Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18 - 250 of Tamron 18 - 250

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 18 - 250 of Tamron 18 - 250

    Hi all,

    Ik heb mij in februari een kit gekocht: Sony Alpha 300 met 18-55 en 55-200 lensen van Sony. Ik ben hier wel matig tevreden over als kitlens, maar wil toch iets beter gaan kwalitieve foto's om allround een lens te hebben. Welke van beiden raden jullie aan? Hij moet voornamelijk snel, scherp, ... zijn.

    Groetjes

  • #2
    Re: Sigma 18 - 250 of Tamron 18 - 250

    Deze superzoomlenzen zullen kwalitatief gelijkwaardig zijn dan je kitlenzen, als deze al aan de kwaliteit van de kitlens zal komen.

    Voordeel van deze lenzen is dat je
    - niet meer van lens moet wisselen
    - altijd het ideale bereik hebt.

    Nadeel:
    - kwaliteit van de foto's

    Als je niet tevreden bent van je foto's ga je volgens mij met een superzoom enkel maar evenveel teleurgesteld zijn.

    De man/vrouw achter de camera is belangrijker
    Natuurlijk zal beter glas, scherpere contastrijkere foto's opleveren.

    Enkele mogelijkheden van beter glas:

    http://www.foka.nl/site/sony-sal-168...nar-p-571.html

    http://www.foka.nl/site/sony-sal-247...m-p-15461.html

    http://www.foka.nl/site/tamron-af-17...ny-p-4099.html

    Volgens dat ik al gelezen heb is de kwaliteit van de 18-55 kitlens nog zo slecht niet.

    Wat vindt je niet ok aan je foto's?
    Post anders eens een voorbeeld foto.
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 18 - 250 of Tamron 18 - 250

      bedankt voor de info alvast !

      Ik dacht ook al in richtingen, dat foto's waarschijnlijk niet beter zouden gaan worden. Echter is dan wel het grote voordeel dat je allround lens hebt.

      Het probleem wat er zicht dikwijls voordaat is dat er zo een witte schijn altijd over mijn foto's zitten, kleuren niet goed zitten, ...

      Hier enkele voorbeelden: http://users.telenet.be/DeusEx/

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 18 - 250 of Tamron 18 - 250

        De 55-200 is echt niet zo'n slechte lens. Die is verre te verkiezen boven de sigma en tamron 70-300, en al helemaal boven een superzoom. En ook de 18-55 is als kitlens in staat goede foto's te maken.
        Als ik de foto's bekijk op je site zit het hem meer in de belichting dan in de scherpte.
        Check je wel eens je histogram als je een foto hebt gemaakt? En hoe heb je de belichting ingesteld? Daar komt bij, als je foto's niet zo contrastrijk zijn, kun je dat met bewerkingsporgramma's nog een stuk ophalen.
        Waar je bijvoorbeeld bij de belichting rekening mee moet houden is dat een stuk van je foto's zwart asfalt is. De camera zal dat als grijs proberen te belichten.
        (Aanvulling) : Snel en scherp zijn de 70-200 F/2.8 SSM (Sony) of HSM (sigma) de 70-300 G SSM van Sony en de 70-400 G SSM (ook van Sony). Maar daar hangen heel andere prijskaartjes aan dan aan de kitlens.
        Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 18 - 250 of Tamron 18 - 250

          Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
          De 55-200 is echt niet zo'n slechte lens. Die is verre te verkiezen boven de sigma en tamron 70-300, en al helemaal boven een superzoom. En ook de 18-55 is als kitlens in staat goede foto's te maken.
          Als ik de foto's bekijk op je site zit het hem meer in de belichting dan in de scherpte.
          Check je wel eens je histogram als je een foto hebt gemaakt? En hoe heb je de belichting ingesteld? Daar komt bij, als je foto's niet zo contrastrijk zijn, kun je dat met bewerkingsporgramma's nog een stuk ophalen.
          Waar je bijvoorbeeld bij de belichting rekening mee moet houden is dat een stuk van je foto's zwart asfalt is. De camera zal dat als grijs proberen te belichten.
          (Aanvulling) : Snel en scherp zijn de 70-200 F/2.8 SSM (Sony) of HSM (sigma) de 70-300 G SSM van Sony en de 70-400 G SSM (ook van Sony). Maar daar hangen heel andere prijskaartjes aan dan aan de kitlens.
          Alvast bedankt voor de opmerkingen! Ik moet mijn mening dan mss toch best eens gaan herzien, en mij maar gaan spitsen op de instelkant. Ik moet wel toegeven dat ik nog maar een totale leek ben, ga nu binnekort op een kleine cursus zodat ik de standaard begrippen zoals sluitertijd, iso, ... al beter begrijp.

          Hebben jullie nog enige tips?

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 18 - 250 of Tamron 18 - 250

            De voornaamste tip is "veel oefenen" ! Gewoon zelf e.e.a. uitproberen, met verschillende instellingen in verschillende situaties en op die manier een goed idee krijgen van wat wel kan en wat niet...
            Eerst eens een basisboekje fotografie erbij nemen kan natuurlijk ook geen kwaad. Wat daarin beschreven staat, kan je dan eens in de praktijk proberen. Dat zal in jouw situatie meer helpen dan meteen een stel nieuwe lenzen kopen, denk ik.
            Als je natuurlijk echt actiefotografie wil met een perfect resultaat, dan zijn je lenzen misschien wel iets te traag, maar ook met deze twee moet je toch wel geslaagde prenten kunnen maken, ook al lukt misschien niet alles 100%.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 18 - 250 of Tamron 18 - 250

              Ik probeer ook zoveel te oefenen en dingen uitteproberen als mogelijk ...

              Nog een vraagje:

              Mijn kartingfoto's heb ik altijd last dat er enorm veel reflectie is en dat mijn foto's zijn uitgevreten van de zon. Echter als ge prof fotografen ziet van karting voorbeeld hier hebben ze totaal geen reflectie van zon, ookal staat overal zon om je heen. Ook zijn de kleuren enz goed ... Zien hier enige tips voor?

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 18 - 250 of Tamron 18 - 250

                Reflecties kun je minder maken door gebruik van een polarisatiefilter. Maar het is volgens mij voornamelijk een zaak van beter belichten. Na het nemen van je foto je histogram bekijken, en zien of je eventueel je belichting wat moet compenseren.
                Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 18 - 250 of Tamron 18 - 250

                  Ik zou ook bij beide kit objectieven blijven.
                  Een superzoom van beide merken zal zeker de kwaliteit van je kit setje niet verbeteren, in tegendeel zelfs.
                  Het eerste jaar zou ik zeker geen objectieven bijkopen totdat je je toestel volledig onder knie hebt, en ook totdat je weet waar je eigenlijk tekort schiet met je kit setje.
                  Bij mijn 350D heb ik een gelijkaardig setje en heb pas een week geleden een UWA (Ultra Wide Angle)(super breedhoek) bijgekocht omdat ik mij hoofdzakelijk op landschappen toe leg.
                  Altijd goed overleggen welk objectief je er later bij wil en niet zomaar eentje kopen die 90% van de tijd in de tas blijft zitten.
                  Van toestel kan je ieder jaar wisselen, bij wijze van spreken, maar dat doe je niet met je objectieven.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment

                  Working...
                  X