Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kitlens of vervanger als eerste aankoop???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kitlens of vervanger als eerste aankoop???

    Hallo,

    Ik ben van plan om na veel wikken en wegen tov de canon 1000D of een tweedehands D30 (D40 nog wat prijzig) uiteindelijk morgen de D450 bij konijnenberg te gaan halen.
    Deze is gezakt qua prijs waardoor het verschil met de D1000 eerder klein is, vandaar de D450.

    Nu heb ik al veel opzoekwerk gedaan wat lenzen betreft en heb mij alvast de 300mm/f4 L IS USM tweedehands kunnen aanschaffen (woensdag afhalen) voor de vogeltjes en in de kijkhut.
    Nog extendertje erbij en ik zit goed wat dit betreft!

    Nu de vraag of ik gewoon het kitlensje, de 18-55mm met IS moet nemen als beginnend spiegelreflexer, of eerder voor de tamron 17-50mm/F2.8 moet gaan of de sigma 17-70mm/f2.8-4.5 Dc Macro???

    De 17-50 van Canon is mij veel te duur en de 17-40L ook nog, gezien ik nu al over mijn te besteden budget zit met de 300mm.

    Wat zijn jullie ervaringen/bedenkingen met de drie lenzen??? Of toch voor nog iets anders gaan tegen een betaalbare prijs weliswaar!!!
    Nadien (indien gespaard) zou ik mij graag de 70-200L /F4 IS USM aanschaffen wat dan mijn gat met de 300mm perfect zou vullen!

    Ook raad en bevindingen over een goede rugzak met enige plaats en niet te duur, is altijd welkom!!!

    Mvg,
    Emo
    Canon 450D + beetje bescherming, Tamron 17-55/F2.8, Canon 300mm/F4 L IS USM + extender 1.4x,rugtas...

  • #2
    Re: kitlens of vervanger als eerste aankoop???

    ik ben zeker niet ontevreden over de kitlens erbij maar ben dan ook ni bepaald een expert. Hij is goedkoop én levert toch naar mijn zin mooie foto's af dus is het zeker ideaal om mee te beginnen. Later als je meer specifiekere wensen (en budget) hebt kan je altijd nog een andere en betere (lees: duurdere ) lens aanschaffen.

    Ik heb me onlangs wel een (tweedehands) Sigma 17-70 aangeschaft om 2 redenen, heeft een ietsje groter bereik wat ideaal is voor de dagen dat je slechts 1 lens mee wilt sleuren. En hij is ietsje lichtsterker wat voor mijn favoriete fotografie wel aan te raden is.

    Qua rugzak raad ik je de Naneu Pro Military Alpha (eventueel de L versie, hangt van je eigen grootte/postuur en wensen af) aan. Ik ben er zeker tevreden over. Ruim genoeg voor een body, meerdere lensen, extra accesoires, een laptop, ... tkan veel in ;-).
    Goekoop vooral op cameranu.nl en stevig. Ik heb er zeker geen klagen van!

    hopelijk ben je hier iets mee! Succes met de beslissing en de aankoop :-)
    Canon Eos 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | Sigma DC 17-70mm f/2.8-4.5
    Flickr here and many more to come!

    Comment


    • #3
      Re: kitlens of vervanger als eerste aankoop???

      Ik ben ook begonnen met een 18-55 nu heb ik een 17-85 is van canon super lens en betaalbaar als ik nu een ander zou kopen word het een 24-70 f2,8 L

      70-200 L is gewoon een droomlens

      kijk eens op Link

      Groeten

      Joeri
      Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
      www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

      Comment


      • #4
        Re: kitlens of vervanger als eerste aankoop???

        Ik denk dat ik zo meteen ook ens ga proberen om beide lenzen op de camera te zetten en eens aan te voelen wat het best in de hand ligt bij Konijnenberg.



        Alvast dank voor julli reacties!


        Mvg,
        Emo
        Canon 450D + beetje bescherming, Tamron 17-55/F2.8, Canon 300mm/F4 L IS USM + extender 1.4x,rugtas...

        Comment


        • #5
          Re: kitlens of vervanger als eerste aankoop???

