Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervaninging Canon EFS17-85 mm f4-5.6 IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervaninging Canon EFS17-85 mm f4-5.6 IS USM

    Ik ben op zoek naar een goede vervanging voor deze lens.
    Lichtsterkte en AF snelheid is voor mij wel belangrijk, budget is niet een probleem.
    Ik heb zelf een Canon 40D met nog een 70-200 mm IS USM f28 en een 10-22 mm Canon.
    Graag jullie reacties.
    Canon 7D, Canon 40D, EFS17-85 mm f4-5.6 IS USM ; EF70-200 mm f2.8L IS USM ; EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM ; Speedlite 580 EX II

  • #2
    Re: Vervaninging Canon EFS17-85 mm f4-5.6 IS USM

    Al 1000 keer geschreven, als je niet van plan bent FF te gaan de 17-55 IS 2.8.

    Comment


    • #3
      Re: Vervaninging Canon EFS17-85 mm f4-5.6 IS USM

      Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
      Al 1000 keer geschreven, als je niet van plan bent FF te gaan de 17-55 IS 2.8.
      inderdaad... als budget geen probleem is, en je wil niet direct naar FF of 1D overschakelen (en zelfs dan) gewoon de 17-55 f/2.8 IS USM kopen

      zelfs als je zou gaan overschakelen op termijn, kan je die lens zonder veel verlies doorverkopen...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Vervaninging Canon EFS17-85 mm f4-5.6 IS USM

        Ik had ook deze lens en heb ter vervanging de EF 17-40 F4 L gekocht.

        Comment


        • #5
          Re: Vervaninging Canon EFS17-85 mm f4-5.6 IS USM

          Meestal twijfelt iedereen tussen de 17-40 en de 17-55 ... ik heb voor de 17-55 gekozen en wel voor enkele, voor mij, belangrijke voordelen : IS, 2.8 en een iets beter bereik.

          Het verschil tussen 40mm en 55mm is wel degelijk redelijk te noemen, akkoord het is een stap vooruit of achteruit, maar soms kan je die stap gewoon niet zetten, dan is het extra bereik mooi meegenomen.

          Ook de f2.8 is perfect bruikbaar voor portretjes op 50mm, en de IS zorgt er dan weer voor dat je bij minder licht nog altijd vlijmscherpe foto's mee naar huis neemt, ik heb altijd een statief in de wagen als ik op shoot vertrek, maar toch is het niet altijd practisch om dit op te zetten, de spontaniteit is dan weg.

          De nadelen van deze EF-S 17-55 dan : het is een EF-S lens, dus niet bruikbaar op een FF camera, maar als je ooit zo'n body koopt dan kan je deze lens zonder al te veel verlies verkopen, er zullen nog genoeg crop bodies in omloop blijven de komende jaren. Een ander nadeel is de prijs natuurlijk, ze is niet echt goedkoop te noemen.

          Waarom dan eventueel naar de 17-40 lens gaan ? Dit is en blijft een L-Lens, dus zonnekap zit erbij (kost op de 17-55 extra !) en ze past op een FF camera.

          Persoonlijk vond ik het bereik van deze laatste gewoon te kort, en als ik eind dit jaar een 5dII koop zet ik daar gewoon de 24-105 IS op, het zou kunnen dat ik dan mijn 17-55 verkoop en toch nog de 17-40 koop om extra wide angle te hebben op de 5dII, maar ondertussen heb ik al wel duizenden foto's kunnen maken met de heel goede 17-55

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: Vervaninging Canon EFS17-85 mm f4-5.6 IS USM

            Tnx Mark! Aan deze uitleg hebben we iets

            Grtz
            -The Black Horses-
            Canon materiaal

            www.theblackhorses.be

            Comment


            • #7
              Re: Vervaninging Canon EFS17-85 mm f4-5.6 IS USM

              Oh maar als het van kiezen is, ik heb voor de 24-105 IS gekozen, omdat F4 voor mij voldoende is (buiten en goede lichtomstandigheden), vooral het grotere bereik was voor mij belangrijk. 17-40 was geen optie omdat die alleen maar breed gaat.
              Naast de 24-105 heb ik een 10-22 voor als het breed moet.en zo heb ik en het bereik en de kwaliteit kunnen verbeteren. Een DSLR dient toch om lenzen te wisselen.
              En als ik ooit naar FF wil....

              Comment


              • #8
                Re: Vervaninging Canon EFS17-85 mm f4-5.6 IS USM

                een 10-22 met een 24-105 geeft inderdaad het mooiste bereik. Maar dat zijn natuurlijk 2 lenzen ter vervanging van eentje.

                Comment


                • #9
                  Re: Vervaninging Canon EFS17-85 mm f4-5.6 IS USM

                  Absoluut, maar een 17-85 vervangen door een 17-40 zag ik als een beperking aan de tele-kant.
                  Trouwens, de 17 is ook een beperking, aan de brede kant dan.
                  Budgettair, dat is iets anders, maar dat kan ook ene beperkende factor zijn.
                  Algemeen, goed plannen welke lenzen je koopt en/of vervangt is niet simpel.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vervaninging Canon EFS17-85 mm f4-5.6 IS USM

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                    zelfs als je zou gaan overschakelen op termijn, kan je die lens zonder veel verlies doorverkopen...
                    Een nieuwe zonder verlies doorverkopen? Met 2de handse lukt dat bijna al niet meer vanwege de overschakeling naar FF.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vervaninging Canon EFS17-85 mm f4-5.6 IS USM

                      Mits je al een 10-22 hebt zou ik voor de 24-105 f4 IS gaan. Iets meer tele voor een al around lens. En toch nog kapabel om een klein landschapje vast te leggen. Wil je eerder een lens die tele iets korter is en waarmee je meer brred kan gaan zal het de bovengenoemde 17-55 f2.8 IS worden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vervaninging Canon EFS17-85 mm f4-5.6 IS USM

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Een nieuwe zonder verlies doorverkopen? Met 2de handse lukt dat bijna al niet meer vanwege de overschakeling naar FF.
                        als je me quote, lees dan alles he ik heb gezegd zonder VEEL verlies

                        Je zal verlies hebben als je ze nieuw koopt en daarna doorverkoopt maar dit verlies valt heel goed mee omdat de 17-55 zijn waarde goed behoudt
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

                        Comment

                        Working...
                        X