Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nikkor 180mm 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De nikkor 180mm 2.8

    Ik sta op punt om een oude nikkor de AF 180mm 2.8 ED te kopen de eerste versie denk ik uit 87 , die lens bestaat nu nog , is uiteraard uiterlijk veranderd , ik vraag me af of die nieuwere versie optisch beter is, of dat je die nog kan vergelijken met elkaar

  • #2
    Re: De nikkor 180mm 2.8

    Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
    Ik sta op punt om een oude nikkor de AF 180mm 2.8 ED te kopen de eerste versie denk ik uit 87 , die lens bestaat nu nog , is uiteraard uiterlijk veranderd , ik vraag me af of die nieuwere versie optisch beter is, of dat je die nog kan vergelijken met elkaar

    Denk dat optisch de lens niets verandert is. Zowel de eerste versie, als de huidige versie zijn optisch hetzelfde.

    Hier wat extra info:
    http://kenrockwell.com/nikon/180mm-history.htm

    Veel succes met je aankoop
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

    Comment


    • #3
      Re: De nikkor 180mm 2.8

      Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
      Ik sta op punt om een oude nikkor de AF 180mm 2.8 ED te kopen de eerste versie denk ik uit 87 , die lens bestaat nu nog , is uiteraard uiterlijk veranderd , ik vraag me af of die nieuwere versie optisch beter is, of dat je die nog kan vergelijken met elkaar
      HIER vind je heel wat info over de versie die jij op het oog hebt. Klik onderaan op NEXT en je vindt info over de huidige versie.Blijkbaar is het enige onderscheid de aanwezigheid van een D-chip in de nieuwste versie.Deze chip geeft info door aan de camera ivm lichtmeting.

      Denk dat je gerust de eerste versie kan kopen.Optisch blijkbaar zelfde als de huidige versie en die chip zal weinig of niks uitmaken denk ik.

      Zelf gebruik ik de nieuwe versie.Ben daar erg tevreden van.Erg scherp,mooie bokeh en de lens is erg degelijk gebouwd maar toch compact en licht en ze heeft zelfs een ingebouwde metalen zonnekap.Erg handig! Deze lens is een echte aanrader
      Danny's Photosite

      Comment


      • #4
        Re: De nikkor 180mm 2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
        HIER vind je heel wat info over de versie die jij op het oog hebt. Klik onderaan op NEXT en je vindt info over de huidige versie.Blijkbaar is het enige onderscheid de aanwezigheid van een D-chip in de nieuwste versie.Deze chip geeft info door aan de camera ivm lichtmeting.

        Denk dat je gerust de eerste versie kan kopen.Optisch blijkbaar zelfde als de huidige versie en die chip zal weinig of niks uitmaken denk ik.

        Zelf gebruik ik de nieuwe versie.Ben daar erg tevreden van.Erg scherp,mooie bokeh en de lens is erg degelijk gebouwd maar toch compact en licht en ze heeft zelfs een ingebouwde metalen zonnekap.Erg handig! Deze lens is een echte aanrader
        ik heb de lens toch niet gehaald laatste min. overboden , maar er komt wel nog een kans

        Comment


        • #5
          Re: De nikkor 180mm 2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
          ik heb de lens toch niet gehaald laatste min. overboden , maar er komt wel nog een kans
          Ik heb mijn exemplaar in mei gekocht op ebay voor 450€.Lens is in nieuwe staat.Heeft wel serieus wat last van backfocus maar dat is op de D700 bijgeregeld via de AF-tuning en nu presteert de lens prima.
          Danny's Photosite

          Comment


          • #6
            Re: De nikkor 180mm 2.8

            Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
            Ik heb mijn exemplaar in mei gekocht op ebay voor 450€.Lens is in nieuwe staat.Heeft wel serieus wat last van backfocus maar dat is op de D700 bijgeregeld via de AF-tuning en nu presteert de lens prima.
            die lens was de eerste AF versie 87 en die heeft 202 euro gegaan, ik had 200 geboden, wilde niet meer geven , ik had nog een bod staan op een 50mm 1.8 af, stond op100euro, maar werd afgeboden op 102 euro en was blij, hij staat bij kamera express nieuw voor 117 je moet wel opletten wat je doet

            Comment


            • #7
              Re: De nikkor 180mm 2.8

              Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
              die lens was de eerste AF versie 87 en die heeft 202 euro gegaan, ik had 200 geboden, wilde niet meer geven , ik had nog een bod staan op een 50mm 1.8 af, stond op100euro, maar werd afgeboden op 102 euro en was blij, hij staat bij kamera express nieuw voor 117 je moet wel opletten wat je doet
              De prijzen voor fotogerief op ebay zijn duidelijk fors de hoogte ingegaan.Men biedt soms echt wel zotte prijzen en het verschil met een gloednieuwe lens is inderdaad vaak niet erg groot meer.Op marktplaats kan je vaak nog wel koopjes doen.

              Als ik een bod doe doe ik dat gewoonlijk pas gedurende de laatste 10 seconden.Voordeel is dat je de concurrentie weinig of geen tijd meer geeft om te reageren maar groot nadeel is dat als er nog zone "slimme" op 't laatste nippertje een hoger bod uitbrengt je natuurlijk zelf geen tijd meer hebt om nog een extra bod uit te brengen.Maar het is wel spannend
              Danny's Photosite

              Comment

              Working...
              X