Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Strand(cabines) in HDR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Strand(cabines) in HDR

    Weet niet juist waar dit te plaatsen, er is geen HDR-categorie blijkbaar? Hier dan maar!

    Anyway, dit zijn mijn allereerste HDR's, gemaakt van één foto met 3 verschillende belichtingen.
    HDR is nogal moeilijk voor mij merk ik, ben kleurenblind.

    Dit is een meer (té?) doorgedreven versie:


    en hier dan de softere (te soft misschien?):


    Wat kan ik verbeteren, of meer of minder doen? Thanks voor jullie kritieken alvast.
    Vriendelijke groeten, Sven
    Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

  • #2
    Re: Strand(cabines) in HDR

    Oorspronkelijk geplaatst door Svendc Bekijk bericht
    Wat kan ik verbeteren, of meer of minder doen? Thanks voor jullie kritieken alvast.
    Minder: de bewerking van de lucht.

    Comment


    • #3
      Re: Strand(cabines) in HDR

      Je horizon nog wat rechter zetten , foto 2 is wel beter, misschien nog wat zand weg vooraan

      Groeten

      Joeri
      Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
      www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

      Comment


      • #4
        Re: Strand(cabines) in HDR

        de 2de is hier de betere


        grtjs,

        jeannot

        Comment


        • #5
          Re: Strand(cabines) in HDR

          beeetje zand eraf en ga voor de tweede.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Strand(cabines) in HDR

            Yes die tweede..De bewerking is netjes gedaan.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Strand(cabines) in HDR

              de softe versie is veel beter.

              Comment


              • #8
                Re: Strand(cabines) in HDR

                Inderdaad: de tweede (de minst bewerkte) valt ook bij mij het meeste in de smaak. Rechtzetten en meteen een beetje eraf vanonder.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Strand(cabines) in HDR

                  eerste is "over the top" qua bewerking; Tweede is al stukken beter maar nog altijd lijkt de lucht van een andere foto te komen ... mss. bewerking nog iets minder laten opvallen.
                  The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                  Comment


                  • #10
                    Re: Strand(cabines) in HDR

                    Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
                    eerste is "over the top" qua bewerking; Tweede is al stukken beter maar nog altijd lijkt de lucht van een andere foto te komen ... mss. bewerking nog iets minder laten opvallen.
                    vind ik er ook van


                    groetjes

                    Sylvie

                    Comment


                    • #11
                      Re: Strand(cabines) in HDR

                      Ik heb enkele aanpassingen gedaan volgens jullie opmerkingen: een beetje minder bewerkt voornamelijk in de lucht (die was wel degelijk zo fantastisch bewolkt t.billy), horizon recht gezet, zand vooraan weggedaan (is iets meer panorama daardoor). Beter zo?


                      Vriendelijke groeten, Sven
                      Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Strand(cabines) in HDR

                        Netjes rekening gehouden met de verbeteringen. Zo is ie mooi en evenwichtig.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Strand(cabines) in HDR

                          die was wel degelijk zo fantastisch bewolkt t.billy
                          twijfelde daar niet aan hoor ... daarom schreef ik ook "lijkt".
                          Verbeterde versie is duidelijk stukken beter (= mooier)
                          The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                          Comment


                          • #14
                            Re: Strand(cabines) in HDR

                            Heel knap , maar kzou proberen de horizon iets rechter te trekken , nu heb je wat last van je groothoek denk ik .
                            http://www.dullaert.net

                            Comment


                            • #15
                              Re: Strand(cabines) in HDR

                              update muts better.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X