Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIKON TC 16A teleconvertor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • NIKON TC 16A teleconvertor

    Ik zag op kapazza een teleconvertor van nikon die volgens de advertentie mf objectieven AF te maken , ik had daar nog nooit van gehoord , is dat zo , ik heb zo mijn twijfels

    Zoekertjesnummer » 2845752

    Beschrijving »


    mooie als nieuw : nikon teleconvertor TC 16A welke toelaat lenzen met manuele scherpstelling te gebruiken als autofocuslenzen (dus automatische scherpstelling) te gebruiken op autofocus bodys van nikon
    volledig krasvrij

  • #2
    Re: NIKON TC 16A teleconvertor

    Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
    Ik zag op kapazza een teleconvertor van nikon die volgens de advertentie mf objectieven AF te maken , ik had daar nog nooit van gehoord , is dat zo , ik heb zo mijn twijfels

    Zoekertjesnummer » 2845752

    Beschrijving »


    mooie als nieuw : nikon teleconvertor TC 16A welke toelaat lenzen met manuele scherpstelling te gebruiken als autofocuslenzen (dus automatische scherpstelling) te gebruiken op autofocus bodys van nikon
    volledig krasvrij
    Da's een eigenaardig beestje waar je momenteel heel weinig mee kan. Begrijpelijk dat ze dus te koop gesteld worden in de hoop dat ze nog enkele euro's opbrengen Ik heb er ook nog zo één van mijn vader. Optisch is het centrumgedeelte min of meer OK, maar de hoeken worden snel soft en CA wordt ook uitvergroot. AF werkt enkel op mijn reeds verkochte D2X en niet op de D300. Je moet dan manueel prefocussen, en de TC doet de rest. Ik heb 'm eens gebruikt met de 105mm f/2.5 Ai-S en 500mm f/4 Ai-P, maar de rare werkwijze (met bijhorende hunting bij niet correcte prefocus), het verlies aan lichtsterkte en kwaliteit deden de goesting al snel overgaan

    Er bestaat wel een modificatie om 'm op andere camera's te laten werken: http://www.foolography.com/free-stuff/modify-tc-16a/
    Last edited by frank207be; 22 juli 2009, 08:22.

    Comment

    Working...
    X