Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • advies

    Ik heb nu een Nikon D40 maar dat word zeer binnekort een D90 of een D300.
    De objectieven die ik nu bezit zijn:
    Nikkor 18-55mm ( kitlensje)
    Nikkor 70-300mm VR
    en zaterdag de Tokina 11-16mm 2.8 gekocht.

    Ik ga in september beginnen aan de fotovakschool en vraag me dus af of ik met deze objectieven wel alround genoeg ben?

    De 18-55mm is leuk maar niet echt een top objectief.
    De 70-300mm VR is een leuke telezoom die ik vooral gebruik om dieren te fotograferen.
    en de pas gekochten tokina 11-16mm is erg beperkt maar wel heel mooi voor landschap fotografie etc.

    Nu zat ik zelf te denken aan een portret lensje van nikon. welke ??
    En misschien anderen mensen nog opties als je kijkt naar wat ik nu al heb.

    mvg

  • #2
    Re: advies

    Nikon 50mm 1.8 goeie lens voor weinig geld
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: advies

      Voor portretten is mijn favoriet de Nikon 85mm 1.8... een super-lens !!!
      Nikon Df

      Comment


      • #4
        Re: advies

        Een beetje zwaar en groot maar mijn Nikkor 17-55mm f/2.8 gaat bij mij nooit meer van mijn toestel. Lichtsterk, hoog contrast en zeer scherp.

        Comment


        • #5
          Re: advies

          Oorspronkelijk geplaatst door Seger Van Saefthinge Bekijk bericht
          Een beetje zwaar en groot maar mijn Nikkor 17-55mm f/2.8 gaat bij mij nooit meer van mijn toestel. Lichtsterk, hoog contrast en zeer scherp.
          zou die Nikon AF-S DX 17-55 mm F/2.8 een goede aanvulling zijn op mijn tokina 11-16mm 2.8 ?.

          Comment


          • #6
            Re: advies

            Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
            Nikon 50mm 1.8 goeie lens voor weinig geld
            Heb je dan wel AF met de D40
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #7
              Re: advies

              Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
              Heb je dan wel AF met de D40
              geloof het niet maar dat word tog binnekort een d90 of d300.
              De tokina 11-16mm die ik pas heb gekocht heeft ook geen AF op mijn D40

              Comment


              • #8
                Re: advies

                Oorspronkelijk geplaatst door Maissan Bekijk bericht
                zou die Nikon AF-S DX 17-55 mm F/2.8 een goede aanvulling zijn op mijn tokina 11-16mm 2.8 ?.
                Ik denk het wel, maar je zal die Tokina wel minder gaan gebruiken. Nog een bedenking die 17-55 is een echte DX lens en past dus niet op een full frame (D700, D3, D3x).

                Comment


                • #9
                  Re: advies

                  Oorspronkelijk geplaatst door Seger Van Saefthinge Bekijk bericht
                  Ik denk het wel, maar je zal die Tokina wel minder gaan gebruiken. Nog een bedenking die 17-55 is een echte DX lens en past dus niet op een full frame (D700, D3, D3x).
                  Ja dat is jammer maar die tokina is ook een dx lens.
                  en tegen de tijd dat ik zal overstappen op full frame wil ik tog hele anderen objectieven hebben.
                  Maar als ik dus die 17-55mm met de tijd zal kopen denk jij dat de tokina minder gebruikt gaat worden ? de 17-55mm doet tog niet wat die tokina doet...?

                  Comment


                  • #10
                    Re: advies

                    Oorspronkelijk geplaatst door Maissan Bekijk bericht
                    Maar als ik dus die 17-55mm met de tijd zal kopen denk jij dat de tokina minder gebruikt gaat worden ? de 17-55mm doet tog niet wat die tokina doet...?
                    Die ervaring had ik ook toen ik bij een 28-70 en een 10-20 de 17-55 kocht: de 28-70 gebruikte ik helemaal niet meer en de 10-20 alleen voor extreme foto's en verder alleen de 17-55.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: advies

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Die ervaring had ik ook toen ik bij een 28-70 en een 10-20 de 17-55 kocht: de 28-70 gebruikte ik helemaal niet meer en de 10-20 alleen voor extreme foto's en verder alleen de 17-55.
                      oke dus het zou met de tijd een goed alternatief zijn voor mijn 18-55mm kitlensje.
                      en dan de tokina 11-16mm gebruiken voor extreme foto's.

                      Comment

                      Working...
                      X