Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 14-24 f/2,8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 14-24 f/2,8

    Binnekort ga ik naar Montzen om te shooten in het oude station.
    Nu beschik ik enkel over een 18-200 lens, dus dacht ik om een groothoek te huren bij konijn.
    Maar komt die 14-24 wel tot zijn recht op een Nikon D60?
    Of kan ik beter voor de 12-24 f/4 gaan?
    Ik zou eventueel ook nog een 24-70 f/2,8 kunnen meenemen, maar daar ben ik niet zeker van.

    Thanks

  • #2
    Re: Nikon 14-24 f/2,8

    14-24 f2.8 is echt een topper, en stukken beter dan de 12-24, perfect bruikbaar op een D60, maar zeer kwetsbaar door zijn grote frontlens, dus opletten geblazen.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 14-24 f/2,8

      14-24 zal dan 21-36 worden met D60 ! (cropfactor van 1,5)
      12-24 f4 DX werkt prima op mijn D200

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 14-24 f/2,8

        Als de 12-24 even goed (of toch bijna) is als de 14-24 denk ik wel dat ik die eerste ga huren.
        Diafragma van 2,8 is ook niet echt nodig aangezien ik vanop statief ga werken.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 14-24 f/2,8

          Oorspronkelijk geplaatst door Jaguar Bekijk bericht
          14-24 zal dan 21-36 worden met D60 ! (cropfactor van 1,5)
          12-24 f4 DX werkt prima op mijn D200
          en wat levert deze mededeling op????????
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 14-24 f/2,8

            Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
            Als de 12-24 even goed (of toch bijna) is als de 14-24 denk ik wel dat ik die eerste ga huren.
            Diafragma van 2,8 is ook niet echt nodig aangezien ik vanop statief ga werken.
            Even goed ??? nog niet voor de helft, CA dat het geen naam heeft.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 14-24 f/2,8

              Dat Jensdh zijn 18-200 beter kan gebruiken dan de 14-24 (op full frame) die op zijn D60 21-36 zal worden. De 12-24 is dan meer groothoek op zijn D60. De 14-24 is zeker beter dan 12-24 !

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 14-24 f/2,8

                Nog even meedelen;
                mijn 18-200 heeft frontfocus, en dat net op 18mm.
                Dus ik gebruik liefst een andere lens

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 14-24 f/2,8

                  koop een sigma 10-20mm... zeer fijn lensje op een DX formaat camera! en een stuk goedkoper...

                  trouwens, maak je geen illusies over montzen... je hebt echt geen groothoek nodig, want dan staat alles erop, ook de stukken die je niet wilt...
                  kijk hier eens welke lenzen men gebruikt heeft http://www.flickr.com/search/?q=montzen&w=all
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 14-24 f/2,8

                    Ik ben niet van plan om een groothoek lens te kopen, ik spaar momenteel voor een andere lens.
                    Zou een 24-70 f/2,8 ook volstaan?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon 14-24 f/2,8

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                      Ik ben niet van plan om een groothoek lens te kopen, ik spaar momenteel voor een andere lens.
                      Zou een 24-70 f/2,8 ook volstaan?
                      ik zou met die backfocus niet inzitten... en met de 18-200 gaan, als je met statief werkt en openzet op F11 dan kan je nergens backfocus zien hoor! 24-70 is een prima portret lens op een DX camera... komt op een FF camera beter tot z'n recht...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon 14-24 f/2,8

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                        Ik ben niet van plan om een groothoek lens te kopen, ik spaar momenteel voor een andere lens.
                        Zou een 24-70 f/2,8 ook volstaan?
                        Volgens mij is het beste wat je kan gebruiken op je D60, en voor dit soort fotografie, de Nikon 17-55 AF-S f2.8, het beste lichtsterke allround zoomobjectief op een Nikon cropcamera.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon 14-24 f/2,8

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Volgens mij is het beste wat je kan gebruiken op je D60, en voor dit soort fotografie, de Nikon 17-55 AF-S f2.8, het beste lichtsterke allround zoomobjectief op een Nikon cropcamera.
                          Of de budget vriendelijke Tamron 17-50/2.8(wel de versie met AF-motor)
                          Hubert

                          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon 14-24 f/2,8

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jaguar Bekijk bericht
                            Dat Jensdh zijn 18-200 beter kan gebruiken dan de 14-24 (op full frame) die op zijn D60 21-36 zal worden. De 12-24 is dan meer groothoek op zijn D60. De 14-24 is zeker beter dan 12-24 !
                            En wat denk je dat de 18-200 op de D60 wordt?
                            Juist 27-300!
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon 14-24 f/2,8

                              18-200 is een DX lens ! Dus blijft het op de D60 een 18-200

                              Comment

                              Working...
                              X