Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geloof of ongeloof?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geloof of ongeloof?

    Hallo,
    Niet voor gevoelige kijkertjes. Best te bekijken alleen en als het donker is.
    Even een inleiding. Enkele weken geleden bezochten we Lawang Sewu in Semarang Indonesië. Het 'huis met de duizend deuren'. Voorheen in de Nederlands koloniale tijd was dit gebouw het kantoor van de spoorwegen. Maar het gebouw heeft ook een andere geschiedenis. Eén van folteringen en opsluitingen. Volgens de legendes en de plaatselijke bevolking is het huis bevolkt door geesten en gebeuren er rare dingen. Zo zijn er mensen die het niet lukt om foto's te nemen van het gebouw, zien ze spoken, zijn er geesten te zien op foto's, worden de mensen ziek die er binnen zijn geweest.... Waarheid of fabel?
    Voor sommige is het flauwekul anderen bezorgd het kippenvel. Ik laat dit in het midden. Ik wil hier geen discussie op gang trekken over bestaan van geesten en dergelijke. Daar ben ik iets te nuchter voor. Of toch niet?
    Mijn nieuwsgierigheid was alleszins te groot, dus besloot ik toch een kijkje te gaan nemen. Met een open blik. Op die plaats zijn er ook meerdere griezelfims opgenomen. Ook met de naam Lawang Sewu.

    Dit is het gebouw aan de buitenkant. Niets speciaal. Gewoon een oud koloniaal gebouw in verval.



    Ik weet niet of er duizend deuren waren maar het waren er wel erg veel. Hier kwamen we binnen. Even een raar gevoel.



    Nog meer deuren.



    Op sommige plaatsen stonden er voetafdrukken op de muur. Hoe komen die daar? Waarom?



    Binnenin het gebouw was het iets donkerder.



    Dit is de zolder. Ik nam een foto van een vriendin en zij stond niet op de foto.



    Om zeker te zijn nam ze een foto van mij (met een lange sluitertijd, het begon wat donker te worden). Zij zegt dat ik de grond niet raak.



    Op het einde van ons bezoek zijn we even serieus verschoten toen een vleermuis tegen haar been vloog toen we in de deuropening stonden. De vleermuizen zijn niet groot -zoals je op de foto kan zien- en ik heb er al veel gezien maar je verschiet er wel van.



    Ik vond het alleszins een fijne ervaring. Omdat het zo een onbekende plaats is vond ik interessant om hier te plaatsen.Iedereen heeft zijn eigen waarheid.
    (De volgende dag was mijn gezelschap ziek.)

    PS. Ik heb ook andere (vrolijke) vakantiefoto's

  • #2
    Re: Geloof of ongeloof?

    leuk verteld en heel goed vastgelegd! kan mij voorstellen dat het toch vrij eng was...
    [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

    Comment


    • #3
      Re: Geloof of ongeloof?

      owhhhh...dat zijn de gangen en deuren uit sommige van mijn nachtmerries. Precies zoals deze....gek om te zien, met beide oogjes open en..wakker

      Comment

      Working...
      X