Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 28-300, Tamron 18-200, Sigma 18-250 of Canon 18-200 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 28-300, Tamron 18-200, Sigma 18-250 of Canon 18-200 IS

    Hoi,

    mijn vriendin en ik zijn van plan een Canon EOS 500D aan te schaffen tussen nu en Nieuwjaar (kwestie van prijzen die dalen enzo).

    Een macro lens hebben we alvast, een Canon 60mm 2.8 Macro met EF-S vatting, dus die past zonder problemen en voldoet ook aan de eisen van mijn vriendin (die liefst Macro fotografeert).

    Graag had ik nog een tweede lens gehad die gewone groothoek (of behoorlijke groothoek) combineert met wat degelijke zoom. Dit omdat zowel men vriendin als ik dierenfanaten zijn en dus voornamelijk dieren fotograferen (daarom ook de Macro voor de insecten etc.) en die durven al eens veraf staan.

    Welke lens bevelen jullie aan en vooral waarom? Prijs is natuurlijk een belangrijk aspect, dus daarom gelieve niet af te komen met de L lenzen van Canon, want die zijn VER buiten het budget!

    Optische stabilisatie is niet echt een must, maar kleur, licht en detail zijn natuurlijk wel behoorlijk belangrijk! Ook vervorming op het telebereik moet minimaal zijn. Op groothoek natuurlijk liefst ook, maar dat wil ik nog softwarematig corrigeren, maar voornamelijk bij zoom moet ik degelijke foto's hebben.

    Bij de Sigma 28-300 verlies je wat groothoek, maar heb je een sterke tele. Het verlies van groothoek heb ik al getest en valt heel goed mee.
    Wie heeft hier ervaring mee en wat vond je van de resultaten?

    De 18-200 van Tamron is spotgoedkoop (bij redcoon) en heeft groothoek, maar iets minder bereik.
    Is deze lens dan ook zoveel minder in resultaat? Iemand met ervaring hiermee?

    De Sigma 18-250 is dan de ietwat andere telg van de 28-300. Tele inboeten voor breedhoek, maar de kwaliteit van deze is dan misschien terug beter?

    De Canon 18-200 IS is natuurlijk de meest verkochte bij dit soort camera's (ook in kit). Terug volledige groothoek, maar ietwat minder tele. Wel heeft deze een optische stabilisator, maar deze lens kost dan ook natuurlijk een pak meer.
    Zijn de foto's hiervan dan ook zoveel beter?

    Een moeilijke bevalling met andere woorden! Als iemand foto's ter voorbeeld heeft, ervaring, laat het gerust weten!
    Heb je een lens tweedehands die aan onze vraag voldoet, laat het ook gerust weten!

    Iemand met een 500D tweedehands en in heel goede staat (een mens kan maar hopen he), mag het zeker ook altijd laten weten!

    Met vriendelijke groeten,
    Dennis
Working...
X