Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar Canon MACRO lens voor 5D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op zoek naar Canon MACRO lens voor 5D

    Ik ben op zoek naar een degelijke (maar tevens betaalbare) canon MACRO lens om te gebruiken op mijn Canon 5D. Mocht ik ze ook kunnen gebruiken op mijn reserve Canon 400D zou dat natuurlijk een pluspunt zijn.

    Heeft iemand ervaring met Canon 100mm Macro lens?
    .. en indien iemand deze lens zou willen verkopen, mag u me altijd iets laten weten!

    mvg Jeroen Peys
    Last edited by jeroenpeys; 26 juli 2009, 09:46.

  • #2
    Re: Op zoek naar Canon MACRO lens voor 5D

    Ik heb ook ooit getwijfeld om een canon 100mm, sigma 105mm of tamron 90mm macro lens aan te schaffen.

    Ik heb toen gekozen voor de sigma 105mm, voor de prijs en de goeie dingen die ik op het net erover las. Ik ben hier ook nog steeds heel tevreden over. ( ik heb al wat foto's op BD staan die met mijn canon 40D en de sigma 105mm macro zijn genomen)

    De sigma 105mm macro is ook mijn enige niet canon lens, maar ik ben er echt wel tevreden over.

    Comment


    • #3
      Re: Op zoek naar Canon MACRO lens voor 5D

      Ik heb de 100 mm van Canon, en een zeer bijzondere lens ik ben der helemaal tevreden van, het voordeel tegenover een Sigma is dat de lens haar lengte blijft behouden tijdens het instellen, de Sigma wordt langer en korter (uitschuifbare tubus) want in veel gevallen een nadeel kan betekenen.

      Je kan deze lens ook gebruiken op je andere body,met eigelijk wat voordeel tegenover je 5D, want door de crop sensor krijg je een schijnbare verlenging van het brandpunt van 1.6 maal .

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Op zoek naar Canon MACRO lens voor 5D

        Heel erg bedankt voor jullie snelle reacties!

        ALs ik het goed begrijp zou het "probleem" bij een SIGMA 105mm zijn dat je het object ongewild kan bewegen?

        Tot hoe dicht kan je "fysiek" komen met de CANON 100mm én de SIGMA 105mm?

        Mocht iemand één van deze lenzen te koop aanbieden mag u me altijd iets laten weten:
        jeroenpeys (at) hotmail (punt) com

        mvg Jeroen Peys

        Comment


        • #5
          Re: Op zoek naar Canon MACRO lens voor 5D

          Tot hoe dicht kan je "fysiek" komen met de CANON 100mm én de SIGMA 105mm?

          Met de 100 mm van Canon is dat rond de 30 cm !

          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Op zoek naar Canon MACRO lens voor 5D

            Oorspronkelijk geplaatst door jeroenpeys Bekijk bericht
            Heel erg bedankt voor jullie snelle reacties!

            ALs ik het goed begrijp zou het "probleem" bij een SIGMA 105mm zijn dat je het object ongewild kan bewegen?

            Tot hoe dicht kan je "fysiek" komen met de CANON 100mm én de SIGMA 105mm?
            Het grote verschil tussen de Canon en de Sigma is dat de Canon niet langer wordt bij het focussen en de Sigma wel. Of dat echt een probleem is? Nee volgens mij niet (en ik heb eerder met een 90mm Tamron macro gewerkt die ook langer werd naarmate je dichterbij scherpstelde) maar een interne zoom werkt absoluut prettiger.

            de minimale werkafstand van de Canon 100mm macro is 31cm. Maar dat is gerekend vanaf de sensor. De lens zelf is 11,9 cm en dan heb je nog de zonnekap.... Kortom, je minimale werkafstand gerekend vanaf de voorkant van je zonnekap is hooguit zo'n 15 centimeter. En laat je de zonnekap achterwege (wat ik je niet aanraad) dan is bij 1:1 vergroting je werkafstand dus 19,1 centimeter.
            www.indetailfotografie.nl

            Comment

            Working...
            X