Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twee nieuwe Nikon lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twee nieuwe Nikon lenzen

    - De AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR
    Professioneel teleobjectief met een groot diafragma, vibratiereductiesysteem en Nano Crystal Coat. Produceert een fantastische scherpte van de randen tot de hoeken, met een snelle, stille autofocus die in vrijwel alle lichtomstandigheden uitzonderlijk scherpe beelden biedt. De weerbestendig afgedichte magnesium camerabody voorziet ook in de moeilijkste omstandigheden in de behoeften van professionele fotografen.

    Belangrijkste eigenschappen:

    Zoombereik van 70-200 mm (DX-equivalent: 36-105 mm).
    Vibratiereductiesysteem II (VRII) voor beeldstabilisatie met een normale en een actieve stand. U kunt sluitertijden gebruiken die tot 4 stops langer zijn.
    Nano Crystal Coat vermindert beeldschaduwen en lensflare.
    7 elementen van ED-glas beperken chromatische aberratie tot een minimum.
    SWM (Silent Wave Motor) voor een fluisterstille en snelle autofocus.
    Kortste scherpstelafstand: 0,5 m.
    Rubberen afdichting.
    Directe blokkering van handmatige scherpstelling (M/A).
    Afneembare zonnekap en zachte tas meegeleverd.

    Specificaties:

    Brandpuntsafstand: 70-200 mm
    Maximaal diafragma: f/2.8
    Minimaal diafragma: f/22
    Objectiefconstructie: 21 elementen in 16 groepen (met 7 ED-glaselementen en een aantal van Nano Crystal Coat voorziene lenselementen)
    Beeldhoek: 34°20’ - 12°20’ (22°50’ - 8° met Nikon DX-formaat)
    Kortste scherpstelafstand: 1,4 m (over het gehele zoombereik)
    Aantal diafragmalamellen: 9 (afgerond)
    Maat voor filters/voorzetlenzen: 77 mm
    Diameter x lengte (vanaf objectiefvatting): Circa 87 x 209 mm
    Gewicht: Circa 1.540 gram
    Meegeleverde accessoires: Opklikbare voorlensdop van 77 mm LC-77, achterste lensdop LF-1, zonnekap met bajonetvatting HB-48, zachte tas CL-M4
    - De AF-S DX NIKKOR 18-200mm f/3.5-5.6 G ED VR
    Populair, allround DX-formaat objectief met 11,1x zoom. Het objectief is uitgerust met Nikon’s systeem voor vibratiereductie en exclusieve Silent Wave Motor (SWM) en levert fantastische prestaties bij weinig licht. Dit leidt tot stabiele beelden, zowel voor de sensor als voor de zoeker, en een snelle, stille autofocus. Het hoogwaardige optische ontwerp is voorzien van Nikon’s Super Integrated Coating en twee elementen van ED-glas voor een prachtige kleurreproductie en minimale kleurafwijking. Daarbij houdt een praktische zoomvergrendeling het objectief beschermd wanneer het niet in gebruik is. Dit flexibele, alles-in-één objectief biedt veel waar voor uw geld en is ideaal voor allerlei opnamen, van weidse landschappen tot close-ups van ver verwijderde onderwerpen.

    Belangrijkste eigenschappen:

    DX-formaat objectief met 11,1x zoom en een brandpuntsafstand van 18 tot 200 mm (kleinbeeldequivalent: 15-36 mm).
    Vibratiereductiesysteem II (VRII) voor beeldstabilisatie met een normale en een actieve stand. Biedt meer flexibiliteit bij het maken van foto's uit de hand, terwijl u bovendien sluitertijden tot 4 stops langzamer kunt gebruiken.
    2 elementen van ED-glas en 3 asferische lenselementen zorgen voor een hoge resolutie en een uitstekend contrast.
    SWM (Silent Wave Motor) voor een snelle en stille autofocus.
    M/A-stand voor razendsnel schakelen tussen autofocus en handmatige scherpstelling.
    Afgerond diafragma met zeven lamellen zorgt dat onscherpe elementen vloeiend overlopen voor natuurlijk uitziende achtergronden.
    Hoogwaardige Nikon Super Integrated Coating (SIC) vermindert beeldschaduwen en lensflare aanzienlijk en staat garant voor een uitstekende kleurreproductie.

    Specificaties:

    Brandpuntsafstand: 18-200 mm
    Maximaal diafragma: f/3.5-5.6
    Minimaal diafragma: f/22-36
    Objectiefconstructie: 16 elementen in 12 groepen (met twee elementen van ED-glas en drie asferische lenselementen)
    Beeldhoek: 76°-8°
    Kortste scherpstelafstand: 0,5 m
    Aantal diafragmalamellen: 7 (afgerond)
    Maat voor filters/voorzetlenzen: 72 mm
    Diameter x lengte (vanaf objectiefvatting): Circa 77 x 96,5 mm
    Gewicht: Circa 565 gram
    Meegeleverde accessoires: Opklikbare voorlensdop van 72 mm LC-72, achterste lensdop LF-1, zonnekap met bajonetvatting HB-35, zachte tas CL-1018

  • #2
    Re: Twee nieuwe Nikon lenzen

    Ziet er goed uit. Die eerste zal wel weer duurder worden. Maar bij Nikon kunnen ze echt niet rekenen.
    Belangrijkste eigenschappen:

    Zoombereik van 70-200 mm (DX-equivalent: 36-105 mm).
    Volgens mij hebben ze het zo van de 24-70 overgenomen.
    DX-formaat objectief met 11,1x zoom en een brandpuntsafstand van 18 tot 200 mm (kleinbeeldequivalent: 15-36 mm).).
    Volgens mij hebben ze het zo van de 10-24 overgenomen.
    En zie dit is
    Kortste scherpstelafstand: 0,5 m.
    ik denk dat er ook een nieuwe 24-70 en 10-24 uit komt.
    Last edited by Rogier; 30 juli 2009, 08:29.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Twee nieuwe Nikon lenzen

      Per ongeluk 2x dezelfde post. Deze mag weg
      Last edited by Rogier; 30 juli 2009, 08:30. Reden: Deze post mag weg, per ongeluk 2x dezelfde
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Twee nieuwe Nikon lenzen

        Ik heb interesse in een 18-200...
        Wat is het verschil met de gewone VR?
        is er van bouw nog een verschil?

        moet ik mij haasten om een oude 18-200 te kopen aan verminderde prijs?
        Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

        Comment


        • #5
          Re: Twee nieuwe Nikon lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door Landie Bekijk bericht
          Ik heb interesse in een 18-200...
          Wat is het verschil met de gewone VR?
          is er van bouw nog een verschil?

          moet ik mij haasten om een oude 18-200 te kopen aan verminderde prijs?
          De "oude" 18-200 is ook VRII.
          Misschien hebben ze wat gedaan aan de lenscreep.
          Ik zie niet direct verschillen.
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: Twee nieuwe Nikon lenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
            De "oude" 18-200 is ook VRII.
            Misschien hebben ze wat gedaan aan de lenscreep.
            Ik zie niet direct verschillen.
            De nieuwe heeft precies een schakelaar aan de zijkant tegen uitschuiven van de lens.
            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

            Comment

            Working...
            X