Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TOKINA lenzen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • TOKINA lenzen ?

    Heeft er iemand ervaring met de kwaliteit van TOKINA lenzen.
    Ik ben op zoek om een breedhoek zoem lens voor Nikon D90 . Mijn oog viel op deze :

    http://alatest.be/apps/reviews/92522...nl&lang=nl
    Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
    http://fotoalbum.godderis.be

  • #2
    Re: TOKINA lenzen ?

    Tokina bouwt stevige objectieven die het optisch ook niet slecht doen.
    De 12-24/4 is goed en van de 50-135/2.8 ben ik ook tevreden.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: TOKINA lenzen ?

      De 12-24 heb ikzelf en dat beschouw ik als een toppertje. Geweldige beeldkwaliteit en superstevig gebouwd. Enige nadeel is de CA, maar als je in RAW fotografeert is dit redelijk te corrigeren.
      De 50-135 heb ik zelf niet, maar dit zou ook volgens de reviews een zeer goed objectief zijn.

      Groeten,
      Geert

      Comment


      • #4
        Re: TOKINA lenzen ?

        Ik heb de 11-16 f2.8 van Tokina en ben daar erg tevreden over. De lens is echt zeer scherp. Enige nadeel is een beetje de ca die soms ontstaat. Kan je natuurlijk wel grotendeels wegwerken. De bouwkwaliteit van dit objectief is overigens erg goed.

        Comment


        • #5
          Re: TOKINA lenzen ?

          De bovengenoemde lenzen zijn allemaal heel goede, scherpe en stevige lenzen. Nadeel bij Tokina is de service (reparatie, bestellingen,...)

          Comment


          • #6
            Re: TOKINA lenzen ?

            meedere Tokina's gehad in de analogetijd, zeer tevreden.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: TOKINA lenzen ?

              Ik heb onlangs de tokina 10-17mm fisheye aangeschaft en de bouwkwaliteit is inderdaad zeer goed maar ook de beeldkwaliteit is zeer goed. Vorig jaar wou ik de tokina 100mm macro kopen maar die kwam maar niet binnen, heb dan maar de tamron gekocht. Nu ik een tokina heb heb ik toch een beetje spijt dat ik niet wat meer geduld heb gehad . De tamron is ook goed maar voelt wat plastiekerig aan
              I love my D500

              Comment


              • #8
                Re: TOKINA lenzen ?

                werk bijna uitsluitend met de Tokina 16-50 mm - f /2.8 en is een toplens,.. jammer dat de Tokina gamma beperkt is

                Comment


                • #9
                  Re: TOKINA lenzen ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door brocot Bekijk bericht
                  Heeft er iemand ervaring met de kwaliteit van TOKINA lenzen.
                  Ik ben op zoek om een breedhoek zoem lens voor Nikon D90 . Mijn oog viel op deze :

                  http://alatest.be/apps/reviews/92522...nl&lang=nl
                  Die test zegt toch genoeg lijkt me? Misschien wel slim om ook te kijken naar de 12-24 van Nikon die nogal veel 2e hands wordt aangeboden of de nieuwe 10-24mm die volgens sommige berichten beter zou zijn.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: TOKINA lenzen ?

                    Veel voorkomend probleem bij Tokina-lenzen is de aanwezigheid van nadrukkelijke Chromatische Aberratie.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: TOKINA lenzen ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                      Veel voorkomend probleem bij Tokina-lenzen is de aanwezigheid van nadrukkelijke Chromatische Aberratie.
                      Dat moet ik beamen, gelukkig kan hier softwarematig wat aan doen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: TOKINA lenzen ?

                        de 11-16 2.8 gekocht juist voor mijn reis en aangenaam verrast geweest door de scherpte en stevigheid van deze lens , hij voelt zeer degelijk aan en geeft een mooie kleurweergave , ik heb getwijfeld met de Sigma maar ben achteraf tevreden met mijn keuze ; de 11-16 kan je natuurlijk maar beperkt opzetten maar heb toch een paar mooie panorama's kunnen trekken...

                        Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

                        Comment


                        • #13
                          Re: TOKINA lenzen ?

                          De TS zijn camera kan deze vrijwel volledig wegwerken voor de jpg's, of werkt dit enkel voor merkeigen lenzen waarvan de 'fouten' in hun database staan?
                          (http://www.dpreview.com/reviews/NikonD90/page17.asp)
                          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                          Comment


                          • #14
                            Re: TOKINA lenzen ?

                            Vorig jaar nog had ik een hele uitgebreide set tokina lenzen. gaande van 19mm tot 200mm verdeeld in 5 lenzen. Vele van deze lenzen kunnen qua kwaliteit goed volgen zonder zichzelf te laten opvallen op de grote markt.
                            Qua gebruik zijn deze lenzen heel stevig en zijn hoofdzakelijk voorzien van metalen omhulsel. waardoor deze lenzen heel wat gebruik kunnen verdragen. Bijkomstig worden deze lenzen daardoor wel heel zwaar. een dagje uit met de tokina 80-200 2.8 is een 1,4kg zware lens die aan het eind van de dag je armen weet te vermoeien.
                            Sommige lenzen was ik eerder niet tevreden over... de 28-70 2.8 sloeg tegen qua kwaliteit. Foto's konden zich niet 100% scherpstellen en kregen een waterachtige schijn over de gehele foto. die heb ik meteen vervangen.

                            op dit moment bezit ik nog steeds tokina, relatief goedkoop en stevig maar stillaan wordt alles vervangen door sigma en L-glaasjes.
                            Als je denkt dat de perfecte foto bestaat, dan wordt het tijd dat je ermee stopt.

                            Comment

                            Working...
                            X