          Mijn voorkeur op dit moment gaat uit naar de Tamron 17-50mm, mede vanwege prijs en de goede reviews hierover ook op dit forum.
          Indien de kosten echt te hoog gaan zijn samen met de camera en de accecoires, zal het in geval van nood de gewone kitlens worden.

          Mijn beslissing volgt nog na aanschaf!

          Mvg,
          Emo
          Canon 450D + beetje bescherming, Tamron 17-55/F2.8, Canon 300mm/F4 L IS USM + extender 1.4x,rugtas...

          Comment


          • #6
            Re: kitlens of vervanger als eerste aankoop???

            De beste start kunt ge nemen met de EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS.
            Deze objectieven zijn hun investering meer dan waard.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: kitlens of vervanger als eerste aankoop???

              Heb de knoop doorgehakt en de portemonnee is opmerkelijk dunner geworden!

              De verkoper reageerde zelf heel negatief over de kitlens (schrok er eigenlijk zelf van) en hij vond deze Tamron de beste optie tov nog andere objectieven...

              Zal na een tijdje pas weten of ik er goed aan gedaan heb of niet...

              Eerst wat wennen aan de camera en het gebruik, veel oefenen en daarna wat fotootjes bekijken en ervaring opdoen


              Alvast dank voor jullie bijdrage!!!


              Mvg,
              Emo
              Canon 450D + beetje bescherming, Tamron 17-55/F2.8, Canon 300mm/F4 L IS USM + extender 1.4x,rugtas...

              Comment


              • #8
                Re: kitlens of vervanger als eerste aankoop???

                Ik heb bij mij D90 geen kitlens gekocht; onmiddellijk betere alternatieven van Tamron en Tokina.
                Nikon D90 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tokina 11-16mm 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: kitlens of vervanger als eerste aankoop???

                  Oorspronkelijk geplaatst door emo Bekijk bericht
                  Hallo,

                  Ik ben van plan om na veel wikken en wegen tov de canon 1000D of een tweedehands D30 (D40 nog wat prijzig) uiteindelijk morgen de D450 bij konijnenberg te gaan halen.
                  Deze is gezakt qua prijs waardoor het verschil met de D1000 eerder klein is, vandaar de D450.

                  Nu heb ik al veel opzoekwerk gedaan wat lenzen betreft en heb mij alvast de 300mm/f4 L IS USM tweedehands kunnen aanschaffen (woensdag afhalen) voor de vogeltjes en in de kijkhut.
                  Nog extendertje erbij en ik zit goed wat dit betreft!

                  Nu de vraag of ik gewoon het kitlensje, de 18-55mm met IS moet nemen als beginnend spiegelreflexer, of eerder voor de tamron 17-50mm/F2.8 moet gaan of de sigma 17-70mm/f2.8-4.5 Dc Macro???

                  De 17-50 van Canon is mij veel te duur en de 17-40L ook nog, gezien ik nu al over mijn te besteden budget zit met de 300mm.

                  Wat zijn jullie ervaringen/bedenkingen met de drie lenzen??? Of toch voor nog iets anders gaan tegen een betaalbare prijs weliswaar!!!
                  Nadien (indien gespaard) zou ik mij graag de 70-200L /F4 IS USM aanschaffen wat dan mijn gat met de 300mm perfect zou vullen!

                  Ook raad en bevindingen over een goede rugzak met enige plaats en niet te duur, is altijd welkom!!!

                  Mvg,
                  Emo
                  Wat wil je ermee doen?
                  18-55 IS is perfekt om te starten, voor de prijs niet te evenaren, scherp, goede kleuren, snelle focus en goede stabilisatie, en ... goedkoop (kijk eens tweedehands, soms onder de 100 euro te vinden) En later altijd nog ruimte voor verbetering. wel voor een veel grotere prijs dan.....
                  Eerlijk gezegd, als je nu de 300 al hebt, en de 70-200 4.0 IS, en je wil later de lijn doortrekken, zal toch een 17-55 2.8 of een 24-70 2.8 beter aansluiten, maar tot dan zal de kitlens wel voldoen denk ik...

