Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke 70-200 f2.8 zouden jullie op een D700 gebruiken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke 70-200 f2.8 zouden jullie op een D700 gebruiken?

    Nu weet ik ook wel dat vele zullen zeggen de Nikon maar daar die zo duur is was ik aan het denken aan een Sigma of een Tamron.
    Of zouden jullie voor een 80-400 gaan van bv Sigma? wel FX natuurlijk.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

  • #2
    Re: Welke 70-200 f2.8 zouden jullie op een D700 gebruiken?

    Zonder twijfel de Nikon 70-300 VR, in het bereik van 70 tot 200 superscherp
    Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
    www.cromagnonman.be

    Comment


    • #3
      Re: Welke 70-200 f2.8 zouden jullie op een D700 gebruiken?

      Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
      Zonder twijfel de Nikon 70-300 VR, in het bereik van 70 tot 200 superscherp
      Als het geen f2.8 moet zijn is dit een oplossing.

      Als het wel degelijk een 2.8 moet zijn hangt het puur van je doeleinden af. Sigma en tamron zijn beide goed. Met het enige verschil dat de Sigma iets sneller zou focussen en de tamron optisch iets beter zou zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Welke 70-200 f2.8 zouden jullie op een D700 gebruiken?

        Wat ook een mogelijkheid is, is een occasie nikon Af-s 80-200.
        Tot nu toe is dit de best presterende tele zoomlens op Fx.
        Als je geen Vr (70-200) nodig hebt, is dit de perfectie.
        Een 2dehands prijs rond de 900 euro.

        Een occasie 80-200 2.8 schuifzoom werkt ook wel zeer goed op FX.
        2de hands prijzen rond de 400 euro.

        De 70-300Vr werkt ook zeer goed op FX. ALs je geen 2.8 nodig hebt is dit ook een zeer goede lens.

        Ivm tamron, sigma, etc
        Tamron zal optisch iets beter zijn dan de sigma.
        De sigma heeft dan als voordeel de snelle AF.

        Ik zelf heb de 70-200 Vr, en deze werkt zeer goed op D700.

        Voor wat wil je deze lens gebruiken? Heb je snelle Af nodig?
        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

        Comment


        • #5
          Re: Welke 70-200 f2.8 zouden jullie op een D700 gebruiken?

          Ik heb de Sigma 70-200 zelf gehad, inderdaad supersnel maar de scherpte is om te wenen, in niets te vergelijken met de nikon 70-300, over de Tamron kan ik niets zeggen daar ik dit objectief niet getest heb
          Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
          www.cromagnonman.be

          Comment


          • #6
            Re: Welke 70-200 f2.8 zouden jullie op een D700 gebruiken?

            Mijn Sigma 70-200 f2.8 is niet om te wenen... dat is sterk overdreven. Wel is ze lang zo scherp niet vol open als mijn Canon 70-200 f2.8L.

            Een stop dichtgedraaid is de Sigma ook zeer scherp en de f2.8 blijft hoe dan ook bruikbaar.
            Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

            Comment


            • #7
              Re: Welke 70-200 f2.8 zouden jullie op een D700 gebruiken?

              Als je de lichtsterkte niet nodig hebt, plaats ik hier nog een stem voor de 70-300VR.

              De Sigma 120-400 zou ik links laten liggen omwille van zijn onregelmatige scherpte doorheen het zoombereik. (review SLRgear)

              Comment


              • #8
                Re: Welke 70-200 f2.8 zouden jullie op een D700 gebruiken?

                Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
                Ik heb de Sigma 70-200 zelf gehad, inderdaad supersnel maar de scherpte is om te wenen, in niets te vergelijken met de nikon 70-300, over de Tamron kan ik niets zeggen daar ik dit objectief niet getest heb

                Ik heb al wel gelezen dat de sigma bij volle opening wat soft is maar u beweerd dus dat ik beter een goedkopere 70-300mm VR van Nikon kan kopen dan de sigma 70-200 f2.8
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                Comment


                • #9
                  Re: Welke 70-200 f2.8 zouden jullie op een D700 gebruiken?

                  het verwonderd me ook wel dat hier beweerd word dat de nikon 70-300 vr scherper is dan de sigma 70-200 ??
                  hoe is het met de snelheid gesteld, focussen deze even snel of is de nikon hier ook in het voordeel??
                  vreemd eigelijk want de sigma is wel een heel pak duurder.....
                  Mijn dochter wil ook graag een zoom met redelijke prijs en ik rade haar de sigma aan maar als ik lees dat de nikon scherper zou zijn en dan naar de prijs kijk.....?
                  http://www.jvs-photography.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke 70-200 f2.8 zouden jullie op een D700 gebruiken?

