Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat voor lens adviseren jullie mij mee te nemen ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat voor lens adviseren jullie mij mee te nemen ??

    Geachte forumleden,

    Ik ga aankomend voorjaar op vakantie naar Egypte.
    Ja, naar alle bezienswaardigheden in Cairo, Luxor en Aswan, ik bezoek daar dan ook onder andere de piramiden van Cheops, vallei der koningen en ook het Egyptisch museum in Cairo.
    In mijn handtekening zie je welke lenzen ik bezit, alleen weet ik niet WAT ik mee moet nemen en eventueel WELKE lens ik nog mis.
    Ik hoop dat er forumleden zijn die ook in egypte zijn geweest en mij kunnen adviseren welke lens ik zeker mee moet nemen EN eventueel mij kunnen vertellen of ik nog een lens mis in mijn collectie om deze bezienswaardigheden netjes op foto te kunnen zetten,daar ik er maar 1 keer naar toe ga.

    mvg, jacques
    Last edited by Jacques1; 25 juli 2009, 19:31.
    Nikon en glaswerk

  • #2
    Re: Wat voor lens adviseren jullie mij mee te nemen ??

    een breedhoek lens mis je wel.

    Weet niet wat je budget is, maar de nikon 17-55 2.8 is een topper op DX formaat

    Als je budget minder is, is de nikon 18-105 VR ook wel aan te raden, of een tamron 17-50 2.8
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Wat voor lens adviseren jullie mij mee te nemen ??

      Je hebt niets onder de 70mm? Dan zou ik voor een 18-50 (eventueel 70) gaan. Afhankelijk van je budget zou ik voor een tamron 17-50 F2.8 gaan, die presteert een (heel) klein beetje minder dan de 17-55 die hierboven wordt voorgesteld, maar dan aan een fractie van de prijs. Je houdt dan nog eventueel geld over voor een echte breedhoek, die me toch ook wel leuk lijkt op zo'n vakantie. Een sigma 10-20 is dan snel genoemd of iets anders in die range.

      Comment


      • #4
        Re: Wat voor lens adviseren jullie mij mee te nemen ??

        Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
        een breedhoek lens mis je wel.

        Weet niet wat je budget is, maar de nikon 17-55 2.8 is een topper op DX formaat

        Als je budget minder is, is de nikon 18-105 VR ook wel aan te raden, of een tamron 17-50 2.8
        geachte PVA,
        allereerst dank ik u voor de snelle respons en het advies.
        Op uw voorstel om de Nikon 17-55mm F2,8 aan te schaffen denk ik dat ik in een later stadium deze lens misschien in zou moeten ruilen ivm DX bij een Fullframe, welke uiteraard ook op mijn lijstje staat ( lees over 2 jaar )
        ik zelf dacht aan de Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED , maar ik wil graag weten of dat ik met deze lens uit de voeten kan , ( ik neem liever niet alle lenzen mee )
        Nikon en glaswerk

        Comment


        • #5
          Re: Wat voor lens adviseren jullie mij mee te nemen ??

          Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
          Je hebt niets onder de 70mm? Dan zou ik voor een 18-50 (eventueel 70) gaan. Afhankelijk van je budget zou ik voor een tamron 17-50 F2.8 gaan, die presteert een (heel) klein beetje minder dan de 17-55 die hierboven wordt voorgesteld, maar dan aan een fractie van de prijs. Je houdt dan nog eventueel geld over voor een echte breedhoek, die me toch ook wel leuk lijkt op zo'n vakantie. Een sigma 10-20 is dan snel genoemd of iets anders in die range.
          geachte Teun2,
          ja dat heb ik wel, alleen niet vermeld : ik bezit ook de 28-200mm zoomlens van nikon.
          Dit is ook geen groothoek, ik begrijp dat dit toch wel gewenst is.
          Uw voorstel voor een tamron 17-50 F2.8 neem ik ook in overweging zoals ook de nikon 17-55 F2.8.

          mvg , jacques
          Nikon en glaswerk

          Comment


          • #6
            Re: Wat voor lens adviseren jullie mij mee te nemen ??

            Oorspronkelijk geplaatst door Jacques1 Bekijk bericht
            geachte PVA,
            allereerst dank ik u voor de snelle respons en het advies.
            Op uw voorstel om de Nikon 17-55mm F2,8 aan te schaffen denk ik dat ik in een later stadium deze lens misschien in zou moeten ruilen ivm DX bij een Fullframe, welke uiteraard ook op mijn lijstje staat ( lees over 2 jaar )
            ik zelf dacht aan de Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED , maar ik wil graag weten of dat ik met deze lens uit de voeten kan , ( ik neem liever niet alle lenzen mee )

            De 24-70 van nikon is ook een toplens, maar denk dat je op DX toch wel wat groothoek gaat missen.