                  Comment


                  • #10
                    Re: kitlens of vervanger als eerste aankoop???

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Wat wil je ermee doen?
                    18-55 IS is perfekt om te starten, voor de prijs niet te evenaren, scherp, goede kleuren, snelle focus en goede stabilisatie, en ... goedkoop (kijk eens tweedehands, soms onder de 100 euro te vinden) En later altijd nog ruimte voor verbetering. wel voor een veel grotere prijs dan.....
                    Eerlijk gezegd, als je nu de 300 al hebt, en de 70-200 4.0 IS, en je wil later de lijn doortrekken, zal toch een 17-55 2.8 of een 24-70 2.8 beter aansluiten, maar tot dan zal de kitlens wel voldoen denk ik...
                    Oeps, ze dat je al een andere piste gekozen hebt!

                    overigens wel straf (tot oneerlijk) dat die verkoper de kitlens afbreekt, daar waar die lens optisch momenteel echt de top is!
                    Maar ja, het is in om met duur glas rond te lopen zeker?

                    Comment


                    • #11
                      Re: kitlens of vervanger als eerste aankoop???

                      Ironisch genoeg heb ik net een EF-S 18-55 IS (de nieuwe kitlens dus) tweedehands (zelfs nieuw is ze nu minder dan 100 EUR bij de knaagdieren) bijgekocht voor de gevallen dat ik IS zou missen op deze brandpuntsafstanden (musea, kerken enzo)

                      OK, het ziet er niet imposant uit, maar in vergelijking met de zo geroemde EF50 1.8 (plastic phantastic) heb je toch veel meer waar voor je geld (duidelijk betere AF en beeldstabilisatie)

                      Ik ben benieuwd naar de resultaten
                      Last edited by palombian; 4 augustus 2009, 10:28. Reden: prijs

                      Comment


                      • #12
                        Re: kitlens of vervanger als eerste aankoop???

                        Als het over de kitlens zonder beeldstabilisatie gaat, dan heeft de verkoper gelijk, maar de IS-versie is optisch toch wel heel goed (ik gebruik die zelf ook op de 40D als ik wat minder gewicht wil meesleuren).

                        Maar aan een andere lens zal wel meer te verdienen zijn dan aan een kitlensje...
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: kitlens of vervanger als eerste aankoop???

                          Ik ben "anti-kitlens", wist op voorhand dat ik betere prijs/kwaliteit wou, daarmee direct gestart met een Tamron 17-50 2.8 (nieuw) en nadien een Canon 17-55 2.8 IS (occasie)

                          De 40D is relatief goedkoop nu (nog €999 betaald 2j geleden).
                          Get that BODY, new (or second hand cheaper!)

                          Comment


                          • #14
                            Re: kitlens of vervanger als eerste aankoop???

                            Ik denk dat ik vergeten te vermelden heb, dat ik ondertussen (sinds vorige week) mijn aanschaf gedaan heb?

                            Ik heb mij de 450D gekocht+ tamronlens 17-50/F2.8+ rugzak Lowepro Computrekker+
                            andere accesoires ter bescherming van body e.d.
                            Ik heb nu ook de Canon 300mm/F4 IS USM met tamron-extender 1.4x.

                            De voorbije dagen op pad geweest hiermee, maar ik zal nog héél veel moeten oefenen om een degelijke foto eruit te krijgen!!!

                            Ik moet eerlijk bekennen dat ik de 300mm al het meest gebruikt heb, maar het is wel een zwaar geval, amai mijn polsen...

                            Alvast veel dank voor jullie advies en reacties!!!

                            Mvg,
                            Emo
                            Canon 450D + beetje bescherming, Tamron 17-55/F2.8, Canon 300mm/F4 L IS USM + extender 1.4x,rugtas...

                            Comment


                            • #15
                              Re: kitlens of vervanger als eerste aankoop???

                              Ik moet eerlijk bekennen dat ik de 300mm al het meest gebruikt heb, maar het is wel een zwaar geval, amai mijn polsen...
                              Als je met 1 hand de lens langs onder vastneemt gaat dat een stuk beter

                              Veel plezier

                              Comment

                              Working...
                              X