 mm van canon niet op FF wegens EF-s lens.
            De eerstevolgende lens van Canon zelf is de 16-35 mm, dat zie ik niet zitten wegens het kleine verschil met de 24 mm. Zeker niet om er zo veel geld aan te geven.

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 10-20 mm

              Vergis je niet in 8mm aan de korte kant. Kijk eens naar een Sigma 12-24, deat is de kortste zoom voor FF. Wil je het perfect een Nikkor 14-24 2.8 + adaptor.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 10-20 mm

                Ja, maar dan moet ik er wel zeker van zijn dat deze lens past op mijn toestel.
                Dat was ook mijn oorspronkelijke vraag gezien de canon 10-22 mm zeker niet past.
                - - -
                PS; kan er mij eens iemand uitleggen hoe ik een citaat bij (boven) mijn reactie kan voegen.
                Dat is makelijker, dat kunt ge tenminste zien op wat er gereageerd wordt.

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 10-20 mm

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Janssen Bekijk bericht
                  ...PS; kan er mij eens iemand uitleggen hoe ik een citaat bij (boven) mijn reactie kan voegen.
                  Dat is makelijker, dat kunt ge tenminste zien op wat er gereageerd wordt.
                  Door op de knop quote te drukken van het bericht waar je wilt op reageren

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 10-20 mm

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Janssen Bekijk bericht
                    Ja, maar dan moet ik er wel zeker van zijn dat deze lens past op mijn toestel.
                    Waarom zou die niet passen? Sigma zegt dat het een DG lens en dan kan je op hun site nazoeken wat dat betekent. Een beetje winkel kkan je dat ook zo vertellen.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 10-20 mm

                      Het wijdste wat je kan met ff is met een sigma 12-24 dacht ik. Kan je die beter nemen dan een 17-40 als je echt breed wil gaan
                      Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                      Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                      Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                      Comment

                      Working...
                      X