Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 50-500 voor autosport

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 50-500 voor autosport

    Hallo,

    Ik ben misschien aan het denken om mijn lenzenpakket uit te breiden maar ben nog niet helemaal zeker. De fotografie is nu sinds een jaar of 3 toch wel een hobby die erbij gekomen is en omdat ik een grote fan ben van autosport neem ik heel wat foto's op verschillende circuits(zolder, francorchamps) en rally's. Voornamelijk de oude race wagens genieten de voorkeur.

    Voor het ogenblik beschik ik over volgend toestel en lenzen:
    Body: canon EOS 400D
    Lens: canon 18-55mm EFS (kit lens)
    Lens: canon 70-200mm EF 1:4 L USM

    Ik heb hier al heel wat positieve ervaring gelezen over de canon 100-400 maar ik vroeg me af of de sigma 50-500 even geschikt is om foto's te nemen voor autosport. Het prijs verschil zit hem natuurlijk wel ergens. Ik zag hier een 2de hands lens van een sigma 50-500 op het forum vandaar dat het toch een beetje begint te kriebelen zeg maar. Gezien het bereik van de 50-500 vraag ik me wel een beetje af of mijn 70-200 lens nog gaat gebruikt worden.

    Alvast bedankt
    Groeten
    Jeroen

  • #2
    Re: sigma 50-500 voor autosport

    Hallo

    Ik heb de sigma 50-500mm maar voor op nikon, het is een hele goede lens voor autosport heb er zelf ook al wat mooie foto's mee gemaakt ook in dierentuinen is ze handig.
    Alleen voor mij is ze te zwaar moet altijd met statief.

    Tibetaantje

    Comment


    • #3
      Re: sigma 50-500 voor autosport

      Niet te traag?

      Comment


      • #4
        Re: sigma 50-500 voor autosport

        De AF op Canon van de 50-500 is heel traag tov de 100-400L. Echter voor autosport is dit niet echt een probleem vermits de wagen heel voorspelbare lijnen rijden. Echter om een foto te hebben van een crash of inhaalmanoeuvre wordt het mogelijks wat te traag. Zelf heb ik geen van beide lenzen (heb met beide wel gewerkt), maar zou voor de 100-400L als het budget het toelaat of wachten op de 150-500HSM die nu uitkomt.

        Ps. de 50-500 is meer 50-460mm.

        nuttige site: http://www.the-digital-picture.com/Reviews/
        Te veel lenzen en te weinig tijd.
        http://pentaxlenstest.blogspot.com/

        Comment


        • #5
          Re: sigma 50-500 voor autosport

          Oorspronkelijk geplaatst door dppa Bekijk bericht
          .. of wachten op de 150-500HSM die nu uitkomt..
          Die is volgens mij al een heel tijdje uit..

          Comment


          • #6
            Re: sigma 50-500 voor autosport

            Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
            Die is volgens mij al een heel tijdje uit..
            Ik dacht ook dat de HSM versie al op de markt was.

            Comment


            • #7
              Re: sigma 50-500 voor autosport

              Ik heb een 150-500 en vind de HSM toch traag, zelfs in vergelijking met de sigma 100-300 f4 hsm. En waarschijnlijk zal de 100-400 nog een tikje rapper zijn.

              Ik zou de canon 100-400 nemen. Heeft IS en snellere AF tov de bigma

              Groeten Davy
              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

              Comment


              • #8
                Re: sigma 50-500 voor autosport

                Ik heb ook lang getwijfeld om een Sigma te kopen (ofwel de 50-500 en later de 150-500 omdat die OS heeft), maar ik heb uiteindelijk toch de 100-400 gekocht, gewoon omdat die nog altijd een stuk sneller is bij AF, en dat vind ik het belangrijkste, dan maar een beetje langer sparen.

                Ik moet wel toegeven dat de 70-200 F2.8 nog een stukje sneller is dan de 100-400, maar dat lijkt me normaal. Ik heb de 100-400 gisteren op Spa gebruikt, en vandaag de 70-200 met en zonder de 1.4 TC ... en beide combinaties werken prima voor autosport.

                Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: sigma 50-500 voor autosport

                  Bedankt voor jullie reacties. Ik ga er nog eens goed over nadenken wat ik ga doen met de keuze van de lens.

                  Groeten
                  Jeroen

                  Comment


                  • #10
                    Re: sigma 50-500 voor autosport

                    Hoi,

                    Voor circuit- en airshowfotografie gebruik ik de Sigma 120-400 OS HSM en ben er heel tevreden over. Akkoord het is geen 100-400 L maar dat is de prijs ook zeker niet

                    groetjes
                    TG
                    -=_-__________________________________________________ __-_=-
                    Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
                    -=_-__________________________________________________ __-_=-

                    Comment


                    • #11
                      Re: sigma 50-500 voor autosport

                      je hebt een pb!
                      grts; M

                      Comment

                      Working...
                      X