Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Lens voor op reis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Lens voor op reis

    nDag

    Aanstaande donderdag vertrekken we op reis, maar graag had ik tegen dan nog een nieuwe lens gewild. Ik heb nu de standaard kit-lens (18-55) van m'n canon eos 1000d. Deze is naar mijn mening niet heel slecht om te beginnen en te leren, maar objecten die zich ietwat verder begeven kunnen al niet meer scherp in beeld.
    Iemand die me kan helpen bij het kiezen ? (ik ken er echt nog wel noppes van, en het vertrek ligt te dichtbij om me nog overal te informeren).

    Alvast m'n grote dank.

    (PS: heel stomme vraag nu ... maar bij de lenstypes ... al die getalletjes en zo, staat dar meer uitleg over op dit forum ? heb dit nog niet gevonden.)

    Groetjes
    Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

  • #2
    Re: Nieuwe Lens voor op reis

    voor die afkortingen kan je misschien al eens beginnen te kijken naar de site van de lenzen zelf.

    Daar staat alles uitgelegd


    ps: Voor er terug voorstellen zijn van canon 100-400 of canon 70-200 f2.8 IS
    Kan je misschien al eens een budget zeggen. En wat je ermee wilt fotograferen
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Lens voor op reis

      heb geen idee van kostprijs voor IETS van lens die toch al beter zou zijn dan m'n gewone kitlens. ... 250€ ? echt, totaal geen idee ... (deze vraag zou moeten in categorie NOOB of beginner kunnen staan ).

      Wat fotograferen ? De haven, natuur en landschappen, ...
      Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Lens voor op reis

        Tja ik kan niet in je budget kijken de 18-55 is indd een leuke lens ik heb zelf gekozen voor de 17-85 is/usm en de 70-300 is/usm en daarna de 100-400 L is/usm nu zal je de laatste niet nodig hebben maar de eerste 2 lopen elkaar netjes over en zijn erg goed voor die prijs ik heb foto s gemaakt waarvan een fotograaf zij dat is zeker geen verkeerde kwaliteit tov van de "l" lenzen van canon ik heb er zeker geen spijt van de is/usm/do lenzen zijn niet veel beter kwa foto s maar wel constructie ook zelf getest op dezelfde onderwerpen op hetzelfde tijdstip dus ik zou zeker het overwegen want de 17-85 focust lkkr snel en is handelbaar de 70-300 iets minder snel maar wel goede kwailteit dus voor op reis lijk me dat een goede combi ik heb niet voor de 18-200 of de 55-250 gekozen omdat ik de kitlens niet voldoende vond en als je dan een 55-250 heb en daarna bijv een 17-85 wil dan heb je wel veel dubbele mm
        er zijn mensen die anders denken en dat is normaal maar als je toch wat anders wilt lijk dat me handig anders zit je later weer met dubbele uitgaves op marktplaats zie je nl weinig 17-85 is/usm omdat de mensen die niet willen verkopen bijv
        de 75-300 lees ik niet veel goeds over heb er zelf geen ervaring mee maar op mp zie je ze best veel dus dat is niet zo n goed teken
        als je wilt kan ik morgen wel een paar voorbeelden maken van de lenzen op hetzelfde onderwerp met alle afstanden
        ik hoop dat je er wat aan heb mvg rick

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Lens voor op reis

          Wel Rick,
          Het zou super zijn als je dat zou kunnen doen voor me. Eventueel op voorwerp dichtbij en veraf. Dit zal m'n keuze waarschijnlijk al stuk makkelijker maken. Ik stel het zeer op prijs !!

          Vriendelijke groetjes,
          Roy
          Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Lens voor op reis

            jawel want dan weet je dat je onbewerkte eerlijke foto s krijg je ziet overal de mooiste foto s als voorbeeld en dan blijkt dat ze "croppen"en hem opkrikken ik zet morgen wat later in de middag dezelfde wel op mijn album.nl daar kan je redelijk groote foto s neerzetten

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Lens voor op reis

              Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak Bekijk bericht
              jawel want dan weet je dat je onbewerkte eerlijke foto s krijg je ziet overal de mooiste foto s als voorbeeld en dan blijkt dat ze "croppen"en hem opkrikken ik zet morgen wat later in de middag dezelfde wel op mijn album.nl daar kan je redelijk groote foto s neerzetten
              Inderdaad. De foto's van leveranciers zijn meestal niet de orginele naar m'n mening. Vandaar dat onbewerkte een betere input zullen zijn om mijn besluit te nemen. Ondertussen reeds geinformeerd naar prijs en dat lijkt me rond de 450 euro te schommelen voor beide.
              Toevallig geen ervaring met Tamron lenzen ? Of houd ik het toch best bij die van Canon zelf ?
              In ieder geval bedankt, ik zal morgen eens kijken in jouw album, misschien kun je hier dan een link plaatsen ? Alvast MERCI

              Mvg,
              Roy
              Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Lens voor op reis

                Ik heb zelf de switch gemaakt naar een Tamron 17-50 f2,8 komende van een 18-55, maar dan win je natuurlijk geen tele. Later heb ik dan een 70-200 f4 L gekocht en hiermee heb je voor relatief weinig geld wel echt een vrij goede set glas.

