Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mening foto's, genomen met de Pentax DA* 200mm f/2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mening foto's, genomen met de Pentax DA* 200mm f/2.8

    Hoi,
    Deze foto’s zijn allen genomen met de Pentax DA* 200mm F:/2.8 (en niet door mij)
    Wat vinden jullie van de IQ en scherpte van deze lens!
    De kadrages zijn niet altijd wat ze moeten zijn, maar dat ligt aan de man en niet aan de lens, natuurlijk.

    I took over four hundred (400) shots of the forty-three (43) Corvettes and their owners who volunteered for the pre-race parade with the drivers of the field. Here are a number of samples. As always, I'm a photography novice striving for amateur status. My shots will be varied, especially earlier on, as I was tweaking the metering, bracketing and other details as I was shooting at an angle facing the setting sun. It's likely I shot with a spot meter entirely too much, although some shots came out better than had I probably not. I didn't get all of the Corvette drivers for various reasons as follows ... - I was shooting from pit row, people working (did my best to keep them out of the shot) - Driver's face hidden by windshield/frame (about 33-50% of the available shots) - Driver looking towards their right, away (common enough for some) - Driver's exposes "gratuitous feature" (e.g., tongue ala Michael Jordan style) - Following the previous car too quickly (didn't get many shots) - Moving too fast, often just after previous (didn't get many shots) - Bad timing (rare, my fault for at least two drivers, although I think Patrick is a vampire) A big thanx goes to the Ponce Inlet Corvette Club who gathered the cars and their owners for International Speedway, including inviting drivers from many other clubs (and allowing myself to tag along).


    Je kan via klikken de originals bekijken!
    Ik wil gewoon wat andere meningen over deze lens, want iedereen is hier momenteel in verlof

    Dank u
    Raf’ken
    00.00 Gone

  • #2
    Re: Mening foto's, genomen met de Pentax DA* 200mm f/2.8

    Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
    Hoi,
    Deze foto’s zijn allen genomen met de Pentax DA* 200mm F:/2.8 (en niet door mij)
    Wat vinden jullie van de IQ en scherpte van deze lens!
    De kadrages zijn niet altijd wat ze moeten zijn, maar dat ligt aan de man en niet aan de lens, natuurlijk.

    I took over four hundred (400) shots of the forty-three (43) Corvettes and their owners who volunteered for the pre-race parade with the drivers of the field. Here are a number of samples. As always, I'm a photography novice striving for amateur status. My shots will be varied, especially earlier on, as I was tweaking the metering, bracketing and other details as I was shooting at an angle facing the setting sun. It's likely I shot with a spot meter entirely too much, although some shots came out better than had I probably not. I didn't get all of the Corvette drivers for various reasons as follows ... - I was shooting from pit row, people working (did my best to keep them out of the shot) - Driver's face hidden by windshield/frame (about 33-50% of the available shots) - Driver looking towards their right, away (common enough for some) - Driver's exposes "gratuitous feature" (e.g., tongue ala Michael Jordan style) - Following the previous car too quickly (didn't get many shots) - Moving too fast, often just after previous (didn't get many shots) - Bad timing (rare, my fault for at least two drivers, although I think Patrick is a vampire) A big thanx goes to the Ponce Inlet Corvette Club who gathered the cars and their owners for International Speedway, including inviting drivers from many other clubs (and allowing myself to tag along).


    Je kan via klikken de originals bekijken!
    Ik wil gewoon wat andere meningen over deze lens, want iedereen is hier momenteel in verlof

    Dank u
    Raf’ken
    Ik denk dat je je zeker niet moet baseren op deze foto's, want 1/200s voor een bewegend onderwerp is wel wat magertjes. De hoeveelheid CA valt me wel een beetje tegen.

