Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

28 - 300 tamron VC op 5DmkII voorbeeldjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 28 - 300 tamron VC op 5DmkII voorbeeldjes

    Van vakantie terug en voor degenen die nog moeten vertrekken en nog twijfelen om bovenstaande lens te gebruiken , hier wat voorbeeldjes.



    Moet wel toegeven dat ik al mijn gerief heb mee genomen en ik daar toch blij mee was een een aantal momenten.

    De tamron is letterlijk (toch op FF) een zeer goede "wandel" lens. Low light en specifiekere foto's toch wel veel liever met mijn ander glas....
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

  • #2
    Re: 28 - 300 tamron VC op 5DmkII voorbeeldjes

    Ik ben geen kenner vandaar dat ik even reply.
    Maar hoe zie ik dat deze foto's getrokken zijn met een 28-300?

    Tis misschien een beetje oppervlakkig maar als ik iemand zie rondlopen met een 5DmkII dan ga ik ervan uit dat de persoon ofwel een pro is ofwel heel goed. Fototoestel maakt uiteraard niet het manneke.
    Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
    website: http://www.hung.be
    facebook - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: 28 - 300 tamron VC op 5DmkII voorbeeldjes

      Ik ben niet onder de indruk: vignettering, vervorming en enkele niet echt scherpe beelden.
      Voor een wandellens zou ik de lat ietsje hoger leggen, vooral met een FF-camera.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: 28 - 300 tamron VC op 5DmkII voorbeeldjes

        Ik zie geen enkel gestoken scherp beeld bij heel je reeks !
        Waarom zo'n matig glas op zo'n body ?

        MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: 28 - 300 tamron VC op 5DmkII voorbeeldjes

          wat mij vooral opvalt is de 'dofheid' van de kleuren. Niet overtuigd
          http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

          http://rouwkema.smugmug.com/

          Comment


          • #6
            Re: 28 - 300 tamron VC op 5DmkII voorbeeldjes

            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
            Ik zie geen enkel gestoken scherp beeld bij heel je reeks !
            Waarom zo'n matig glas op zo'n body ?

            MVG, Jeff

            Daar heb je gelijk in, alle andere foto's genomen met mijn ander glas zijn van een heeeeel andere orde. Maar, een slingshot 300aw meeslepen over een paar verbrande schouders bij 34 graden, lenzen wisselen op een zandstrand, en op een wild op en neer gaand catamaranneke, is ook niet van de poes. ( alle andere omstandheden gebruik ik mijn andere lenzen ) Mmmmm ... denk wel dat ik hem weg doe, en me een 100 - 400 der bij steek....
            Eigenlijk heb ik een beetje dik spijt dat ik bij de Medes eilanden mijn 70 - 200 er niet op had.......
            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

            https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

            Comment


            • #7
              Re: 28 - 300 tamron VC op 5DmkII voorbeeldjes

              Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
              Ik ben geen kenner vandaar dat ik even reply.
              Maar hoe zie ik dat deze foto's getrokken zijn met een 28-300?

              Tis misschien een beetje oppervlakkig maar als ik iemand zie rondlopen met een 5DmkII dan ga ik ervan uit dat de persoon ofwel een pro is ofwel heel goed. Fototoestel maakt uiteraard niet het manneke.


              waarom zou ik foto's met een andere lens posten ??? heeft toch geen zin ?
              In het exif van de foto's staan herhaalde malen mm's hoger dan 200 ...

              En het is niet omdat ik met een 5D rond loop dat ik een Pro of heel goed zou zijn.... Ik probeer trouwens altijd heel diskreet rond te lopen met mijn toestel zeker met zo een wit geval erop tussen een hoop mensen, vind dat niet leuk.
              Na een paar andere DSLR's : D50 -D80 - 40D heb ik na veel dromen en een beetje sparen de 5D gekocht om eindelijk terug FF te kunnen zien en schieten, en mm's zijn mm's terug Ef glas word terug gebruikt voor wat het oorspronkelijk gebouwd was. Volgens mijn bescheiden mening werkt EF glas het best op een FF.....
              Er staat trouwens altijd een link naar een site waar een deel van mijn foto's opstaan, die kan iedereen zien en oordelen of niet, daar is het mij niet om te doen. Wel het persoonlijke goed gevoel om heeeel af en toe "die" foto te maken die me kippevel geeft, en heel misschien heeft dat dan ook een beetje te maken met mijn " pro "? gerief, een aantal van mijn meest geliefde foto's zijn met mijn eerste dslr ( nikon d50 met kitlens) genomen...
              Last edited by MDY; 21 juli 2009, 11:15.
              Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

              https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

              Comment


              • #8
                Re: 28 - 300 tamron VC op 5DmkII voorbeeldjes

                Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                Mmmmm ... denk wel dat ik hem weg doe, en me een 100 - 400 der bij steek....
                Eigenlijk heb ik een beetje dik spijt dat ik bij de Medes eilanden mijn 70 - 200 er niet op had.......

