Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is de beste keuze uit deze 2 Nikon lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat is de beste keuze uit deze 2 Nikon lenzen

    Nikon 24-120MM F3.5-5.6G AF-S VR IF-ED
    Nikon 18-200MM F3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX

    De 2de is een beetje goedkoper. De lichtgevoeligheid is hetzelfde, correct me if I'm wrong.
    Het rare is dat je met de 2de meer bereik hebt langs beide kanten en toch is de lens goedkoper.

    In de toekomst ga ik wssl voor een 17-55 of 18-55 met een tele zoom. Maar voorlopig wil ik één enkel lens zodat ik niet moet wisselen. Ik trek vooral spontane foto's en van lens wisselen is niet altijd een optie. Tegen dan is de knappe dame misschien al weg
    Ik hou van het feit dat de 18-200 zoveel bereik heeft en toch nog breedhoek genoeg. Maar ik lees zoveel gemengde reacties op deze 18-200. De reacties zijn een klein beetje meer naar de negatieve kant wegens de lichtgevoeligheid. Maar vergeleken met de 24-120 is dit hetzelfde.
    Heb ik andere opties bij Nikkor? Zoniet welke van de 2 zou ik pakken? Het is voor op een D90.
    Bedankt
    Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
    website: http://www.hung.be
    facebook - Instagram

  • #2
    Re: Wat is de beste keuze uit deze 2 Nikon lenzen

    Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
    Nikon 24-120MM F3.5-5.6G AF-S VR IF-ED
    Nikon 18-200MM F3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX

    De 2de is een beetje goedkoper. De lichtgevoeligheid is hetzelfde, correct me if I'm wrong.
    Het rare is dat je met de 2de meer bereik hebt langs beide kanten en toch is de lens goedkoper.

    In de toekomst ga ik wssl voor een 17-55 of 18-55 met een tele zoom. Maar voorlopig wil ik één enkel lens zodat ik niet moet wisselen. Ik trek vooral spontane foto's en van lens wisselen is niet altijd een optie. Tegen dan is de knappe dame misschien al weg
    Ik hou van het feit dat de 18-200 zoveel bereik heeft en toch nog breedhoek genoeg. Maar ik lees zoveel gemengde reacties op deze 18-200. De reacties zijn een klein beetje meer naar de negatieve kant wegens de lichtgevoeligheid. Maar vergeleken met de 24-120 is dit hetzelfde.
    Heb ik andere opties bij Nikkor? Zoniet welke van de 2 zou ik pakken? Het is voor op een D90.
    Bedankt
    De 18-200 is nieuwer en heeft een betere VR(II).
    Voor je doel ga je zeker tevreden zijn van de 18-200. Trouwens ze is van alle superzooms nog de meest lichtgevoelige. Let wel. Als je wat actievere foto's wil nemen, zorg dan dat je sluitertijd hoog genoeg kan zijn en dat je VR kan uitschakelen(heeft dan toch geen zin), want het vertraagd de AF toch wel.
    Bij een D90 mag dat geen probleem zijn daar je de ISO gerust wel wat kan optrekken.
    De 24-120 kan, indien je later FX plannen hebt, wel op een FX camera gebruikt worden zonder verlies van MP's.
    Verder begrijp ik je verdere toekomstplannen niet van een 17-55 of 18-55 met telezoom. Deze twee lenzen zijn een wereld van verschil. De ene is een zeer degelijk dure pro lens en de andere is een goedkope kitlens.
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Wat is de beste keuze uit deze 2 Nikon lenzen

      Verder begrijp ik je verdere toekomstplannen niet van een 17-55 of 18-55 met telezoom. Deze twee lenzen zijn een wereld van verschil. De ene is een zeer degelijk dure pro lens en de andere is een goedkope kitlens.
      Sorry ik dacht dat er ook een duurdere versie was van de 18-55
      Heb het wssl verkeerd gelezen. De bedoeling is dus een betere breedhoek te kopen in combinatie met een betere telelens.
      Ben nu toevallig op een event en er loopt hier een gast rond met de EF 70-200mm f/2.8L USM. Mocht het even lenen en ben echt onder de indruk van de lichtgevoeligheid.
      Maar de prijs is wat te hoog
      Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
      website: http://www.hung.be
      facebook - Instagram

      Comment

      Working...
      X