Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon werkt aan verbeterde IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon werkt aan verbeterde IS

    Canon werkt aan een nog beter IS systeem, voor meer info:
    Canon has developed a 'Hybrid Image Stabilizer' that corrects for both linear and rotational shake. The system, which the company claims is a world's first for SLR lenses, will be incorporated into a lens that will be released before the end of 2009. It is designed to offer improved stabilization performance at closer subject distances, and particularly for macro shooting.



    Nu kunnen we allemaal beginnen te raden welke lens de eerste wordt met de nieuwste IS-technologie...


    Misschien wordt het wel een 24-70 f2,8 L IS, want de 24-70 is eigenlijk aan vervanging toe omdat de concurrentie op dit ogenblik beter glas heeft in dat zoombereik.
    (Maar dan zal het prijskaartje waarschijnlijk weer véél te hoog worden...)
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Canon werkt aan verbeterde IS

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Canon werkt aan een nog beter IS systeem, voor meer info:
    Canon has developed a 'Hybrid Image Stabilizer' that corrects for both linear and rotational shake. The system, which the company claims is a world's first for SLR lenses, will be incorporated into a lens that will be released before the end of 2009. It is designed to offer improved stabilization performance at closer subject distances, and particularly for macro shooting.



    Nu kunnen we allemaal beginnen te raden welke lens de eerste wordt met de nieuwste IS-technologie...


    Misschien wordt het wel een 24-70 f2,8 L IS, want de 24-70 is eigenlijk aan vervanging toe omdat de concurrentie op dit ogenblik beter glas heeft in dat zoombereik.
    (Maar dan zal het prijskaartje waarschijnlijk weer véél te hoog worden...)
    Ik heb het ook gelezen

    Ik hoop dat ik verkeerd ben, maar ik twijfel sterk dat het een middenbereik f/2.8 zoom gaat zijn omwille van plaatsgebrek in het lenshuis. En dat is exact het punt waar de sensorstabilisatie nog lange tijd zal aangewezen blijven. Als Canon en Nikon dit ook inzien zullen ze misschien ook sensor IS/VR gaan toepassen op hun toestellen om deze lacune op te vullen.

    Anderzijds zie ik liever nog een verdere verbetering van hoge ISO's, want daar komt geen technische poespas bij kijken en extra "limitaties" om te onthouden tijdens een shoot.

    MVG,

    Comment


    • #3
      Re: Canon werkt aan verbeterde IS

      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht

      Als Canon en Nikon dit ook inzien zullen ze misschien ook sensor IS/VR gaan toepassen op hun toestellen om deze lacune op te vullen.

      MVG,
      Het zou me niks verbazen als Canon en Nikon dit wel willen maar niet toe kunnen passen vanwege patent issues
      http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

      http://rouwkema.smugmug.com/

      Comment


      • #4
        Re: Canon werkt aan verbeterde IS

        Is de meest logische lens niet de EF 100 mm 2.8 USM IS macro (L? de 180 heeft toch ook dat rode lijntje)
        It is designed to offer improved stabilization performance at closer subject distances, and particularly for macro shooting.
        En dan hebben ze ineens een concurrent voor de 105 VR, nu was dat wel niet direct een lens die optich aan vervanging toe was, maar mss iets snellere AF ofzo.
        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

        Comment


        • #5
          Re: Canon werkt aan verbeterde IS

          Misschien eindelijk een EF 400/5.6 IS ?
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Canon werkt aan verbeterde IS

            Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
            Is de meest logische lens niet de EF 100 mm 2.8 USM IS macro (L? de 180 heeft toch ook dat rode lijntje)

            En dan hebben ze ineens een concurrent voor de 105 VR, nu was dat wel niet direct een lens die optich aan vervanging toe was, maar mss iets snellere AF ofzo.
            Als ze marketing-gewijs beetje slim zijn... steken ze het nu eerst in de dure zaken zoals inderdaad de 180L Macro en nieuwe 100-400.

