Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rednet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • rednet

    een beetje gespeelt met een netje van de nectarine....




    Model: Canon EOS 450D
    Shutter Speed: 1/99 second
    F Number: F/14.0
    Focal Length: 238 mm
    ISO Speed: 200
    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

  • #2
    Re: rednet

    En ? Hebde u 'n beetje geamuseerd ???
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

    Comment


    • #3
      Re: rednet

      Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
      En ? Hebde u 'n beetje geamuseerd ???
      Greetz, Kariboe
      zoals altijd...
      þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
      Freelance bedrijfsfotograaf
      klikerdeklik hier voor mijn website!

      Comment


      • #4
        Re: rednet

        Das dan gelijk goed, de foto daarentegen... valt wat tegen
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment


        • #5
          Re: rednet

          Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
          Das dan gelijk goed, de foto daarentegen... valt wat tegen
          Greetz, Kariboe
          en kant je dan ook zeggen wat er je tegenvalt...

          want aan "het valt wat tegen" daar heeft niemand wat aan...

          en zo kan ik 34567898765456789876 foto beoordelingen geven

          dit is geen foto die technisch geschoten is...
          dit is een foto op gevoel
          we noemen dat "kijk wat je ziet"
          niet bewerkt, gewoon getrokken, geplaatst en laten we nu daar effe over praten

          "een beetje gespeelt met een netje van de nectarine...."

          is er wel mee gespeelt? heb ik lang nagedacht hoe ik zoiets leg?
          ben ik speciaal nectarine's gaan kopen?
          þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
          Freelance bedrijfsfotograaf
          klikerdeklik hier voor mijn website!

          Comment


          • #6
            Re: rednet

            Oorspronkelijk geplaatst door Appelboom
            een beetje gespeelt met een netje van de nectarine ...
            Ik vint dit een kunstige foto. Zo met dat root dat tegen de grijze achtergront afsteekt. Knap gezien.
            David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

            Comment


            • #7
              Re: rednet

              Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
              Ik vint dit een kunstige foto. Zo met dat root dat tegen de grijze achtergront afsteekt. Knap gezien.
              het is achdergront...
              þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
              Freelance bedrijfsfotograaf
              klikerdeklik hier voor mijn website!

              Comment


              • #8
                Re: rednet

                ik vind het anders ook wel iets hebben,moet niet altijd overdone zijn


                grtjs,

                jeannot

                Comment


                • #9
                  Re: rednet

                  Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
                  dit is een foto op gevoel
                  Mijn gevoel zegt dat het niet veel soeps is.

                  Groeten
                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: rednet

                    Op een egale ondergrond met meer dof gaat het er imo veel beter uitzien, ook op de WB letten dat de ondergrond wit wordt weergegeven ipv grauw
                    Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                    www.cromagnonman.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: rednet

                      Hier was meer uit te halen.
                      Het netje is een grauwe compacte massa.
                      Onderwerp waar wel iets mee te doen is, tegen het abstracte aan, maar dan moet je wel een betere compositie en belichting verzinnen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: rednet

                        Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
                        en kant je dan ook zeggen wat er je tegenvalt...
                        want aan "het valt wat tegen" daar heeft niemand wat aan...
                        en zo kan ik 34567898765456789876 foto beoordelingen geven
                        Nooit gehoord van "ironie" of "sarcasme"...

                        OK, ik doe het dan maar toch :
                        Onderwerp : het onderwerp is banaal weergegeven. Er is niet over de benadering van het onderwerp nagedacht. Kijk naar de mogelijke zienswijzen, enz... Ieder onderwerp, hoe nietszeggend ook, kan op een boeiende manier weergegeven worden...
                        Belichting : de belichting is saai, onkrachtig. Eigenlijk is er hier geen belichting ! Het juiste licht kan een onderwerp typeren, versterken, accentueren. Licht zorgt voor sfeer en weergave. Hard licht, zacht licht, tegenlicht, gekleurd licht... allemaal mogelijkheden en keuzes... Mogelijkhden met schaduwen...
                        Compositie : de beeldopbouw is onspannend, ondoordacht, vormeloos en feitelijk onbestaande... Het camerastandpunt is klassiek en niet verrassend...
                        De achtergrond : niet passend en smaakloos. Zwarte halfglanzende plaat, spiegel, egaal en fel wit, zonder ondergrond...
                        De nabewerking : de nabewerking is behoorlijk in de mist gegaan : witbalans kan beter, de hooglichten en middentonen mogen een flink stuk omhoog, de scherpte lijkte me OK, hoewel de DOF-keuze moeilijk ligt - er is geen rustpunt...