    Comment


    • #3
      Re: Mening foto's, genomen met de Pentax DA* 200mm f/2.8

      Lijkt allemaal sterk op de Nikon 180mm. Dat vind ik ook een fijne lens om mee te werken, alleen heeft die een handig uitschuifbaar zonnekapje en met die hele bloempot erbij is de Pentax lens bijna net zo omvangrijk om mee te nemen als een zoom.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Mening foto's, genomen met de Pentax DA* 200mm f/2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        Lijkt allemaal sterk op de Nikon 180mm. Dat vind ik ook een fijne lens om mee te werken, alleen heeft die een handig uitschuifbaar zonnekapje en met die hele bloempot erbij is de Pentax lens bijna net zo omvangrijk om mee te nemen als een zoom.
        ikzelf werk met Pentax en moet zeggen dat die "bloempot" helemaal niet slecht is, Pentax heeft namelijk een handig stukje in de zonnekappen dat eruit kan gehaald wordenwaardoor eventuele draaifilters nog makkelijk in gebruik zijn. Geen vette vingers op het glas en door de grote kap zeker geen schuin invallend licht dat mogelijke CA zou kunnen veroorzaken.
        mijn mening natuurlijk...
        Vaarwel K20d, welkom K-7. Nog altijd met wat glaswerk en de gebruikelijke toebehoren.

        Comment


        • #5
          Re: Mening foto's, genomen met de Pentax DA* 200mm f/2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Ik denk dat je je zeker niet moet baseren op deze foto's, want 1/200s voor een bewegend onderwerp is wel wat magertjes. De hoeveelheid CA valt me wel een beetje tegen.
          1.Ja idd. sommige foto's zijn nipt qua sluitertijd, maar deze stoet gaat redelijk traag vooruit, denk ik.
          2. ik vind echter weinig samples genomen met deze lens, vandaar!!


          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          Lijkt allemaal sterk op de Nikon 180mm. Dat vind ik ook een fijne lens om mee te werken, alleen heeft die een handig uitschuifbaar zonnekapje en met die hele bloempot erbij is de Pentax lens bijna net zo omvangrijk om mee te nemen als een zoom.
          Ok maar zonder diene pot, zal je snel in de problemen komen.

          Oorspronkelijk geplaatst door the_wussy Bekijk bericht
          ikzelf werk met Pentax en moet zeggen dat die "bloempot" helemaal niet slecht is, Pentax heeft namelijk een handig stukje in de zonnekappen dat eruit kan gehaald wordenwaardoor eventuele draaifilters nog makkelijk in gebruik zijn. Geen vette vingers op het glas en door de grote kap zeker geen schuin invallend licht dat mogelijke CA zou kunnen veroorzaken.
          mijn mening natuurlijk...
          Ne goeie pot is belangrijk!
          00.00 Gone

          Comment


          • #6
            Re: Mening foto's, genomen met de Pentax DA* 200mm f/2.8

            nog een foto gevonden (groot formaat)

            Thank you for visiting the TechnologyGuide network. Unfortunately, these forums are no longer active. We extend a heartfelt thank you to the entire community for their steadfast support—it is really you, our readers, that drove
            00.00 Gone

            Comment


            • #7
              Re: Mening foto's, genomen met de Pentax DA* 200mm f/2.8

              Oorspronkelijk geplaatst door the_wussy Bekijk bericht
              door de grote kap zeker geen schuin invallend licht dat mogelijke CA zou kunnen veroorzaken.
              mijn mening natuurlijk...
              en waar staaf je die mening op? Ik heb allerlei slechte dingen gelezen over schuin invallend licht, maar nog nooit dat het CA zou veroorzaken.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Mening foto's, genomen met de Pentax DA* 200mm f/2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                en waar staaf je die mening op? Ik heb allerlei slechte dingen gelezen over schuin invallend licht, maar nog nooit dat het CA zou veroorzaken.
                ... geen mening over de DA* 200mm foto's??
                00.00 Gone

                Comment


                • #9
                  Re: Mening foto's, genomen met de Pentax DA* 200mm f/2.8

                  Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                  ... geen mening over de DA* 200mm foto's??
                  Ik vind ze met de getoonde samples niet echt bijzonder. Ik ben scherper en CA vrijer gewoon. Net zoals Rob al zei: vergelijkbaar met de Nikon AF 180mm f/2.8D

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mening foto's, genomen met de Pentax DA* 200mm f/2.8

                    Nog voorbeelden:

                    Pentax Photo Gallery

                    Pentaxforums

                    Volgens mij ook te vergelijken met de Nikkor 180 f/2.8, maar met een snellere AF.
                    Zonnekap van de Nikkor was wel handiger.