            En dan pas in de goedkopere/bulk-products.
            Imagination is more important than knowledge...
            http://www.kiekje.be

            Comment


            • #7
              Re: Canon werkt aan verbeterde IS

              In de Canon EF 28-300 mm F3.5-F5.6 L IS USM + 800 gram lichter
              Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

              https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

              Comment


              • #8
                Re: Canon werkt aan verbeterde IS

                Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                In de Canon EF 28-300 mm F3.5-F5.6 L IS USM + 800 gram lichter
                En dan ook nog 1000 euro goedkoper.


                Er komt in ieder geval een nieuwe Canonlens tegen het einde van dit jaar.
                Maar Canon zal wel zo lang mogelijk wachten om te vertellen welke dat zal worden, omdat ze anders met teveel stock blijven zitten van de huidige lens die vervangen wordt door het nieuwe model....

                Misschien wordt het wel een heel lange lichtsterke tele die toch niemand kan betalen.

                De 180mm macro moeten ze in ieder geval niet nóg duurder maken, want dan zullen ze er niet veel van verkopen...
                (Tegen de huidige prijs, en met de vernieuwde IS wordt het wel een andere zaak.)
                Last edited by Black B@ndit; 22 juli 2009, 22:11.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Canon werkt aan verbeterde IS

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
                  Het zou me niks verbazen als Canon en Nikon dit wel willen maar niet toe kunnen passen vanwege patent issues
                  Zou mij wel enigzins verbazen. Alle andere merken hebben het. En hebben ze het ook niet in compactjes?

                  Het probleem van beeldstabilisatie in de camera is, is dat daarbij heel veel verkoopargumenten wegvallen om nog duurdere VR/IS lenzen te verkopen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon werkt aan verbeterde IS

                    Oorspronkelijk geplaatst door Krasser Bekijk bericht
                    Zou mij wel enigzins verbazen. Alle andere merken hebben het. En hebben ze het ook niet in compactjes?

                    Het probleem van beeldstabilisatie in de camera is, is dat daarbij heel veel verkoopargumenten wegvallen om nog duurdere VR/IS lenzen te verkopen.
                    Met de juiste begeleidende uitleg denk ik niet: bv...

                    Canon/Nikon heeft ingezien dat IS/VR inbouwen in bepaalde objectieven niet haalbaar is zonder de beeldkwaliteit nadelig te beïnvloeden. Daarom bieden we nu een in-body IS/VR systeem aan als aanvulling bij het bestaande lens IS/VR gamma dat door zijn afstelling op maat van het objectief en zijn gestabiliseerde zoeker nog steeds de meest efficïente stabilisatie garandeert

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon werkt aan verbeterde IS

                      Patent issues denk ik zijn geen probleem want Canon heeft in het verleden al aangegeven dat ze de technologie ook in huis hebben maar de IS technologie verkiezen en dan kwam heel wat marketing natuurlijk.

                      Ik denk dat Canon en Nikon dit misschien ooit gaan doen maar dan zal het een systeem zijn dat voordeel haalt door de combinatie van de 2 systemen en niet zoals de 4/3 oly waar je 1 van de 2 moet afzetten.

                      Ik zeg wel misschien want het zou mij niet verbazen dat ze het ook nooit doen. De iso's gaan steeds hoger. De vraag naar stabilisatie wordt dus ook steeds minder. Het optische systeem is hoe je het ook draait of keert nog altijd in het voordeel want het stabiliseert ook de zoeker. En als ze een oplossing vinden voor de grote diafragma's dan kunnen ze het op alle lenzen zetten en veel mensen aanzetten om eventueel nieuwe lenzen te kopen. Eenmaal het op alle lenzen zit is er geen echt voordeel aan in body IS meer. Dus dan hebben ze ook geen enkele reden meer om daar nog energie in te steken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon werkt aan verbeterde IS

