Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yoho National Park in de Canadese Rockies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yoho National Park in de Canadese Rockies

    Hallo Allemaal,

    Hier volgt nog eentje uit de oude doos van 1 van mijn mooiste plekken in de Canadese Rockies...de omgeving van Lake O'Hara in Yoho National Park.

    Hopelijk vinden jullie deze ook mooi!
    Groetjes uit een zonnig en warm (27 graden) Vancouver,
    Ann






    Wat informatie over de Canadian Rockies voor diegene die het interesseert: De Canadese Rockies liggen op een 800km ten oosten van Vancouver op de grens van de provincie British Columbia en Alberta. Er zijn 7 Nationale Parken die deel uit maken van dit enorm grote gebied met een totale oppervlakte van ongeveer 25,000 vierkante km. De volgende nationale parken maken deel uit maken van de Canadese Rocky Mountains: Mount Revelstoke National Park, Glacier National Park, Kootenay National Park en Yoho National Park die gelegen zijn in British Columbia en dan heb je nog Banff National Park, Jasper National Park en Waterton Lakes National Park die gelegen zijn in Alberta. Deze prachtige Canadese Rockies zijn gekend hun schitterende natuur pracht met blauw-groene meren omringd door bergen, de gletsjers, rivieren, watervallen en de vele wilde dieren die men hier in de ongerepte natuur kan zien. Je kan er oneindig genieten van de prachtige zichten om je heen en er is een enorm groot aanbod aan verschillende wandelingen met verschillende moeilijkheidsgraden.

    Lake O'Hara en zijn omgeving is vooral bekend om zijn schoonheid met prachtige bergen, mooie meren, de hoge alpine landschappen enzovoort. Dit gebied is nog 1 van meest wildernis gebieden te vinden in de Canadese Rockies. Hierdoor zijn er vele bezoekers die deze natuurpracht te aanschouwen. Om te verkomen dat deze natuurpracht overbezocht en vertrappeld wordt door horden van toeristen heeft met een wet ingevoegd dat maar een bepaald aantal bezoekers per dag deze streek mogen bezoeken. Men heeft een bus service ingevoegd die de bezoekers heen en weer brengt naar Lake O'Hara en deze bus moet opvoorhand gereserveerd worden. Men laat 42 mensen toe per dag met het bus vervoer, maar er is geen limiet op het aantal bezoekers die de 11km lange weg willen wandelen naar het meer. Er is een Lodge met chalets bij dit meer met simpele luxe, maar er is geen TV, radio, internet en dergelijke.

    Je vraagt je misschien ook af waar die blauwe kleur van die meren komt. Wel, de meeste meren in de Canadese Rockies kunnen die schitterende blauwe-groene kleur danken aan het licht filterend effect van kleine deeltjes silt wat men rock flour noemt. Dit rock flour is een poederachtige substantie dat van de bergrotsen wordt afgeschuurd door het smeltwater van de gletsjers en zo in het meer terecht komt. Dat rock flour wat in het water afgezet wordt filtert bijna alle kleuren van het licht spectrum, behalve deze prachtige turquoise blauwe of groenachtige kleur die je dan ziet in deze meren. Dat rock flour laat ook soms een melkachtige substantie na in het water zodat het er soms echt melkachtig uit ziet. Elk meer kan er anders uitzien op verschillende tijden van de dag. Soms zijn de meren erg kalm en is het net een spiegel en andere keren is het superblauw. Dit hangt allemaal af van de hoeveelheid rock flour dat aanwezig is in het water en ook een beetje van de weerstomstandigheden.

  • #2
    Re: Yoho National Park in de Canadese Rockies

    Voor mij is de foto te veel van het goede. Ik zou met de helft kunnen volstaan.