                Goed idee !!!
                De foto's met de meeste compactjes zijn beter

                Ik moet de Jeff gelijk geven deze keer

                Comment


                • #9
                  Re: 28 - 300 tamron VC op 5DmkII voorbeeldjes

                  Waarom denk je dat de 28-300L van Canon 2500 euro kost en een ton weegt?

                  Comment


                  • #10
                    Re: 28 - 300 tamron VC op 5DmkII voorbeeldjes

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Waarom denk je dat de 28-300L van Canon 2500 euro kost en een ton weegt?
                    juist zeker ??? Zou ze durven kopen, maar gewoon te zwaar, opvallend en log.
                    bovendien een schuifzoom, hou ik zowieso niet van.

                    Ik wacht op canon's nieuwere versie van een soort gelijk kanon....
                    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                    Comment


                    • #11
                      Re: 28 - 300 tamron VC op 5DmkII voorbeeldjes

                      Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                      juist zeker ??? Zou ze durven kopen, maar gewoon te zwaar, opvallend en log.
                      bovendien een schuifzoom, hou ik zowieso niet van.

                      Ik wacht op canon's nieuwere versie van een soort gelijk kanon....
                      Ja, die schuifzoom moet je aan wennen, (maar een 100-400 is dat ook, en daar klagen de mensen zelden over)
                      Voordeel, is dat je fototas leeg is als je camera in de hand hebt
                      En dat je toch L kwaliteit hebt, met een razendsnelle AF, en een macromogelijkhied hebt op 70cm focus / 300mm.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 28 - 300 tamron VC op 5DmkII voorbeeldjes

                        Op de 1D MKIII geeft de Tamron wel heel aanvaardbare resultaten, op Mano Mundo heb ik die gebruikt voor bijna alle "buiten" foto's, voor de optredens in de tent had ik lichtsterker materiaal bij (en dat was wel nodig).

                        En alle foto's van de halfvastenstoet zijn ook gemaakt met de Tamron 28-300 VC:



                        Dan zal die op een full-frame met meer dan dubbel zoveel pixeltjes waarschijnlijk niet goed genoeg presteren. Als ik die Tamron gebruik, dan probeer ik wel zoveel mogelijk op f8 of zelfs f11 te werken omdat die dan toch wel duidelijk scherper is.

                        Misschien koop ik ooit ook wel een Canon 28-300 IS, maar soms is een lichte en compacte lens zoals de Tamron 28-300 VC wel heel erg handig.

                        Controleer ook eens of de Tamron wel juist focust, want op de 1D moest ik de fijnafstelling helemaal op + 20 zetten.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: 28 - 300 tamron VC op 5DmkII voorbeeldjes

                          Ik ben juist terug van een rondreis aan de westkust van de USA en had deze lenz 28-300 VC mee in combinatie met mijn 5D (eerste versie). Ik moet toch zeggen dat ik zeer tevreden ben over de resultaten die ik ermee verkregen heb... Ok, met meerdere objectieven van hogere kwaliteit zal je wel betere resultaten bekomen, maar de resultaten zijn zeker en vast beter dan met een compactje zoals ik hierboven reeds las... Van 28 mm tot en met 200 mm is de lens goed te gebruiken, daarna zijn de resultaten wat softer...
                          Momenteel ben ik de foto's nog aan het converteren/verkleinen etc maar eerstdaags zal ik proberen enkele voorbeelden te posten ...

                          bij deze even snel een voorbeeldje van de scherpte op 300 mm (zwakste afstand) 1/200 F6.3 uit de hand. ( dus zeker niet de beste omstandigheden...)



                          Deze is op 1/160 33mm F8 genomen...

                          Last edited by boerkejos; 22 juli 2009, 22:07. Reden: voorbeeldje bijplaatsen

                          Comment


                          • #14
                            Re: 28 - 300 tamron VC op 5DmkII voorbeeldjes

                            Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
                            ..., maar de resultaten zijn zeker en vast beter dan met een compactje zoals ik hierboven reeds las...

                            Ik bedoelde wel de foto's die de topicstarter als voorbeeld liet zien...

                            Comment


                            • #15
                              Re: 28 - 300 tamron VC op 5DmkII voorbeeldjes

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                              Ik bedoelde wel de foto's die de topicstarter als voorbeeld liet zien...
                              Mijn Excuses, ik had het mis begrepen

                              Voor diegenen die nog voorbeelden willen zien van deze lens op de 5D

                              Zowat 95% van alle foto's uit de USA is met deze combo gemaakt...voor mij in ieder geval een geslaagde combinatie.

                              Comment

                              Working...
                              X