Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voorzetlensje?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • voorzetlensje?

    Mogelijks in 't verkeerde forum, maar bon


    Ik heb een aantal foto's gezien genomen met een Nikon 6T voorzetlensje...


    Nikon maakt deze dingen niet meer, maar ik zou graag zo eentje hebben. Een snelle blik op de 2ehands markt leert me al dat ze niet echt verkrijgbaar zijn, ofwel tegen exhuberante bedragen, wat ook niet de bedoeling kan zijn.

    Zijn er mensen die een alternatief kennen, niet van Nikon, maar die wel hetzelfde doet?

    Alvast bedankt

    Mvg,
    Koen
    2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

  • #2
    Re: voorzetlensje?

    Er is een alternatief, Canon heeft de 250D en 500D voorzetlenzen.
    Die hebben ook twee elementen en ook heel goede optische eigenschappen.

    Zolang ze geen ruzie maken met je Nikon, dan zou het daarmee ook zeker moeten lukken.
    Je moet ze wel bestellen met de juiste schroefdraad, die past dus niet op al je lenzen (tenzij ze allemaal dezelfde filter-schroefdraad hebben).

    Die voorzetlenzen zijn niet goedkoop, en het resultaat is sterk afhankelijk van de lens waarop je ze gebruikt. Als dat een heel scherpe lens is, dan vallen de resultaten best mee, als het een minder goede lens is, dan krijg je nooit perfect scherpe foto's.

    Ik heb zelf ook geëxperimenteerd met een Canon 500D voorzetlens, maar die heb ik al vrij snel vervangen door een echte macrolens.

    In plaats van voorzetlenzen kan je ook een vrij goedkoop setje tussenbussen kopen, die kan je op elke lens gebruiken omdat die tussen de lens en de camerabody komen.
    De extra vergroting die je daarmee krijgt is wel afhankelijk van de verhouding tussen de lengte van de tussenbus en de lengte van de gebruikte lens. Met een kortere lens zal een tussenbus veel "effectiever" zijn dan met een lange tele.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: voorzetlensje?

      Bedankt voor je antwoord.

      Ik zou ze willen gebruiken op m'n 105 VR macro lens

      Groetjes

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Er is een alternatief, Canon heeft de 250D en 500D voorzetlenzen.
      Die hebben ook twee elementen en ook heel goede optische eigenschappen.

      Zolang ze geen ruzie maken met je Nikon, dan zou het daarmee ook zeker moeten lukken.
      Je moet ze wel bestellen met de juiste schroefdraad, die past dus niet op al je lenzen (tenzij ze allemaal dezelfde filter-schroefdraad hebben).

      Die voorzetlenzen zijn niet goedkoop, en het resultaat is sterk afhankelijk van de lens waarop je ze gebruikt. Als dat een heel scherpe lens is, dan vallen de resultaten best mee, als het een minder goede lens is, dan krijg je nooit perfect scherpe foto's.

      Ik heb zelf ook geëxperimenteerd met een Canon 500D voorzetlens, maar die heb ik al vrij snel vervangen door een echte macrolens.

      In plaats van voorzetlenzen kan je ook een vrij goedkoop setje tussenbussen kopen, die kan je op elke lens gebruiken omdat die tussen de lens en de camerabody komen.
      De extra vergroting die je daarmee krijgt is wel afhankelijk van de verhouding tussen de lengte van de tussenbus en de lengte van de gebruikte lens. Met een kortere lens zal een tussenbus veel "effectiever" zijn dan met een lange tele.
      2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

      Comment


      • #4
        Re: voorzetlensje?

        Ik heb een raynox dcr-250 pro en ik ben er super tevreden over. Kost zo'n 45 euro en is zijn geld dubbel en dwars waard. Het voordeel is dat het een knijpsysteem heeft en ik dacht van 52mm tot 62 of 68mm past.
        Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
        Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
        Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

        Comment

        Working...
        X