Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectieven

    Hey,
    Ik ben een leek in fotografie maar wil mij daar wel verder in verdiepen.Heb mij een toestel aangekocht (canon eos450d) die dan ook voorzien is met een standaard lens van 18-55. Ben op zoek naar een aanvullende lens die ik kan gebruiken voor portretten, sport, groepsfoto's te trekken maar wel van hoge kwaliteit.

    Kan mij iemand helpen bij de keuze van merk? Sigma of bij canon blijven?... en welk type moet ik dan zoeken? Telezoomlens, standaard, groothoek....? brandpuntafstand?

    Alvast veel dank

  • #2
    Re: Objectieven

    Aangezien je een leek bent zou ik je willen adviseren van eerst wat ervaring op te doen, met je huidige lens kan je al veel uitproberen. Want één lens voor alles wat je opnoemt is erg moeilijk te vinden. Je vraagt hoge kwaliteit, je weet toch dat daar een prijskaartje aanhangt van meer dan 2X de prijs van je body hé. Door te experimenteren krijg je een beter idee van wat je juist nodig hebt .

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Objectieven

      Hoeveel geld wil je uitgeven?

      Voor 100 euro heb je aan de 50mm f1,8 een heel goede portretlens, maar je kan net zo goed een 50mm f1,2 L kopen die véél duurder is.

      Voor 250 euro heb je een EF-S 55-250 IS, maar er is ook een 70-200 f2,8 L IS die ongeveer hetzelfde zoombereik heeft en die 1600 euro kost.
      (Die EF-S 55-250 IS is een heel goede aanvulling op de kitlens, samen met de kitlens heb je dan een bereik van 18 tot 250mm, en daar kan je al heel wat mee doen.)