                        Een goede foto moet verrassen, de blik en de aandacht vasthouden. Het moet de beschouwer bij zijn(haar) nekvel grijpen en hem doen afvragen waarom hij(zij) het nog nooit op die manier heeft gezien. Een goed fotograaf is vooral een geboeid en begenadigd "kijker" (of "ziener" zo je wil). Hij bezit de gave om de werkelijkheid te overstijgen, om een toegevoegde waarde te creëren op die werkelijkheid. Dàt is fotografie...

                        Al moet ik toegeven dat je nu net niet het gemakkelijkste onderwerp hebt gekozen... Ik heb er over nagedacht, ik heb wel een paar ideeën, maar eerlijk gezegd heb ik (voorlopig) geen voeling met het onderwerp...
                        Edoch, wie er over nadenkt en wat moeite doet, kan alles interessant weergeven...

                        Met vriendelijke groet,
                        Kariboe

                        P.S. Nog iets : het woordje "kunstig" of "kunstvol" wordt hier te pas en dikwijls te onpas gebruikt. De stron* van mijn hond op de stoep van mijn buur is ook kunstig...
                        Zo zijn al veel "oninteressante" platen goedgepraat. Kunst grijpt je bij de keel, overleeft het vluchtig moment en wordt gestaafd door een "oeuvre"...
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                        Comment


                        • #13
                          Re: rednet

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                          Nooit gehoord van "ironie" of "sarcasme"...

                          OK, ik doe het dan maar toch :
                          Onderwerp : het onderwerp is banaal weergegeven. Er is niet over de benadering van het onderwerp nagedacht. Kijk naar de mogelijke zienswijzen, enz... Ieder onderwerp, hoe nietszeggend ook, kan op een boeiende manier weergegeven worden...
                          Belichting : de belichting is saai, onkrachtig. Eigenlijk is er hier geen belichting ! Het juiste licht kan een onderwerp typeren, versterken, accentueren. Licht zorgt voor sfeer en weergave. Hard licht, zacht licht, tegenlicht, gekleurd licht... allemaal mogelijkheden en keuzes... Mogelijkhden met schaduwen...
                          Compositie : de beeldopbouw is onspannend, ondoordacht, vormeloos en feitelijk onbestaande... Het camerastandpunt is klassiek en niet verrassend...
                          De achtergrond : niet passend en smaakloos. Zwarte halfglanzende plaat, spiegel, egaal en fel wit, zonder ondergrond...
                          De nabewerking : de nabewerking is behoorlijk in de mist gegaan : witbalans kan beter, de hooglichten en middentonen mogen een flink stuk omhoog, de scherpte lijkte me OK, hoewel de DOF-keuze moeilijk ligt - er is geen rustpunt...

                          Een goede foto moet verrassen, de blik en de aandacht vasthouden. Het moet de beschouwer bij zijn(haar) nekvel grijpen en hem doen afvragen waarom hij(zij) het nog nooit op die manier heeft gezien. Een goed fotograaf is vooral een geboeid en begenadigd "kijker" (of "ziener" zo je wil). Hij bezit de gave om de werkelijkheid te overstijgen, om een toegevoegde waarde te creëren op die werkelijkheid. Dàt is fotografie...

                          Al moet ik toegeven dat je nu net niet het gemakkelijkste onderwerp hebt gekozen... Ik heb er over nagedacht, ik heb wel een paar ideeën, maar eerlijk gezegd heb ik (voorlopig) geen voeling met het onderwerp...
                          Edoch, wie er over nadenkt en wat moeite doet, kan alles interessant weergeven...

                          Met vriendelijke groet,
                          Kariboe

                          P.S. Nog iets : het woordje "kunstig" of "kunstvol" wordt hier te pas en dikwijls te onpas gebruikt. De stron* van mijn hond op de stoep van mijn buur is ook kunstig...
                          Zo zijn al veel "oninteressante" platen goedgepraat. Kunst grijpt je bij de keel, overleeft het vluchtig moment en wordt gestaafd door een "oeuvre"...
                          wauw...
                          dit is het eerste antwoord op dit forum waarvan ik denk...
                          DIT IS EEN ANTWOORD!
                          zo zouden er meer moeten zijn...

                          btw er komt sowiso een update
                          maar eerst moet er nog ander werk verricht worden...

                          ironie of sarcasme kan je opmerken als iemand tegen je babbelt...
                          maar ik ken u niet; dus dan kan ik niet uit uw zin opmaken of u ironisch zijt
                          þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                          Freelance bedrijfsfotograaf
                          klikerdeklik hier voor mijn website!

                          Comment


                          • #14
                            Re: rednet

                            Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
                            Ik vint dit een kunstige foto. Zo met dat root dat tegen de grijze achtergront afsteekt. Knap gezien.
                            rood schrijf je met een d

                            Comment


                            • #15
                              Re: rednet

                              Hey juppekes

                              Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                              rood schrijf je met een d
                              Een zin begint met een hoofdletter en eindigt met een punt.

                              Sorry ik kon het niet laten.
                              Bootjes

                              Comment

                              Working...
                              X