Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-50 mm DC F 3.5-5.6 voor op de Sony A200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 18-50 mm DC F 3.5-5.6 voor op de Sony A200

    ik heb een Sony A200 en ben op zoek naar een goede vervanger voor de kitlens.
    daarom de vraag of de Sigma 18-50 mm DC F 3.5-5.6 een goeie vervanger zou zijn.

    grtzzzz,
    Tom
    Sony A450 - Sony-Zeiss 16-80 - Sony 18-55 - Sigma 28-105 - Tamron 55-200

  • #2
    Re: Sigma 18-50 mm DC F 3.5-5.6 voor op de Sony A200

    Bij mijn weten presteert die minder dan je kitlens, niet doen dus. Wat ervaar je momenteel als beperking van je kitlens? Als je meer licht binnen wil: kijk dan eens naar een tamron 17-50 f2.8

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 18-50 mm DC F 3.5-5.6 voor op de Sony A200

      Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
      Bij mijn weten presteert die minder dan je kitlens, niet doen dus. Wat ervaar je momenteel als beperking van je kitlens? Als je meer licht binnen wil: kijk dan eens naar een tamron 17-50 f2.8
      wat de echte beperking is kan ik ni goed uitleggen, ik heb nog n Tamron 55-200 en die is gewoon beter als mn kitlens daarom dacht ik die ook te vervangen.

      met de tamron 17-50 f2.8 ga ik idd meer licht hebben, maar ie is wel 3x zo duur als de Sigma,
      anderzijds, voor de prijs van de sigma kan je moeilijk een super goede kwalitatieve lens hebben....
      Sony A450 - Sony-Zeiss 16-80 - Sony 18-55 - Sigma 28-105 - Tamron 55-200

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 18-50 mm DC F 3.5-5.6 voor op de Sony A200

        Oorspronkelijk geplaatst door Tom T. Bekijk bericht
        wat de echte beperking is kan ik ni goed uitleggen, ik heb nog n Tamron 55-200 en die is gewoon beter als mn kitlens daarom dacht ik die ook te vervangen.

        met de tamron 17-50 f2.8 ga ik idd meer licht hebben, maar ie is wel 3x zo duur als de Sigma,
        anderzijds, voor de prijs van de sigma kan je moeilijk een super goede kwalitatieve lens hebben....
        Inderdaad, die gaat je kitlens niet overtreffen. Misschien dat je 2dehands nog wel iets leuks vindt?

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 18-50 mm DC F 3.5-5.6 voor op de Sony A200

          Oorspronkelijk geplaatst door Tom T. Bekijk bericht
          wat de echte beperking is kan ik ni goed uitleggen, ik heb nog n Tamron 55-200 en die is gewoon beter als mn kitlens daarom dacht ik die ook te vervangen.

          met de tamron 17-50 f2.8 ga ik idd meer licht hebben, maar ie is wel 3x zo duur als de Sigma,
          anderzijds, voor de prijs van de sigma kan je moeilijk een super goede kwalitatieve lens hebben....
          De tamron 55-200 is in mijn ogen de positieve uitzondering dat alle waar naar zijn geld is. Deze is optisch veel beter dan zijn prijs doet vermoeden.
          Alternatieven voor je kitlens zijn over het algemeen dan toch gelijk een stuk duurder. Wat meer licht kost gelijk een heleboel extra. Maar met de Tamron haal je ook veel hogere scherpte, en veel meer detail.
          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 18-50 mm DC F 3.5-5.6 voor op de Sony A200

            Oorspronkelijk geplaatst door Tom T. Bekijk bericht
            ik heb een Sony A200 en ben op zoek naar een goede vervanger voor de kitlens.
            daarom de vraag of de Sigma 18-50 mm DC F 3.5-5.6 een goeie vervanger zou zijn.

            grtzzzz,
            Tom
            Als je op zoek bent naar een goede en goedkope vervanging voor je kitlens (en f/2.8 of een ander bereik heb je blijkbaar niet nodig), kijk dan eerst al eens naar de nieuwe kitlens (Sony 18-55 SAM). De verbetering t.o.v. van de oude kitlens zal aanzienlijk zijn.

            Mocht f/2.8 wel interessant zijn (duurder ook natuurlijk), dan heb je hierboven de Tamron 17-50/2.8 al als tip gekregen, of voor een ruimer bereik is er bv. een Sony 16-105.

            Succes !
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 18-50 mm DC F 3.5-5.6 voor op de Sony A200

              Hallo

              Ik zie maar 1 reden om in hetzelfde bereik, je kitlens te vervangen door een lens van vergelijkbare lichtsterkte en dat is om er vibratiereductie bij te nemen. Anders heeft het echt geen zin.

              Een nog betere optie is wél een lichtsterkere lens kopen omdat je dan dan gewoon met hogere sluitertijden kan werken die meer effect hebben dan VR (of het Sony alternatief, ik werk zelf met Nikon). De lenzen met f2.8 zijn bijna altijd ook beter in kwaliteit (snellere Af, meestal steviger gebouwd, vaak scherper bij de hogere f getallen), maar duurder... De Sigma 18-50mm f2.8 is ook goed.

              Ik weet niet hoe het bij sony zit, maar bij de D60 van nikon kan je de steengoede 18-55mm f3.6-5.6(al dan niet met VR) kitlens krijgen. Die kost 60 of 105 euro en is echt supergoed in prijs kwaliteit. Die moet je enkel vervangen door lichtsterker glas, als je dat wil.

              Een andere optie is je een goede prime aanschaffen. Als beginner is het wennen, zonder zoom want je moet gaan lopen om te kadreren maar het resultaat is vaak "Waaw." Optisch zijn prime's (35mm of 50mm in f1.8 of beter 1.4 raad ik aan) ook veel beter dan hun zoomende broertjes.