                    De voorbeeldfoto's die StoneFree aanbracht vind ik niet goed, maar dat ligt niet aan de lens, eerder de fotograaf.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mening foto's, genomen met de Pentax DA* 200mm f/2.8

                      Oorspronkelijk geplaatst door Gengske Bekijk bericht

                      De voorbeeldfoto's die StoneFree aanbracht vind ik niet goed, maar dat ligt niet aan de lens, eerder de fotograaf.
                      Juist, maar ze zijn dan ook zelden & moeilijk te vinden " de goede" en zeker iets van een degelijk of origineel formaat!!!
                      In ieder geval merci voor de linken en bijdrage.

                      Raf'ken
                      00.00 Gone

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mening foto's, genomen met de Pentax DA* 200mm f/2.8

                        Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                        Hoi,
                        Deze foto’s zijn allen genomen met de Pentax DA* 200mm F:/2.8 (en niet door mij)
                        Wat vinden jullie van de IQ en scherpte van deze lens!
                        De kadrages zijn niet altijd wat ze moeten zijn, maar dat ligt aan de man en niet aan de lens, natuurlijk.

                        I took over four hundred (400) shots of the forty-three (43) Corvettes and their owners who volunteered for the pre-race parade with the drivers of the field. Here are a number of samples. As always, I'm a photography novice striving for amateur status. My shots will be varied, especially earlier on, as I was tweaking the metering, bracketing and other details as I was shooting at an angle facing the setting sun. It's likely I shot with a spot meter entirely too much, although some shots came out better than had I probably not. I didn't get all of the Corvette drivers for various reasons as follows ... - I was shooting from pit row, people working (did my best to keep them out of the shot) - Driver's face hidden by windshield/frame (about 33-50% of the available shots) - Driver looking towards their right, away (common enough for some) - Driver's exposes "gratuitous feature" (e.g., tongue ala Michael Jordan style) - Following the previous car too quickly (didn't get many shots) - Moving too fast, often just after previous (didn't get many shots) - Bad timing (rare, my fault for at least two drivers, although I think Patrick is a vampire) A big thanx goes to the Ponce Inlet Corvette Club who gathered the cars and their owners for International Speedway, including inviting drivers from many other clubs (and allowing myself to tag along).


                        Je kan via klikken de originals bekijken!
                        Ik wil gewoon wat andere meningen over deze lens, want iedereen is hier momenteel in verlof

                        Dank u
                        Raf’ken
                        Qua scherpte zit dat objectief heel goed mijn inziens, maar heeft idd. wat last van CA.
                        CA heeft niks te zien met licht inval, het is een euvel van het objectief.
                        Maar dat moet de reden niet zijn dit objectief van de hand te doen (?) want CA is gemakkelijk te verwijderen via een RAW programma.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mening foto's, genomen met de Pentax DA* 200mm f/2.8

                          Op het forum dat Gangske postte vond ik nog deze draad, met overtuigende sample pics

                          Seems to be the forgotten DA*. Only 3 reviews in the lens review section and barely ever a mention on the forum. Is it because its a awkward focal


                          Daar (nu) ga ik mijn pa (stonefree) mee kunnen overtuigen!

                          Raf'ken
                          00.00 Gone

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mening foto's, genomen met de Pentax DA* 200mm f/2.8

                            Wie zoekt die vindt, of de aanhouder wint!!
                            allemaal DA* 200 pics



                            Raf'ken
                            00.00 Gone

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mening foto's, genomen met de Pentax DA* 200mm f/2.8

                              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              en waar staaf je die mening op? Ik heb allerlei slechte dingen gelezen over schuin invallend licht, maar nog nooit dat het CA zou veroorzaken.
                              mea culpa mea culpa, tmoest eigenlijk lensflare zijn. Multitasking is niet voor mij weggelegd... (de vrouw was aan het blabla'en en ik moest nog deftig comment geven)

                              on toppic: de bijgeplaatste foto's zijn al stukken meer van wat je met zulk objectief kan doen
                              voor mij
                              Vaarwel K20d, welkom K-7. Nog altijd met wat glaswerk en de gebruikelijke toebehoren.

                              Comment

                              Working...
                              X