Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macrolens + 50mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macrolens + 50mm

    Zopas terug van een wandeling waar ik een collega-fotograaf tegenkwam die met macro bezig was. Hij had een 90mm met daarop een omgekeerde 50mm. En ik moet zeggen, de resultaten waren meer dan behoorlijk.
    Zelf heb ik een 100mm macro van Canon. Welke 50mm kan ik daar op plaatsen en welke tussenring heb ik dan nodig?

  • #2
    Re: Macrolens + 50mm

    Je kan daar om het even welke 50 mm lens op plaatsen zowel een met diafragmaring als een zonder. Als de diameter van je 50 mm lens kleiner is dan die van je 100 mm macro dan zal je natuurlijk de randen wat moeten bijsnijden.

    In de handel zijn er verloopringen te koop bv. 52 > 58 mm, zodat je een lens met diameter 52 mm kan plaatsen op een lens met een diameter van 58. Of je kan zo een verloopring zelf maken door twee Cokin ringen (hoe noemen die dingen weer) tegen elkaar te lijmen. En misschien nog goedkoper, ga eens snuffelen in de bakken op een beurs van tweedehands fotomateriaal (wel nadien je handen wassen )
    Christof Laeremans

    Comment


    • #3
      Re: Macrolens + 50mm

      hmm waar vindt je dergelijke beurzen ....
      Sony DSLR A700 |Sigma 12-24mm |Sigma 105mm |Sigma 70-210|Sigma 150-500mm | Lowpro Computrekker |HVL-F58M MIJN TIJDELIJKE PORTFOLIO
      Focus

      Comment


      • #4
        Re: Macrolens + 50mm

        Misschien kan dit je verder helpen:
        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

        Comment

        Working...
        X