Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF-S VR 70-200mm F2,8 IF-ED

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon AF-S VR 70-200mm F2,8 IF-ED

    Goed, zoals in onderstaand bericht te lezen is, zou ik laten weten wat de status is van mijn bestelling :

    Vandaag heb ik bij Foto Klein mijn Nikon AF-S VR 70-200mm F2,8 IF-ED opgehaald, werkelijk een prachtige lens , heeft circa 2 tot 3 weken geduurd voor deze binnen was bij Foto Klein.
    De prijs welke ik begin van dit jaar afgesproken heb was €1540,- euro, waar deze lens dan ook voor geleverd is. HULDE !!aan de winkelier welke zijn afspraken nakomt.
    Ook kreeg ik korting op het B&W UV-filter, deze kreeg ik voor €65,-.
    Totaal kostte mij deze lens met filter mij dus €1605,-

    ik denk dat ik hier heel tevreden mee kan zijn.
    De eerste foto's zijn al schitterend!!

    Een zeer tevreden klant.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------
    Vandaag wilde ik bij Foto Klein de Nikon lens 70-200 VR gaan kopen, en tot mijn verbazing werd mij verteld dat deze lens niet meer verkrijgbaar is daar er een nieuwe lens komt van Nikon. Bij de duurdere winkels is hij nog wel op voorraad, maar met een enorm prijsverschil.

    Is het inderdaad zo dat Nikon deze lens niet meer levert, en dat er dus een nieuwe lens komt van Nikon?

    Mij komt dit heel vreemd over, daar deze lens pas zo'n anderhalf jaar op de markt is.

    Gr. Jacques

    ( sorry, ik dacht dat de lens pas 1,5 jaar op de markt is, blijkbaar zit ik er een paar jaar naast !! )

    Vanochtend bij konijn geinformeerd, en daar hadden ze deze ook niet op voorraad, deze lens is ook daar in bestelling, echter om 17:30 vandaag is de status gewijzigd in "op voorraad "

    Nederland
    Den Ham In bestelling
    België
    Turnhout Geen voorraad
    Verzendvoorraad: Op voorraad
    Winkelvoorraad: In bestelling
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Deze week contact gehad met Nikon en daar werd mij gezegd dat er wat vertragingen zijn met dit objectief.
    In de e-mail werd verteld :
    "Op dit moment is er niet een "end of life" bekend over dit objectief.
    Wel zijn er wat backorders en leverings problemen maar het objectief kan gewoon besteld worden.
    Over de aankondigingen van nieuwe producten adviseer ik u onze site www.nikon.nl in de gaten te houden.
    Zodra er een wereldwijde bekendmaking komt wordt deze direct op de site geplaats."

    Met deze e-mail naar de fotozaak gegaan en de winkelier heeft de lens alsnog besteld, wel vond hij het vreemd, omdat hij dit anders begrepen heeft van nikon ( zie bovenstaande )
    Zoals gezegd hebben sommige winkeliers deze lens nog op voorraad, alleen niet voor de prijs waarvoor ik deze aanschaf.

    de winkelier heeft wel aangegeven dat het wel een maand kan duren...................ik laat het jullie weten als ik deze lens binnen heb.
    Nikon en glaswerk

  • #2
    Re: Nikon AF-S VR 70-200mm F2,8 IF-ED

    Oorspronkelijk geplaatst door Jacques1 Bekijk bericht
    In de e-mail werd verteld :
    "Op dit moment is er niet een "end of life" bekend over dit objectief.
    Wel zijn er wat backorders en leverings problemen maar het objectief kan gewoon besteld worden.
    Over de aankondigingen van nieuwe producten adviseer ik u onze site www.nikon.nl in de gaten te houden.
    Zodra er een wereldwijde bekendmaking komt wordt deze direct op de site geplaats."
    Dat gaan ze je natuurlijk niet aan je neus hangen. Ze moeten de allerlaatste exemplaren nog de deur uitwerken Dit najaar komt absoluut zeker de nieuwe.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon AF-S VR 70-200mm F2,8 IF-ED

      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Dat gaan ze je natuurlijk niet aan je neus hangen. Ze moeten de allerlaatste exemplaren nog de deur uitwerken Dit najaar komt absoluut zeker de nieuwe.
      en volgend jaar weer een nieuwe
      some toys 4 big boys
      http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

      Comment


      • #4
        Re: Nikon AF-S VR 70-200mm F2,8 IF-ED

        Oorspronkelijk geplaatst door Huggy Bekijk bericht
        en volgend jaar weer een nieuwe
        Waarom?