                Dus het hangt er een beetje vanaf wat je wil, je kan nu een 70-200 kopen als aanvulling op je kitlens. Of eerst die kitlens vervangen

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe Lens voor op reis

                  ik vergeet erbij te zeggen dat ik ze met dezelfde camera als jij zal nemen de eos1000d en uiteraard die link plaaten en ervaring met tamron nee zelf niet maar op de forums hier wat foto s ervan gezien maar dan zie je de prijs/kwaliteitverhouding ik heb voor iets betere gekozen omdat het niet eenmalig is of alleen maar voor vakantie want dan krijg je dalijk spijt en koop je alsnog beter glas
                  mvg rick
                  Last edited by canonfreak; 26 juli 2009, 22:05.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe Lens voor op reis

                    Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak Bekijk bericht
                    ik vergeet erbij te zeggen dat ik ze met dezelfde camera als jij zal nemen de eos1000d en uiteraard die link plaaten en ervaring met tamron nee zelf niet maar op de forums hier wat foto s ervan gezien maar dan zie je de prijs/kwaliteitverhouding ik heb voor iets betere gekozen omdat het niet eenmalig is of alleen maar voor vakantie want dan krijg je dalijk spijt en koop je alsnog beter glas
                    mvg rick
                    Ja, heb gezien dat je de foto's met zelfde toestel neemt Mja, is niet voor eenmalig gebruik dus dan neem ik indd beter die Canon waarschijnlijk. Vandaar ook m'n post hier op het forum, anders koop ik overhaast omdat onze reis nu zo dichtbij is en heb ik er al spijt van voor ik in belgië terug ben
                    Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe Lens voor op reis

                      Hoi net even zomaar alvast wat gemaakt de huizen zijn met de 17-85 en de 70-300 niet speciaal ingesteld dat komt vanmiddag op de maasvlakte
                      mvg rick

                      Maak een gratis online album en deel je foto's en video's online. Bestel je online album als fotoboek en neem je favoriete momenten overal mee naar toe.

                      ze zijn niet perfect kwa belichting maar je kan even spieken voor het zoombereik

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe Lens voor op reis

                        Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak Bekijk bericht
                        Hoi net even zomaar alvast wat gemaakt de huizen zijn met de 17-85 en de 70-300 niet speciaal ingesteld dat komt vanmiddag op de maasvlakte
                        mvg rick

                        Maak een gratis online album en deel je foto's en video's online. Bestel je online album als fotoboek en neem je favoriete momenten overal mee naar toe.

                        ze zijn niet perfect kwa belichting maar je kan even spieken voor het zoombereik
                        Dus de foto's die ik net zag zijn allemaal met die 17-85 lens ?
                        Indd al heel stuk van zoom. Nu nog die van de 70-300 eens bekijken.
                        Alvast bedankt om er je werk van te maken man !!

                        Groetjes
                        Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe Lens voor op reis

                          nee dat is van 17 tot 85 en van 70 tot 300 mm op volgorde de 85 is iets groter als die van 70 natuurlijk dus dit waren ze alletwee er komen er zo nog 4 dan zet ik wel even tekst erin mvg rick

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe Lens voor op reis

                            Zo nu heb ik de fotos genoemd naar de instelling das wat duidelijker dus de foto s met 17 of 85 mm is de ene lens en 70mm en 300 mm is de andere op diafragma 5,6 en 8 5,6 is minder scherp nl dus dat is de mindere instelling kwa scherpte dan kan je het slechtste resultaat bekijken is niet slecht maar diafragma 8 is scherper bijv
                            Ik zag net alleen dat de straatfoto op 17mm toevallig op de paal in het begin focusde maar als je verder focust is dat net zo scherp

                            Maak een gratis online album en deel je foto's en video's online. Bestel je online album als fotoboek en neem je favoriete momenten overal mee naar toe.


                            die rozen zijn ook met deze lens gemaakt

                            ik hoop dat je hier wat aan heb mvg rick

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe Lens voor op reis

                              Canonfreak,

                              Deze zijn inderdaad wel duidelijker, vooral die van de building in aanbouw vind ik voor zich spreken !! hartelijk dank hiermee.
                              Enig idee of deze goe zou zijn ? Kan deze nieuw kopen voor 150 euro
                              Canon EF 55-200mm F:4.5-5.6 USM MkII

                              Alvast bedankt !
                              Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

                              Comment

                              Working...
                              X