Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bedrijfsterrein

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bedrijfsterrein


  • #2
    Re: bedrijfsterrein

    Hey Control Z dit is toch een grapje he

    Groeten

    Joeri
    Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
    www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

    Comment


    • #3
      Re: bedrijfsterrein

      Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
      Hey Control Z dit is toch een grapje he

      Groeten

      Joeri
      Zou ik toch niet zeggen, als je er wat langer naar kijkt ondervindt je toch wel het een en 't ander.Compo heeft een mooie vlakverdeling, links, recht en de lucht tov en voorgrond, belichting is perfect onder controle en staat er scherp op.Dat was het dan voor het technische.
      Mijn gevoel bij de plaat komt toch de echte bedrijfsterrein sfeer naar boven, desolaat afgelegen en toch nog steeds rommel op het terrein.Voor mij zeker geslaagd
      Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
      www.cromagnonman.be

      Comment


      • #4
        Re: bedrijfsterrein

        nee nee, echt geen grapje maar een dagelijks landschapje waar we zo dikwijls aan voorbij lopen.
        Voor mij levert dit een foto op.

        Comment


        • #5
          Re: bedrijfsterrein

          idd we passeren er allemaal wel es door maar iedereen bekijkt het anders en merendeel
          ziet daar zeker geen fotografisch onderwerp in (tenzij er wat te doen is)

          als je er wa langer naar kijkt zie je een technisch sterke foto gemaakt met veel aandacht.
          't is eens iets anders maar daarom zeker nie minder goed
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: bedrijfsterrein

            Ik vind er maar niks aan. Als ge u aan de regel van thirds houdt, goed belicht en het juiste diafragma kiest, is dan ineens elke foto OK Voor mij niet. Het onderwerp heeft, wat mij betreft, geen enkele fotografische waarde.
            Als er bij een ander nog ergens een plakaat of vuilbak op staat is dat een storend element. (Of wordt hier nadruk gelegd op het kleurencontrast tussen het groen van de vuilbak en het rode van de poort misschien ???? )
            Als het een fantastisch mooi landschap is, dat zo in de National Geografic kan, wordt het afgedaan als een toeristenplaatje. Ja een toeristenplaatje is dit zeer zekers niet. Is't daarom origneel ? Zo kunt ge vanalles een foto trekken

            Elk zijn gedacht hé zeg maar ik vind dit geen showcase
            "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

            Comment


            • #7
              Re: bedrijfsterrein

              Mij bevalt de vlakverdeling wel en het contrast tussen de kleuren. De meesten lopen hieraan voorbij omdat het onderwerp niet fotogeniek genoeg is, terwijl het juist de kunst is om dat soort onderwerpen op een boeiende manier in beeld te brengen.
              Voor mij dus een goeie.
              Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

              Comment


              • #8
                Re: bedrijfsterrein

                Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
                Het onderwerp heeft, wat mij betreft, geen enkele fotografische waarde.
                Zo kunt ge vanalles een foto trekken
                Ik respecteer je mening, zoveel mensen zoveel meningen.
                Maar tegelijk wil ik er wel bijzeggen dat je visie op fotografie nog wel enige verruiming kan gebruiken. Mijn idee.

                iedereen bedankt voor de comments tot nu toe.

                Comment


                • #9
                  Re: bedrijfsterrein

                  Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
                  Ik vind er maar niks aan. Als ge u aan de regel van thirds houdt, goed belicht en het juiste diafragma kiest, is dan ineens elke foto OK Voor mij niet. Het onderwerp heeft, wat mij betreft, geen enkele fotografische waarde.
                  Als er bij een ander nog ergens een plakaat of vuilbak op staat is dat een storend element. (Of wordt hier nadruk gelegd op het kleurencontrast tussen het groen van de vuilbak en het rode van de poort misschien ???? )
                  Als het een fantastisch mooi landschap is, dat zo in de National Geografic kan, wordt het afgedaan als een toeristenplaatje. Ja een toeristenplaatje is dit zeer zekers niet. Is't daarom origneel ? Zo kunt ge vanalles een foto trekken

                  Elk zijn gedacht hé zeg maar ik vind dit geen showcase

                  ook mijn gedacht, waar is de natuur en het landschap
                  geen SC maar PB
                  mvg Wilfried

                  7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                  Comment


                  • #10
                    Re: bedrijfsterrein

                    We zijn weer aan het modereren zie ik.

                    Control-Z plaatst deze foto in SC en dat is zijn volste recht. Hij weet dat hij zich aan strenge kritieken kan verwachten. Volledig zijn keuze zou ik denken en deze foto is niet in overtreding met de vele "regeltjes" van dit onderdeel, toch?

                    Foto is daarbij perfect uitgevoerd, zowel qua belichting, compositie en kleur. Dat het onderwerp niet iedereen kan boeien is maar meer als normaal. Ik heb ook niet dezelfde smaak als mijn vrienden en vind niet alle schoenen die mijn vriendin koopt even mooi

                    Ik wou dat het eens stopte om voor anderen uit te maken waar een foto moet komen. Dit Forum dient om bij te leren en eerlijke commentaren en tips te krijgen. Wat ben je er mee als iemand zegt: "Dit is geen SC!" ?

                    OT: Zoals gezegd, perfect uitgevoerd maar het kan mij niet boeien. En ik neem aan dat ik daar de TS niet mee kwets.

                    Comment


                    • #11
                      Re: bedrijfsterrein

                      Technisch mooi uitgevoerde foto van een inderdaad dagelijks tafereel.

                      Misschien hadden mensen minder geklaagd dat het bij architectuur stond.

                      Comment


                      • #12
                        Re: bedrijfsterrein

                        Mij doet deze foto evenmin niks, dit lijkt me eerder een poging tot iets kunstzinnigs neer te zetten maar niet kunnen sorry, m’n eerlijke mening en niks meer , het technische doet hier in dit geval zelfs niks ter zake…
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                        Comment


                        • #13
                          Re: bedrijfsterrein

                          mooi...!
                          de verdeling vind ik super!
                          zeker de wolken partij juist afgesneden op de gulden sneden!
                          þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                          Freelance bedrijfsfotograaf
                          klikerdeklik hier voor mijn website!

                          Comment


                          • #14
                            Re: bedrijfsterrein

                            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                            dit lijkt me eerder een poging tot iets kunstzinnigs neer te zetten maar niet kunnen
                            Vind ik een vrij inhoudsloze opmerking.
                            Kan je dan aangeven in wat volgens jou "het niet kunnen" schuilt bij deze foto?

                            Comment


                            • #15
                              Re: bedrijfsterrein

                              Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
                              Mij bevalt de vlakverdeling wel en het contrast tussen de kleuren. De meesten lopen hieraan voorbij omdat het onderwerp niet fotogeniek genoeg is, terwijl het juist de kunst is om dat soort onderwerpen op een boeiende manier in beeld te brengen.
                              Voor mij dus een goeie.
                              uhuh...ik vind het erg knap en ben zelf niet zo'n "ziener"...helaas.
                              Mijn eerste gedachte was: Z...wat hebbie nou weer op de foto gezet.
                              Maar na een seconde of wat dacht ik: verhip...dit is mooi in beeld gebracht.
                              Al die vlakverdelingen en nog goed in balans ook.

                              Compo, kleuren en orginaliteit

                              Onderwerp...hmmm, ik zie liever plaatjes uit een groen fris bos of een mooie zonsondergang. Maar dat is smaak.

                              Comment

                              Working...
                              X