        Comment


        • #5
          Re: Nikon AF-S VR 70-200mm F2,8 IF-ED

          Kan er iemand aangeven wat de veranderingen zouden zijn in het nieuwe model?
          dank

          Comment


          • #6
            Re: Nikon AF-S VR 70-200mm F2,8 IF-ED

            Waarschijnlijk oplossing van de bekende FX problemen en VRll.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Nikon AF-S VR 70-200mm F2,8 IF-ED

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Waarschijnlijk oplossing van de bekende FX problemen en VRll.
              En wat mag dan wel het bekende FX probleem zijn?
              Heb deze lens ook icm D700, en dit werkt perfect
              Opgelet: gebruik geen uv filters hierop bij FX, anders kan je wel vignet hebben bij F2.8.
              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Nikon AF-S VR 70-200mm F2,8 IF-ED

                Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                En wat mag dan wel het bekende FX probleem zijn?
                Heb deze lens ook icm D700, en dit werkt perfect
                Onscherpe hoeken op 200mm en alle diafragma's, hier mooi geïllustreerd: http://www.dpreview.com/lensreviews/..._n15/page6.asp

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon AF-S VR 70-200mm F2,8 IF-ED

                  Ik heb ergens gezien dat intern een heel pak veranderd is zo zit er blijkbaar minder glas in dan in de bestaande versie.
                  Het ziet er een totaal veranderde lens uit.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon AF-S VR 70-200mm F2,8 IF-ED

                    Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                    En wat mag dan wel het bekende FX probleem zijn?
                    Heb deze lens ook icm D700, en dit werkt perfect
                    Opgelet: gebruik geen uv filters hierop bij FX, anders kan je wel vignet hebben bij F2.8.
                    deze lens is en blijft een toplens... eender op welk camera je ze gebruikt...

                    enkel is het te zien waarvoor je ze wil gebruiken... voor portret en reportage blijft het een droom ook op fullframe...

                    en dit zal zo met elke andere lens zijn uit het DX-tijdperk... zelfs met de nieuwe 24-70 heb je vignetering...

                    Dus al die heisa over dat deze 70-200 opeens niet meer goed zou zijn is wat mij betreft toch wel wat overroepen...

                    just my 2 cents
                    some toys 4 big boys
                    http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon AF-S VR 70-200mm F2,8 IF-ED

                      Ik spring de "2 cents" van Huggy bij: toplens, eender welke versie je gebruikt, op eender welke camera. Technologie, dus ook objectieven, zijn constant onderhevig aan vooruitgang. Er zal dus altijd wel 'een betere versie in het verschiet' zijn, maar dat betekent niet dat de huidige technologie ineens waardeloos is.

                      Om een vergelijk te geven: enkele jaren geleden waren de "instapreflexen" zoals D70 en consoorten een droom voor velen, nu worden ze vaak afgeschreven als "verouderd" en dus waardeloos. Inderdaad, de technologie is intussen sterk verbeterd, maar dat betekent niet dat de foto's uit pakweg een D70 ineens waardeloos zijn... Net hetzelfde met objectieven: het doel bepaalt alles. Net zoals oudere digitale reflexcamera's, MITS CORRECT GEBRUIK, nog schitterende kwaliteit kunnen leveren, kan ook de huidige 70-200 perfecte kwaliteit leveren. Op ELKE camera.

                      En dat zijn dan mijn "2 cents", in totaal al 4 dus... ;-)
                      www.135mm.be
                      @135mm_leuven
                      info@135mm.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon AF-S VR 70-200mm F2,8 IF-ED

                        Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk bericht
                        Ik spring de "2 cents" van Huggy bij: toplens, eender welke versie je gebruikt, op eender welke camera. Technologie, dus ook objectieven, zijn constant onderhevig aan vooruitgang. Er zal dus altijd wel 'een betere versie in het verschiet' zijn, maar dat betekent niet dat de huidige technologie ineens waardeloos is.