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                        Ik denk dat Canon en Nikon dit misschien ooit gaan doen maar dan zal het een systeem zijn dat voordeel haalt door de combinatie van de 2 systemen en niet zoals de 4/3 oly waar je 1 van de 2 moet afzetten.
                        Een van de twee af zetten hoeft toch geen probleem te zijn ? Gewoon in-body gebruiken als de lens geen stabilisatie heeft, en in body af zetten als het in het in de lens zit, zou ik denken ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                        En als ze een oplossing vinden voor de grote diafragma's...
                        Ik begrijp dit niet goed... Wat is het probleem met grote diafragma's ? Hoe beinvloedt dat de toepassing van IS ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                        Eenmaal het op alle lenzen zit is er geen echt voordeel aan in body IS meer. Dus dan hebben ze ook geen enkele reden meer om daar nog energie in te steken.
                        Er zullen altijd wel lenzen zijn die niet gestabiliseerd zijn, en de merken die het in-body aanbieden, vangen dat op.
                        Ik denk dus dat dat altijd een nadeel van optische stabilisatie blijft, ook al kan Canon voor zijn eigen lensproductie zoveel als mogelijk beperken door zoveel als mogelijk IS te voorzien.
                        En zolang Canon/Nikon natuurlijk uit de extra winst op IS/VR-lenzen voldoende compensatie halen voor een aantal klanten minder, zullen ze inderdaad geen in-body stabilisatie aanbieden. Ze zouden wel gek zijn.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon werkt aan verbeterde IS

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          En dan ook nog 1000 euro goedkoper.


                          Er komt in ieder geval een nieuwe Canonlens tegen het einde van dit jaar.
                          Maar Canon zal wel zo lang mogelijk wachten om te vertellen welke dat zal worden, omdat ze anders met teveel stock blijven zitten van de huidige lens die vervangen wordt door het nieuwe model....

                          Misschien wordt het wel een heel lange lichtsterke tele die toch niemand kan betalen.

                          De 180mm macro moeten ze in ieder geval niet nóg duurder maken, want dan zullen ze er niet veel van verkopen...
                          (Tegen de huidige prijs, en met de vernieuwde IS wordt het wel een andere zaak.)
                          De aankondiging suggereert een macro als eerste toepassing, maar hoe groot is die markt ?

                          Allicht kleiner dan die voor een nieuwe 400-500mm tele(zoom), Sigma heeft voor goedkopere alternatieven gekozen ipv van betere, en bij Nikon is het nog duurder, dus Canon kan gerust een stuk meer vragen voor een nieuwe versie

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon werkt aan verbeterde IS

                            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            De aankondiging suggereert een macro als eerste toepassing, maar hoe groot is die markt ?

                            Allicht kleiner dan die voor een nieuwe 400-500mm tele(zoom), Sigma heeft voor goedkopere alternatieven gekozen ipv van betere, en bij Nikon is het nog duurder, dus Canon kan gerust een stuk meer vragen voor een nieuwe versie
                            Als de vervanger voor de huidige 100-400 veel duurder wordt, dan zal Sigma nog meer 120-400 en 150-500 OS lenzen verkopen in de Canonversie.
                            De huidige prijs is voor heel wat amateurs nog net haalbaar, als die bijvoorbeeld 25% hoger wordt, dan verlies je een heleboel potentiele kopers (toch zeker op dit ogenblik).
                            Dat zie je ook aan de 28-300 L IS, daarvan zijn er bij de amateurfotografen bijzonder weinig in omloop, gewoon omdat die "buiten budget" valt (zelfs voor mij is die te duur, en ik heb toch al heel wat geld uitgegeven aan fotomateriaal)...
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon werkt aan verbeterde IS

                              ik denk dat met bv de wereldbeker voetbal in het vooruitzicht, eerst daar de lenzen voor gaan geupgreade worden (300 + 400 2.8, 500 f/4, ...) en dan pas het "lagere" segment...
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

                              Comment

                              Working...
                              X