Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 70-200-2.8 VR II N

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 70-200-2.8 VR II N

    Hij komt er aan ( Eindelijk )

    30/07/2009 Nikon introduceert de AF-S NIKKOR 70-200 mm F/2.8G ED VR II

    Nikon Europe maakt vandaag de AF-S NIKKOR 70-200 mm F/2.8G ED VR II bekend, met een gloednieuw optisch ontwerp voor een topklasse beeldkwaliteit en met een uitgebreide functie voor vibratiereductie.

    Robert Cristina, Manager Professional Products bij Nikon Europe, zegt hierover: “Het optische ontwerp is volledig opnieuw gemodelleerd om te voldoen aan de eisen van hedendaagse beeldsensoren. Dit objectief werkt ook beter bij langere sluitertijden en is aangepast om de nieuwste autofocustechnologie aan te vullen.”

    Beter fotograferen bij weinig licht
    Het AF-S NIKKOR 70-200 mm F/2.8G ED VR II-objectief is voorzien van de nieuwste VRII-stabilisatietechnologie voor vibratiereductie en biedt gebruikers de mogelijkheid te fotograferen bij sluitertijden tot vier stops* trager dan anders mogelijk zou zijn. Er zijn twee VR-standen beschikbaar: de normale VR-stand voor normaal fotograferen en de actieve VR-stand die trillingen als gevolg van het fotograferen vanaf een motorfiets of vanuit een vliegtuig tot een minimum beperkt. Bij beide standen is het zoekerbeeld stabiel, waardoor het scherpstelpunt en de kadrering uiteindelijk gemakkelijker en nauwkeuriger kunnen worden verkregen.

    Schitterende beeldkwaliteit
    Het nieuwe objectief is ontworpen om bij hedendaagse FX-formaat camera's de allerbeste beeldkwaliteit in zijn klasse te leveren, met een voortreffelijke kwaliteit van de randen tot de hoeken. Nikon's exclusieve antireflectiecoating Nano Crystal Coat en niet minder dan zeven ED-glaselementen beperken de interne reflecties en afwijkingen tot een minimum en bieden zelfs in de moeilijkste lichtomstandigheden beelden met een prachtig hoog contrast.

    Het nieuwe objectief kent drie scherpstelstanden: de A/M-stand, de M/A-stand en de M-stand. Met de nieuwe A/M-schakelaar schakelt u autofocusvoorkeuze in, ook als tijdens het maken van opnamen de scherpstelring wordt ingesteld.

    Het nieuwe optische ontwerp maakt ook kleinere afmetingen mogelijk dan bij de huidige versie het geval is, zonder dat dit ten koste gaat van de duurzaamheid waar professionele fotografen tijdens hun werk op vertrouwen. De robuuste magnesium camerabody is uitvoerig afgedicht, zodat het objectief bestand is tegen de invloeden van stof en vocht en u onder alle omstandigheden kunt blijven fotograferen.
    *Zoals bepaald tijdens prestatietests van Nikon

    Specificaties

    Brandpuntsafstand 70-200 mm
    Max./min. diafragma f/2.8G
    Objectiefconstructie 7 ED-glaselementen
    Beeldhoek 34°20’ - 12°20’ (22°50’ - 8° met Nikon DX-formaat)

    Minimale scherpstelafstand 1,4 m (over het gehele zoombereik)
    Aantal diafragmalamellen 9 (afgerond)
    Maat voor filters/voorzetlenzen 77 mm
    Diameter x lengte Circa 87 x 209 mm

    Gewicht Circa 1.540 gram


    De AF-S NIKKOR 70-200 mm F/2.8G ED VR II is te koop vanaf november 2009 (wordt nog bevestigd)

    Mvg Marianne van Versendaal

  • #2
    Re: Nikon 70-200-2.8 VR II N

    Over de prijs zal waarschijnlijk nog niets gekend zijn ?

