Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectieven

    Hey,
    Ik ben een leek in fotografie maar wil mij daar wel verder in verdiepen.Heb mij een toestel aangekocht (canon eos450d) die dan ook voorzien is met een standaard lens van 18-55. Ben op zoek naar een aanvullende lens die ik kan gebruiken voor portretten, sport, groepsfoto's te trekken maar wel van hoge kwaliteit.

    Kan mij iemand helpen bij de keuze van merk? Sigma of bij canon blijven?... en welk type moet ik dan zoeken? Telezoomlens, standaard, groothoek....? brandpuntafstand?

    Alvast veel dank

  • #2
    Re: Objectieven

    Aangezien je een leek bent zou ik je willen adviseren van eerst wat ervaring op te doen, met je huidige lens kan je al veel uitproberen. Want één lens voor alles wat je opnoemt is erg moeilijk te vinden. Je vraagt hoge kwaliteit, je weet toch dat daar een prijskaartje aanhangt van meer dan 2X de prijs van je body hé. Door te experimenteren krijg je een beter idee van wat je juist nodig hebt .

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Objectieven

      Hoeveel geld wil je uitgeven?

      Voor 100 euro heb je aan de 50mm f1,8 een heel goede portretlens, maar je kan net zo goed een 50mm f1,2 L kopen die véél duurder is.

      Voor 250 euro heb je een EF-S 55-250 IS, maar er is ook een 70-200 f2,8 L IS die ongeveer hetzelfde zoombereik heeft en die 1600 euro kost.
      (Die EF-S 55-250 IS is een heel goede aanvulling op de kitlens, samen met de kitlens heb je dan een bereik van 18 tot 250mm, en daar kan je al heel wat mee doen.)


      Voor groepsfoto's zal je kitlens wel voldoen. Je hebt daarvoor geen dure lichtsterke lens nodig, want als je daarmee het diafragma volledig open zet is er toch te weinig scherptediepte om iedereen scherp op de foto te krijgen.

      Voor heel wat sporten is een 70-200 de betere keuze, en dan is de goedkoopste oplossing een Canon 70-200 f4 L. Die heeft een voldoende snelle autofocus, en ze is ook heel scherp. Die kan je ook gebruiken voor portretfotografie.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Objectieven

        Portretten en groepsfoto's kun je perfect met je huidige lens. Voor sport is ze iets te kort in meeste gevallen.
        Mits je naar eigen zeggen nog een leek bent en niet 100% weet waar je terecht gaat komen in de fotgrafie is de 55-250IS een niet de dure maar goede oplossing. Die mooi aansluit op je huidige lens. Deze heeft wel geen USM scherpstel motor waardoor de AF een tikkeltje trager is en sportfotografie iets moeilijker word.
        Als het een goede toplens moet zijn is de 70-200 f4 de goedkoopste oplossing, zoals Black Bandit al zei.
        Last edited by Tunie; 25 juli 2009, 17:19.

        Comment


        • #5
          Re: Objectieven

          Je kan ook de kitlens wegdoen en vervangen door een tamron/sigma 18-250mm (of 270mm). Lekker veel bereik.
          Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
          Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
          Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

          Comment


          • #6
            Re: Objectieven

            Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
            Je kan ook de kitlens wegdoen en vervangen door een tamron/sigma 18-250mm (of 270mm). Lekker veel bereik.

            Ja en nog minder kwaliteit !

            MVG, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Objectieven

              Minder kwaliteit dan de kitlens?
              Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
              Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
              Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

              Comment


              • #8
                Re: Objectieven

                Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
                Minder kwaliteit dan de kitlens?
                Ik ken die tamron niet maar de kans is heel groot dat die een stuk slechter is dan de kitlens. Die zeker als het de IS versie is verre van slecht is ook nog.

                Comment


                • #9
                  Re: Objectieven

                  Kijk maar eens op een site met lenstesten (www.photozone.de, www.slrgear.com, ...) en je zal zien hoe goed je kitlens wel is

                  Zoals Black B@ndit en Tunie al aanraadden is het beter een lens bij te kopen die je mogelijkheden uitbreidt en dan meteen iets goeds waar je niet direct opnieuw over gaat twijfelen

                  Voor snel bewegende onderwerpen zoals sport, dieren, kinderen is een snelle autofocus met USM onmisbaar
                  Zeker bij Canon zijn er een aantal kwaliteitslenzen voor erg betaalbare prijzen (zoals oa de EF70-200L f:4 non-IS)

                  Comment

                  Working...
                  X