Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tour De La Famenne

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tour De La Famenne

    Verlaten restaurant sinds 2007 244 trappen omhoog 60 meter hoogte







    Meer op site
    Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

  • #2
    Ik ben terecht jaloers. Jaren lang reed ik naar m'n vader via de n4 naar m'n vaders buitenverblijf. Toen ik nog héél klein was en op de hoedenplank moest liggen in een volgeladen auto en later toen ik zelf met m'n eerste auto zelfstandig naar de Ardennen kon rijden. Eénmaal de E411 verlaten en de n4 opgereden was het uitkijken naar dat ene panoramisch wegrestaurant. Het sprak niet enkel tot de verbeelding door zijn hoogte (alsof het uitkeek op Marche), maar het was vooral een symbool, een grens die het einde van de beschaving en het begin van de Ardennen aangaf (alvorens het waarschijnlijk afgebroken wordt) en nog steeds geeft . Dat wegrestaurant was nog slecht 25 minuten rijden tot het buitenverblijf van m'n vader en dus symbool voor thuiskomen en de herinnering aan witte kerst, nachtmissen en eindeloze wandelingen, verdriet en geluk. Ik beoordeeel hier je foto's niet op techniek, compositie enz, maar louter emotioneel. Eén woord : prachtig!
    Kan je daar zomaar binnen?

    Groeten,

    Mark Mendonck

    Comment


    • #3
      Re: Tour De La Famenne

      Mooie derde

      Comment


      • #4
        Re: Tour De La Famenne

        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        Mooie derde
        Zeker wel. Geeft best de desolate sfeer weer van een verlaten restaurant.
        Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

        Comment


        • #5
          Re: Tour De La Famenne

          Oorspronkelijk geplaatst door mendonck Bekijk bericht
          Ik ben terecht jaloers. Jaren lang reed ik naar m'n vader via de n4 naar m'n vaders buitenverblijf. Toen ik nog héél klein was en op de hoedenplank moest liggen in een volgeladen auto en later toen ik zelf met m'n eerste auto zelfstandig naar de Ardennen kon rijden. Eénmaal de E411 verlaten en de n4 opgereden was het uitkijken naar dat ene panoramisch wegrestaurant. Het sprak niet enkel tot de verbeelding door zijn hoogte (alsof het uitkeek op Marche), maar het was vooral een symbool, een grens die het einde van de beschaving en het begin van de Ardennen aangaf (alvorens het waarschijnlijk afgebroken wordt) en nog steeds geeft . Dat wegrestaurant was nog slecht 25 minuten rijden tot het buitenverblijf van m'n vader en dus symbool voor thuiskomen en de herinnering aan witte kerst, nachtmissen en eindeloze wandelingen, verdriet en geluk. Ik beoordeeel hier je foto's niet op techniek, compositie enz, maar louter emotioneel. Eén woord : prachtig!
          Kan je daar zomaar binnen?

          Groeten,

          Mark Mendonck
          Wel ik heb wat geluk had die dag deur stond open en ben binnen geglipt. de eigenaar of de "bewaker". zei tegen de rest die ook mee was dat ze niet binnen mochten om foto's en ging de deur sluiten maar toen hij hoorde dat er al boven waren liep hij boos naar binnen en keek naar de trappen en zuchte dit zie ik niet zitten 244 trappen, en zei dan maar dat het goed was .
          Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

          Comment


          • #6
            Re: Tour De La Famenne

            Mooie bewerkingen.
            offtopic : ik was er een van die in eerste instantie niet naar boven mocht. Zo zie je maar; best niks vragen en gewoon naar binnen glippen
            α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
            Flickr____No place to be

            Comment


            • #7
              Re: Tour De La Famenne

              Gelukzak!:

              Gr.

              Mark Mendonck

              Comment


              • #8
                Re: Tour De La Famenne

                heel mooie laatste.
                off topic: draaide het geheel?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Tour De La Famenne

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  heel mooie laatste.
                  off topic: draaide het geheel?
                  grt,bouk.
                  Ik dacht het niet?
                  De constructie van de toren begon 1970 en in 1973 was het open.
                  Het is zo gebouwd dat het windstoten van 300 km/h aankan.
                  De lift kan je in 40 sec naar een hoogte van 60 meter brengen.
                  Op de 2de verdieping was een cafetaria waar je snacks en bier en koffie enz kon drinken.
                  In mooier weer kan je zelfs Bomai, Chevetogne zien. Een etage hoger is het restaurant op 75 meter hoogte. gesloten in 2007.
                  Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tour De La Famenne

                    Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                    Mooie bewerkingen.
                    offtopic : ik was er een van die in eerste instantie niet naar boven mocht. Zo zie je maar; best niks vragen en gewoon naar binnen glippen
                    Wie niet waagt :d
                    Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tour De La Famenne

                      Ik ging er deze zaterdag naar toe. Veel passage en drukte,maar wanneer het kalm was toch kunnen binnen gaan . Het uitzicht is fenomenaal bij goed weer. Het staat te koop nu. Echt jammer dat zoiets in verval staat. Hopelijk vinden ze iemand om het weer op te waarderen.

                      Tour de la Famenne: http://www.flickr.com/photos/mavadam...7622234535713/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tour De La Famenne

                        Mooie gedurfde reeks knap werk

                        Groeten

                        Joeri
                        Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                        www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                        Comment

                        Working...
                        X