Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

coating op mijn canon ef 10-22

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • coating op mijn canon ef 10-22

    Hallo. Ik heb ondertussen bijna een jaar de canon ef `10-22 in gebruik. Aangezien ik veel aan weerfotografie doe gebruik ik de 10-22 het meest. Bij het fotograferen van weersverschijnselen hoort regen. Ik heb(nog) geen UV filter voor de lens dus komen er soms enkele druppels op het frontglas. Deze druppels doe ik af met een vochtig doekje-brillepoets doekjes. Als ik de vochtige doek over het fronglas haal zie ik een soort druppelvorm die kort zichtbaar is op het frontglas. Kan het zijn dat de coating los is gekomen.? Is dit te verhelpen of maakt het daarvoor niet veel uit?
    Stormchasing / landschapsfotografie https://www.flickr.com/photos/140233977@N06/

  • #2
    Re: coating op mijn canon ef 10-22

    Oorspronkelijk geplaatst door Ricky93 Bekijk bericht
    Hallo. Ik heb ondertussen bijna een jaar de canon ef `10-22 in gebruik. Aangezien ik veel aan weerfotografie doe gebruik ik de 10-22 het meest. Bij het fotograferen van weersverschijnselen hoort regen. Ik heb(nog) geen UV filter voor de lens dus komen er soms enkele druppels op het frontglas. Deze druppels doe ik af met een vochtig doekje-brillepoets doekjes. Als ik de vochtige doek over het fronglas haal zie ik een soort druppelvorm die kort zichtbaar is op het frontglas. Kan het zijn dat de coating los is gekomen.? Is dit te verhelpen of maakt het daarvoor niet veel uit?
    De coating komt niet los hoor. Ik gebruik die lens ook en heb ze reeds tientallen keren van harnekkige zoutwaterdruppeltjes ontdaan. Indien je die druppelringetjes niet in je foto's kunt zien zou ik niet overdrijven met poetsen. Je lens ga je wel beschadigen met de miniscule stofdeeltjes die je rondwrijft met het poetsdoekje. Eerst de lens proper blazen met blaaspeertje , daarna eventueel met een zachte borstel om de hardnekkige stofdeeltjes te verwijderen dan pas met een microvezel of vochtige poetsdoek.Geen zware druk uitoefenen.....indien er toch ergens nog een zand of stofdeeltje op de lens zat krijg je kleine krasjes die na een tijd de lens doffer maken.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment

    Working...
    X