Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A200 met Sigma 105mm 2.8 macro?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A200 met Sigma 105mm 2.8 macro?

    Hallo allemaal,

    Ik heb een sony A200 met de kitlens en de standaard zoom lens. Nu wil ik na zo'n 1,5 jaar wel weer wat nieuw erbij. Macro foto's vind ik super. Daar ben ik dan ook het meest mee bezig.

    Is een Sigma 105mm F 2.8 EX DG Macro Sony/KM goed voor macro fotografie? Denk dan vooral inzoomen op insecten, vlinders, aquarium vissen, bloemen, enz!

    Gr,

    Arjen

  • #2
    Re: Sony A200 met Sigma 105mm 2.8 macro?

    De Sigma 105 is een prima lens (In feite bestaan er geen slechte macro lenzen) maar mijn voorkeur gaat toch eerder voor de Tamron 90mm macro vanwege scherper reeds vanaf F2.8 (Verhoogt de bruikbaarheid van de lens voor andere zaken dan louter macro fotografie).

    Beiden kosten ongeveer evenveel...

    Comment


    • #3
      Re: Sony A200 met Sigma 105mm 2.8 macro?

      Myrom heeft die Sigma lens op een A300, misschien eens aan hem vragen .
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: Sony A200 met Sigma 105mm 2.8 macro?

        Oorspronkelijk geplaatst door Arjenk Bekijk bericht
        Hallo allemaal,



        Is een Sigma 105mm F 2.8 EX DG Macro Sony/KM goed voor macro fotografie? Denk dan vooral inzoomen op insecten, vlinders, aquarium vissen, bloemen, enz!

        Gr,

        Arjen
        Inzoomen zul je met die lens niet kunnen (het is geen zoomlens) maar dat bedoel je waarschijnlijk ook niet. Deze lens (en de genoemde Tamron) bieden je het voordeel dat je dichterbij kan scherpstellen. Hierdoor kun je van de vlinder een portret van zijn kop maken. En zowel de Tamron als de Sigma zullen dat heel goed doen, en je heel scherpe foto's opleveren. Je kan oo eens zoeken naar een 2e hands minolta 100 mm macro lens.
        Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

        Comment

        Working...
        X