    Comment


    • #3
      Re: Yoho National Park in de Canadese Rockies

      Kan iemand mij even oprapen? Dit is een FANTASTISCHE foto, Ann Schitterend.
      Homo Sapiens Pentaxiensis

      Comment


      • #4
        Re: Yoho National Park in de Canadese Rockies

        Wat een mooi landschap.....ik kan de frisse lucht haast tot hier ruiken. Mooi in beeld gebracht
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

        Comment


        • #5
          Re: Yoho National Park in de Canadese Rockies

          een zeer mooie plaat Ann


          grtjs,

          jeannot

          Comment


          • #6
            Re: Yoho National Park in de Canadese Rockies

            Hello Ann In Canada,
            Blijf maar foto's posten want ik ben er gek op.
            Niet alleen zijn het mooie landschappen maar vooral perfect genomen beelden.
            Een mooie uitleg erbij vind ik zeer tof

            Grtz, RF
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Yoho National Park in de Canadese Rockies

              Super plaat

              De scherpte, de reflecties, de kleuren ,....
              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Yoho National Park in de Canadese Rockies

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Hello Ann In Canada,
                Blijf maar foto's posten want ik ben er gek op.
                Niet alleen zijn het mooie landschappen maar vooral perfect genomen beelden.
                Een mooie uitleg erbij vind ik zeer tof

                Grtz, RF
                Ik sluit mij hier volmondig bij aan
                Grtjs uit Singapore

                Linda
                "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                Comment


                • #9
                  Re: Yoho National Park in de Canadese Rockies

                  Voor mij is de foto te veel van het goede. Ik zou met de helft kunnen volstaan.
                  Begrijp die reactie niet echt goed ... 't is gewoon een prachtfoto die je doet dromen en 'k zou niet weten welke helft er weg mag
                  The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                  Comment


                  • #10
                    Re: Yoho National Park in de Canadese Rockies

                    Deze foto is voor mij een echte topper.En wat een voorrecht om daar te kunnen zijn...
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Yoho National Park in de Canadese Rockies

                      Het is werkelijk verbazend mooi Ann , je mag hier alle dagen zo ééntje plaatsen van mij , en geen hofplaat

                      Comment


                      • #12
                        Re: Yoho National Park in de Canadese Rockies

                        Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
                        Begrijp die reactie niet echt goed ... 't is gewoon een prachtfoto die je doet dromen en 'k zou niet weten welke helft er weg mag
                        Voor mij is de foto overdadig. Er staat gewoon te veel op. Zoveel dat ik nauwelijks het totaalplaatje kan bekijken. Direct wordt afgeleid naar allerlei onderdelen.

                        Indien ik zo'n plaatje zou schieten, zou ik hem bewerken. Ik zou een groot gedeelte van de onderzijde weghalen. Ongeveer 100 pixels onder de oeverlijn zou ik de crop maken. Daarmee ontstaat (voor mij) een rustige foto van een prachtige omgeving. Wellicht zijn er in de gepresenteerde foto te weinig rustgevende elementen. Ik denk bijvoorbeeld aan een rustige lucht en een rustige voorgrond. Die elementen zouden er voor mij meer in de foto moeten voorkomen.
                        Last edited by Peterdep; 16 juli 2009, 08:12.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Yoho National Park in de Canadese Rockies

                          Op het eerste zicht word je van je sokken geblazen. Bij nader inzien is hij mij wat te barok.
                          Voor mij zitten er te veel verschillende kleurtonen in om de foto de nodige rust te geven.
                          Ik vond je vorige veel beter.
                          Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                          Comment


                          • #14
                            Re: Yoho National Park in de Canadese Rockies

                            Tjonge wat een reflectie. Ik steun Plato wel in zijn betoog. Je vorige foto vind ik ook beter.
                            Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Yoho National Park in de Canadese Rockies

                              Dank voor alle reacties, eender wat voor reactie het was ...smaken verschillen en voor de ene is zo'n foto met wolken, bergen, een mooi meer en weerspiegeling prachtig en de andere vind het te druk. Ieder mag hier zijn eigen mening over hebben! Ik vind zo'n foto's zelf erg mooi en ben dan soms wel een beetje fier op mezelf dat ik zoiets heb kunnen vastleggen!

                              Groetjes,
                              Ann

                              Comment

                              Working...
                              X