                        Om een vergelijk te geven: enkele jaren geleden waren de "instapreflexen" zoals D70 en consoorten een droom voor velen, nu worden ze vaak afgeschreven als "verouderd" en dus waardeloos. Inderdaad, de technologie is intussen sterk verbeterd, maar dat betekent niet dat de foto's uit pakweg een D70 ineens waardeloos zijn... Net hetzelfde met objectieven: het doel bepaalt alles. Net zoals oudere digitale reflexcamera's, MITS CORRECT GEBRUIK, nog schitterende kwaliteit kunnen leveren, kan ook de huidige 70-200 perfecte kwaliteit leveren. Op ELKE camera.

                        En dat zijn dan mijn "2 cents", in totaal al 4 dus... ;-)
                        helemaal mee eens!!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon AF-S VR 70-200mm F2,8 IF-ED

                          Oorspronkelijk geplaatst door Huggy Bekijk bericht
                          deze lens is en blijft een toplens... eender op welk camera je ze gebruikt...

                          enkel is het te zien waarvoor je ze wil gebruiken... voor portret en reportage blijft het een droom ook op fullframe...

                          en dit zal zo met elke andere lens zijn uit het DX-tijdperk... zelfs met de nieuwe 24-70 heb je vignetering...

                          Dus al die heisa over dat deze 70-200 opeens niet meer goed zou zijn is wat mij betreft toch wel wat overroepen...

                          just my 2 cents
                          Hierbij volg ik ook.

                          Volgens mij worden al die problemen allemaal sterk overroepen.
                          Toen ik mijn D700 kocht een tijdje geleden was ik nieuwsgierig naar die zogezegde problemen.
                          Toen ik de lens op mijn toestel plaatste en enkele foto's maakte icm 70-200VR.
                          Als ik de foto's bekeek op mijn pc zag ik enkel maar zeer scherpe beelden. Ik zag geen problemen, en hiermee vind ik dit ook overroepen. Vroeger was dit de topzoomlens van nikon, en nu zou ze niet meer geod zijn. Dikke zever hoor!
                          Voor mij is deze lens gewoon perfect, wat de anderen ook zeggen
                          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon AF-S VR 70-200mm F2,8 IF-ED

                            Oorspronkelijk geplaatst door Huggy Bekijk bericht
                            Dus al die heisa over dat deze 70-200 opeens niet meer goed zou zijn is wat mij betreft toch wel wat overroepen...
                            "Niet meer goed" is ook nooit gezegd

                            Het probleem zal inderdaad voor 99,5% van de gebruikers nooit opvallen vanwege de aard van fotografie die met dit objectief gedaan wordt. Maar de nieuwe gaat ongetwijfeld scherper zijn in tot in de uiterste hoeken, minder vignetteren en door de nanocrystal coating minder contrastverlies hebben bij tegenlicht. Het gaat dus bijna hetzelfde verhaal zijn als met de AF-S 28-70mm f/2.8D vs de AF-S 24-70mm f/2.8G waarbij ook iedereen vertelde dat ze niet gingen upgraden

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon AF-S VR 70-200mm F2,8 IF-ED

                              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              "Niet meer goed" is ook nooit gezegd

                              Het probleem zal inderdaad voor 99,5% van de gebruikers nooit opvallen vanwege de aard van fotografie die met dit objectief gedaan wordt. Maar de nieuwe gaat ongetwijfeld scherper zijn in tot in de uiterste hoeken, minder vignetteren en door de nanocrystal coating minder contrastverlies hebben bij tegenlicht. Het gaat dus bijna hetzelfde verhaal zijn als met de AF-S 28-70mm f/2.8D vs de AF-S 24-70mm f/2.8G waarbij ook iedereen vertelde dat ze niet gingen upgraden
                              vanwaar komt die info over de nieuwe lens ?
                              http://www.jvs-photography.be/

                              Comment

                              Working...
                              X