Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

uitzicht over graus(aragon spanje)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • uitzicht over graus(aragon spanje)



    stedelijk uitzicht over het stadje graus van op de wandelweg tussen de baseliek van graus en het jezusbeeld die hoog boven de stad de wacht houdt
    nog even dit erbij ,toen ik deze foto verkleinde met de bd -sizer kwam de foto er uit met fletse kleuren en leek qua saturatie totaal niet meer op de originele foto ,ik heb achteraf de resizde foto opnieuw moeten bijwerken ,zijn er nog mensen die dit voor gehad hebben?
    bovenste foto is de verbeterde versie ,de onderste is degene die er uitkwam na het resizen het verschil in saturatie is toch aanzienlijk

  • #2
    Re: uitzicht over graus(aragon spanje)

    een mooie compo,goed in beeld gebracht


    grtjs,

    jeannot

    Comment


    • #3
      Re: uitzicht over graus(aragon spanje)

      Knappe compo, mooi beeld
      Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
      www.cromagnonman.be

      Comment


      • #4
        Re: uitzicht over graus(aragon spanje)

        Ik heb nog geen last gehad,dat BDsizer de kleuren zou veranderen
        Blijven de kleurruimtes wel op RGB staan?

        Mooie aparte foto

        gr.ron.
        http://exhi-fotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: uitzicht over graus(aragon spanje)

          Zit hier echt niets van exposure blending of HDR in?
          Canon 5D2 en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: uitzicht over graus(aragon spanje)

            nee niks van hdr enkel in raw een beetje bewerkt meer niet,mocht het hdr of exposure blending zijn had ik het zeker vermeld want ik ben liefhebber van hdr en dergelijke,bedankt voor de positieve reactie's,groet tony

            Comment


            • #7
              Re: uitzicht over graus(aragon spanje)

              Ik vermoed dat je met AdobeRGB hebt gefotografeerd.
              Internet accepteerd alleen nog sRGB als goed ondersteunde kleurruimt.
              Het verschil is dan ook aanzienlijk in kleurdiepte en kleurwarmte.
              Ook je contrasten zijn veel fletser / platter als bij AdonbeRGB.

              Ik vermoed dat BDSizer de omzetting heeft geregeld.
              Let overigens ook op met enig meer verscherpen in je foto als een tikkie voordat je BDSizer gebruikt.
              Laat BDSizer de verscherping in hoofdzaak doen ander krijg je halo's, artefacten in je grijstinten en abberaties.

              Oeps bijna vergeten.

              Hele mooie opnamen, mooie compo's en goed standpunt.
              Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

              Comment


              • #8
                Re: uitzicht over graus(aragon spanje)

                op de eerste plaats: prachtige opname, niks op aan te merken.

                dat probleem met BD sizer:
                maanden geleden had ik hetzelfde voor met mijn eerste HDR bewerking die ik gepost heb. Fletse kleuren en veel te weinig contast. En dat zag ik pas toen de foto al op de site stond.
                Ik dacht toen dat het aan mijn hdr bewerking lag en heb niet de moeite gedaan het nog eens te proberen. Alles wat ik daarna gepost heb is zonder problemen gegaan; ook verschillende hdr's. Ik ben zeker dat ik niets aan mijn manier van werken veranderd heb. Dus ik heb geen idee waaraan het ligt maar het zou kunnen dat er ergens in de bewerking iets zit wat door BD sizer niet of verkeerd geinterpreteerd wordt, of gewoon een verkeerd overgestuurd bitje en ga het dan maar uitzoeken.
                Ik heb dit op een totaal van ergens in de 50 posts maar 1 keer voorgehad. Zal wel altijd een vraagteken blijven.

                Groeten,
                Bert
                Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                www.bertofotografie.be

                Comment


                • #9
                  Re: uitzicht over graus(aragon spanje)

                  ga voor de eerste, mag wel links een stukkie af.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: uitzicht over graus(aragon spanje)

                    ik heb geprobeerd er links een stukje af te doen maar door een of andere reden klopte de compo niet meer ,groet tony

                    Comment


                    • #11
                      Re: uitzicht over graus(aragon spanje)

                      Heel mooie plaat buurman

                      Comment

                      Working...
                      X