Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 / Canon 40D / Canon A1 Lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D90 / Canon 40D / Canon A1 Lenzen

    Beste mensen,

    Ik ben druk bezig met de aanschaf voor een echte SLR camera. Over 4 weken ga ik voor een maand naar Indonesia en ik wil mijn ervaringen goed vastleggen op foto. Ik ben dan daarom ook al enige tijd bezig en ben ook al meerdere keren van type en merk camera gewisseld. Ik heb nu de volgende combo´s over en een 2-tal vragen:
    - Nikon D90 met 16-85 vr lens
    - Canon D40 met 17-85 lens

    Vraag 1: Wat is volgens u de beste keuze en het meest beveiligd voor het klamme, vochtige klimaat in Indonesia?
    Vraag 2: Als ik toch ga vd Canon D40 kan ik dan de oude lenzen van mn vaders Canon A1 toestel gebruiken en zo ja, wat zijn dan de min en pluspunten hiervan. (Ik weet bijvoorbeeld wel dat de autofocus dan niet meer werkt en ik weer lekker ouderwets analoog moet gaan scherpstellen, maar zijn er nog meer adertjes onder het gras?)

  • #2
    Re: Nikon D90 / Canon 40D / Canon A1 Lenzen

    Als antwoord op uw vraag 2 de Canon A1 had/heeft een FD mount de nieuwe Canon 40D heeft een EF(s) mount. Dus de lenzen kunnen niet zomaar gebruikt worden.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D90 / Canon 40D / Canon A1 Lenzen

      Ik denk dat ik zou gaan voor de D90. Je kunt dan filmen. En heb zelf de indruk dat de lens van Nikon ook beter is dan die van Canon. Heb ooit van iemand gehoord dat die voor de Sigma 17-70 F2.8-4 ging wegens dat die scherper zou zijn dan de 17-85 IS. Maar verder zullen ze denk ik wel aan elkaar gewaagd zijn. Maar ga naar een foto winkel en ga bijde foto toestellen testen met de lens. En kijk welk je het meeste licht.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D90 / Canon 40D / Canon A1 Lenzen

        Oorspronkelijk geplaatst door Wipzel187 Bekijk bericht
        Beste mensen,


        Vraag 2: Als ik toch ga vd Canon D40 kan ik dan de oude lenzen van mn vaders Canon A1 toestel gebruiken en zo ja, wat zijn dan de min en pluspunten hiervan. (Ik weet bijvoorbeeld wel dat de autofocus dan niet meer werkt en ik weer lekker ouderwets analoog moet gaan scherpstellen, maar zijn er nog meer adertjes onder het gras?)
        Canon FD lenzen zijn ongeschikt voor moderne bodies wegens de kleine registermaat.
        Vergeten maar....

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D90 / Canon 40D / Canon A1 Lenzen

          vraag 1 hangt er wat van af wat je verwacht ik zou de D90 kiezen maar eigenlijk zou je beter de D300 nemen veel beter kwa weersomstandigheden en vocht en temp maar wel alleen als je al wa ervaring hebt wand de scene modes zijn bij de D300 niet bestaande ge hebt just manueel en voorkeurstande.
          vraag 2 helaas niet mogenlijk
          nikon D50, D90, D300 nikon SB-900, tripot en wa glaskes

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D90 / Canon 40D / Canon A1 Lenzen

            De D90 geeft in combinatie met de 16-85 lens duidelijk meer groothoek.
            Naar cropfactor omgerekend is deze lens namelijk 24-128 en de canon 27-136. In het tele bereik is dat haast niet merkbaar, in groothoek des te meer. Optisch is de Nikon lens ook stukken scherper dan de Canon lens.
            Daarnaast zal het elkaar qua beeldkwaliteit niet veel ontlopen, met de D90 kun je inderdaad wel filmen.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment

            Working...
            X