            Als je toch naar FX gaat gaan, kan ik je ook deze 17-35 2.8 van nikon aanraden.
            Hiermee heb je wel groothoek op DX, en een toplens die je later ook op FX kan gebruiken. De ruimte tussen 35 en 70 kan je eventueel opvullen met een 50 1.8 van nikon.
            Of de 24-70 2.8 kopen icm een 12-24 bv van sigma. Deze 12-24 is ook bruikbaar op FX

            succes met je keuze
            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

            Comment


            • #7
              Re: Wat voor lens adviseren jullie mij mee te nemen ??

              Heb nog een Sigma 10-20 te koop, kun je daar zeker gebruiken
              Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
              www.cromagnonman.be

              Comment


              • #8
                Re: Wat voor lens adviseren jullie mij mee te nemen ??

                Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                De 24-70 van nikon is ook een toplens, maar denk dat je op DX toch wel wat groothoek gaat missen.

                Als je toch naar FX gaat gaan, kan ik je ook deze 17-35 2.8 van nikon aanraden.
                Hiermee heb je wel groothoek op DX, en een toplens die je later ook op FX kan gebruiken. De ruimte tussen 35 en 70 kan je eventueel opvullen met een 50 1.8 van nikon.
                Of de 24-70 2.8 kopen icm een 12-24 bv van sigma. Deze 12-24 is ook bruikbaar op FX

                succes met je keuze
                Geen enkele 12-24 is bruikbaar op fx, tenzij in cropmode, maar dat kan je over alle dx lenzen zeggen. 12-24 heeft sigma niet.

                Als ik je zo hoor, zou ik precies toch eens nadenken over een superzoom ala nikkor 18-200 of tamron equivalent. lekker handig, je moet maar een lens meenemen.

                Comment


                • #9
                  Re: Wat voor lens adviseren jullie mij mee te nemen ??

                  Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                  Geen enkele 12-24 is bruikbaar op fx, tenzij in cropmode, maar dat kan je over alle dx lenzen zeggen. 12-24 heeft sigma niet.
                  Sigma heeft wel een 12-24 hoor die perfect bruikbaar is op FX

                  http://www.sigmabenelux.com/producte...5-56-ex-dg-asf
                  Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                  Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat voor lens adviseren jullie mij mee te nemen ??

                    Wow, nooit geweten dat dat bestond. Ik dacht dat 13mm van nikkor het laagste brandpunt had. net even wat opgezocht. Echt scherp is die toch niet. Impressive, though

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat voor lens adviseren jullie mij mee te nemen ??

                      Geachte forumleden,
                      Bij deze dank ik u alle hartelijk voor het advies wat ik mocht ontvangen.
                      ikzelf denk dat ik de Nikkor AF-S 17-55mm f/2.8 G DX IF-ED ga aanschaffen, dit in tegenstelling van wat ik hierboven gezegd heb in verband met DX.
                      Deze lens zal later gewoon op mijn D300 blijven zitten als 2e camera, indien ik dus een FF zal gaan aanschaffen.
                      Alle recensies gelezen, en ik kom tot mijn conclusie dat deze lens gewoon erg goed is EN zeker zal voldoen voor landschaparchitectuur en binnenfotografie.

                      mvg, jacques
                      Nikon en glaswerk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat voor lens adviseren jullie mij mee te nemen ??

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jacques1 Bekijk bericht
                        Geachte forumleden,
                        Bij deze dank ik u alle hartelijk voor het advies wat ik mocht ontvangen.
                        ikzelf denk dat ik de Nikkor AF-S 17-55mm f/2.8 G DX IF-ED ga aanschaffen, dit in tegenstelling van wat ik hierboven gezegd heb in verband met DX.
                        Deze lens zal later gewoon op mijn D300 blijven zitten als 2e camera, indien ik dus een FF zal gaan aanschaffen.
                        Alle recensies gelezen, en ik kom tot mijn conclusie dat deze lens gewoon erg goed is EN zeker zal voldoen voor landschaparchitectuur en binnenfotografie.

                        mvg, jacques
                        Hier zal je zeker en vast geen spijt van hebben met deze aankoop.
                        Dit is bij mij ook de meest gebruikte lens op DX.

                        Veel fotoplezier in Egypte, en laat ons daarna op het forum ook eens meegenieten van enkele mooie beelden
                        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                        Comment

                        Working...
                        X