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 70-200-2.8 VR II N

      tuurlijk wel dpreview spreekt van advies prijs rond 2500 eurookes
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 70-200-2.8 VR II N

        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        tuurlijk wel dpreview spreekt van advies prijs rond 2500 eurookes
        bevestiging: klik
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 70-200-2.8 VR II N

          Marianne, er is hier al een topic over opgestart

          http://forum.belgiumdigital.com/f35/...en-272101.html

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 70-200-2.8 VR II N

            Sorry Frank ik had hem helaas nog niet gelezen, overgens ik ben wel even stil geworden van de prijs van dit nieuwe objectief zo rond de 2500 euro.

            Badankt voor de tip van de dubbele plaatsing, kan ik hem alsnog verwijderen ?

            Groet Marianne

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 70-200-2.8 VR II N

              Oorspronkelijk geplaatst door mvanversendaal Bekijk bericht
              Sorry Frank ik had hem helaas nog niet gelezen, overgens ik ben wel even stil geworden van de prijs van dit nieuwe objectief zo rond de 2500 euro.

              Badankt voor de tip van de dubbele plaatsing, kan ik hem alsnog verwijderen ?

              Groet Marianne
              Oh ik denk niet dat dat hoeft, ben trouwens ook al geen mod Maar het is misschien wel interessant alles dicht bij mekaar te houden.

              De prijs is sowieso een discussiepunt. Kwestie is dat de adviesprijs van de oude en de nieuwe maar een klein beetje verschilt, en dat de meeste winkels de nieuwe zeer dicht bij die adviesprijs zetten. Zoals gewoonlijk zal eens de grote stormloop over is, de prijs zakken naar of onder die van top-foto in Duitsland. Anders prijst Nikon zichzelf helemaal uit de markt tov Canon

              MVG,

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 70-200-2.8 VR II N

                Das ook al een heel prijskaartje dat er aan gaat hangen he, het objectief zal nog wel zakken in prijs maar ik verwacht toch dat het niet lager dan €2200 zal gaan.
                Nikon heb wat compassie met ons, arme sukelaars en breng ook eens wat meer betaalbare dingen uit voor de mensen die er niet hun brood mee verdienen en niks af kunnen trekken.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 70-200-2.8 VR II N

                  Foto's genomen met de nieuwe 70-200VR mk2

                  http://dc.watch.impress.co.jp/docs/r...20_322884.html

                  http://ganref.jp/magazines/index/1/0/340

                  En nog wat indrukken:

                  http://cliffmautner.typepad.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 70-200-2.8 VR II N

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                    Das ook al een heel prijskaartje dat er aan gaat hangen he, het objectief zal nog wel zakken in prijs maar ik verwacht toch dat het niet lager dan €2200 zal gaan.
                    Nikon heb wat compassie met ons, arme sukelaars en breng ook eens wat meer betaalbare dingen uit voor de mensen die er niet hun brood mee verdienen en niks af kunnen trekken.
                    De prijs is hier er daar al gezakt. Blijft wel duur natuurlijk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon 70-200-2.8 VR II N

                      Laat maar zakken zou ik zeggen ik ben al aan't sparen.
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon 70-200-2.8 VR II N

                        Nog ni leverbaar??

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon 70-200-2.8 VR II N

                          Kost bij Amazon (USA) $ 2400. Prijs in euro's lijkt nog aan de stevige kant.
                          "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon 70-200-2.8 VR II N

                            Rob Galbraith LINK:

                            The AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II is shaping up to be an entirely different product than the lens it replaces. After an hour of shooting with it we had no desire to return to its predecessor.

                            The addition of a less-sensitive A/M focus override mode seems to remove the possibility of accidentally switching to manual focus at the wrong moment, vignetting is reduced and the VR II image stabilization is markedly more stable.

                            The shooting environment was such that we couldn't really determine whether it's sharper well out from the centre than the earlier lens, or if it's as sharp or sharper in the centre (where the AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR excels). Overall, though, the new lens makes a heck of a first impression.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon 70-200-2.8 VR II N

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                              Laat maar zakken zou ik zeggen ik ben al aan't sparen.
                              Ik ben ook al aan het sparen..
                              Hopen dat de prijs snel zal dalen
                              Last edited by Freaky_87; 7 november 2009, 20:43.

                              Comment

                              Working...
                              X