              Succes met je zoektocht!

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 18-50 mm DC F 3.5-5.6 voor op de Sony A200

                Oorspronkelijk geplaatst door Indigo Bekijk bericht
                Ik zie maar 1 reden om in hetzelfde bereik, je kitlens te vervangen door een lens van vergelijkbare lichtsterkte en dat is om er vibratiereductie bij te nemen. Anders heeft het echt geen zin.

                Ik weet niet hoe het bij sony zit, maar bij de D60 van nikon kan je de steengoede 18-55mm f3.6-5.6(al dan niet met VR) kitlens krijgen.
                Idem bij Sony: er is een heel goeie 18-55, en de body heeft SSS .
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 18-50 mm DC F 3.5-5.6 voor op de Sony A200

                  Oorspronkelijk geplaatst door Indigo Bekijk bericht
                  Hallo

                  Ik zie maar 1 reden om in hetzelfde bereik, je kitlens te vervangen door een lens van vergelijkbare lichtsterkte en dat is om er vibratiereductie bij te nemen. Anders heeft het echt geen zin.
                  Op een Sony
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 18-50 mm DC F 3.5-5.6 voor op de Sony A200

                    Ik ben het eens met K2, heb nu sinds enkele dagen ook de Sony 18-55 (nieuwe kitlens) gekocht voor 56 euro inclusief verzending bij fotokonijnenberg... Echt een groot verschil tov de oude kitlens! Heb hem rechtstreeks met de oude kitlens (18-70) vergeleken, en't verschil is toch best wel spectaculair! Zeker als je bedenkt dat we maar spreken over 56 euro!

                    Bekijk dit maar eens:


                    Deze resultaten komen helemaal overeen met mijn eigen ondervindingen!

                    Een "echt veel beter" alternatief is de tamron 17-50 f2.8...of 16-105 (400-450 euro) of Zeiss 16-80 (600+ euro)

                    Veel succes ermee!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 18-50 mm DC F 3.5-5.6 voor op de Sony A200

                      Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                      Inderdaad, die gaat je kitlens niet overtreffen. Misschien dat je 2dehands nog wel iets leuks vindt?
                      dat zou ik eens kunne doen... thx voor de tip!

                      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                      Als je op zoek bent naar een goede en goedkope vervanging voor je kitlens (en f/2.8 of een ander bereik heb je blijkbaar niet nodig), kijk dan eerst al eens naar de nieuwe kitlens (Sony 18-55 SAM). De verbetering t.o.v. van de oude kitlens zal aanzienlijk zijn.

                      Mocht f/2.8 wel interessant zijn (duurder ook natuurlijk), dan heb je hierboven de Tamron 17-50/2.8 al als tip gekregen, of voor een ruimer bereik is er bv. een Sony 16-105.

                      Succes !
                      Dank je!
                      heb hier al enkele keren gelezen dat die nieuwe lens best goed zou moeten zijn!
                      morgen maar eens op onderzoek uitgaan!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Indigo Bekijk bericht
                      Hallo

                      Ik zie maar 1 reden om in hetzelfde bereik, je kitlens te vervangen door een lens van vergelijkbare lichtsterkte en dat is om er vibratiereductie bij te nemen. Anders heeft het echt geen zin.

                      Een nog betere optie is wél een lichtsterkere lens kopen omdat je dan dan gewoon met hogere sluitertijden kan werken die meer effect hebben dan VR (of het Sony alternatief, ik werk zelf met Nikon). De lenzen met f2.8 zijn bijna altijd ook beter in kwaliteit (snellere Af, meestal steviger gebouwd, vaak scherper bij de hogere f getallen), maar duurder... De Sigma 18-50mm f2.8 is ook goed.

                      Ik weet niet hoe het bij sony zit, maar bij de D60 van nikon kan je de steengoede 18-55mm f3.6-5.6(al dan niet met VR) kitlens krijgen. Die kost 60 of 105 euro en is echt supergoed in prijs kwaliteit. Die moet je enkel vervangen door lichtsterker glas, als je dat wil.

                      Een andere optie is je een goede prime aanschaffen. Als beginner is het wennen, zonder zoom want je moet gaan lopen om te kadreren maar het resultaat is vaak "Waaw." Optisch zijn prime's (35mm of 50mm in f1.8 of beter 1.4 raad ik aan) ook veel beter dan hun zoomende broertjes.

                      Succes met je zoektocht!
                      Sony heeft zijn Super Steady Shot in de body
                      een vast brandpunt lijkt me niet altijd even gemakelijk maar mss eens tweedehands gaan zoeken...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                      Ik ben het eens met K2, heb nu sinds enkele dagen ook de Sony 18-55 (nieuwe kitlens) gekocht voor 56 euro inclusief verzending bij fotokonijnenberg... Echt een groot verschil tov de oude kitlens! Heb hem rechtstreeks met de oude kitlens (18-70) vergeleken, en't verschil is toch best wel spectaculair! Zeker als je bedenkt dat we maar spreken over 56 euro!

                      Bekijk dit maar eens:


                      Deze resultaten komen helemaal overeen met mijn eigen ondervindingen!

                      Een "echt veel beter" alternatief is de tamron 17-50 f2.8...of 16-105 (400-450 euro) of Zeiss 16-80 (600+ euro)

                      Veel succes ermee!
                      morgen ga ik de nieuwe kitlens eens proberen...
                      heb er al meerdere positieve dingen over gelezen, dus ik denk dat die mij ook wel zal bevallen!

                      dank je wel!
                      Sony A450 - Sony-Zeiss 16-80 - Sony 18-55 - Sigma 28-105 - Tamron 55-200

                      Comment

                      Working...
                      X