                    Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                    Wat ook een mogelijkheid is, is een occasie nikon Af-s 80-200.
                    Tot nu toe is dit de best presterende tele zoomlens op Fx.
                    Als je geen Vr (70-200) nodig hebt, is dit de perfectie.
                    Een 2dehands prijs rond de 900 euro.
                    Of hier de 80-200 f2.8 AF-D nog nieuw te koop voor KLIK

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke 70-200 f2.8 zouden jullie op een D700 gebruiken?

                      Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                      het verwonderd me ook wel dat hier beweerd word dat de nikon 70-300 vr scherper is dan de sigma 70-200 ??
                      hoe is het met de snelheid gesteld, focussen deze even snel of is de nikon hier ook in het voordeel??
                      vreemd eigelijk want de sigma is wel een heel pak duurder.....
                      Mijn dochter wil ook graag een zoom met redelijke prijs en ik rade haar de sigma aan maar als ik lees dat de nikon scherper zou zijn en dan naar de prijs kijk.....?
                      Het is niet omdat het duurder is dat het ook beter is
                      Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                      www.cromagnonman.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke 70-200 f2.8 zouden jullie op een D700 gebruiken?

                        Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
                        Zonder twijfel de Nikon 70-300 VR, in het bereik van 70 tot 200 superscherp
                        Kan ik volkomen mee akkoord gaan !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke 70-200 f2.8 zouden jullie op een D700 gebruiken?

                          als geen merkeigen 70-200 kan kopen zou ik ook voor die 70-300 vr gaan
                          met de iso prestaties van de d700 maakt de lichtsterkte nog maar weinig uit volgens mij
                          nikon stuff

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke 70-200 f2.8 zouden jullie op een D700 gebruiken?

                            Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                            het verwonderd me ook wel dat hier beweerd word dat de nikon 70-300 vr scherper is dan de sigma 70-200 ??
                            hoe is het met de snelheid gesteld, focussen deze even snel of is de nikon hier ook in het voordeel??
                            vreemd eigelijk want de sigma is wel een heel pak duurder.....
                            Mijn dochter wil ook graag een zoom met redelijke prijs en ik rade haar de sigma aan maar als ik lees dat de nikon scherper zou zijn en dan naar de prijs kijk.....?
                            Het druurdere is puur door de lichtsterkte. De 70-300 vr is een f4.5-5.6 waardoor de prijs daalt.

                            De scherpte van de 70-300 is goed in het gehele bereik zelfs vol open. Tussen 200-300 wordt een zeer klein tikkeltje softer. Maar dat gaat te verwaarlozen zijn. Dit volgens de review van slergear.
                            Over het laatste model Sigma 70-200 heeft slergear nog geen test. Maar bij het oudere model is te zien dat je de lens met dichtstoppen tot f5.6 om een gelijkmatige scherpte te bekomen over heel je foto. Daaronder heb je wat vervorming. Hoe dat het met het nieuwe model is weet ik dus niet.

                            Als je dus met deze lens niet van plan bent om constant in donkere ruimtes (concerten of iets dergelijks) te werken ben je met de nikkor 70-300 vr beter af in mijn ogen. Zeker even scherp (misschien zelfs scherper) en om deze lens te gebruiken bij grijs weer is de iso qualiteit van de d700 hoog genoeg om de lichtsterkte te combineren. Iso 1600 gaat perfect zonder problemen op een d700.

                            Heb je ze wel nodig voor in donkere "tijden" dan moet je uitkijken naar een f2.8. Misschien zelfs een 2e hands nikkor zoals eerder aangehaald.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke 70-200 f2.8 zouden jullie op een D700 gebruiken?

                              Ik heb ook de sigma 70-200mm 2.8, moet zeggen ben er zeer tevreden over

                              Comment

                              Working...
                              X