Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor Nikon D60?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens voor Nikon D60?

    Hallo,

    Ik heb me recentelijk een Nikon D60 aangeschaft met de standaard kit lens (18-55 VR).
    Nu vind ik toch dat het objectief niet helemaal is wat ik wil (kom van een Minolta Dynax spxi met 35-75 en 75-300 analoge objectieven) en ben ik dus op zoek naar een gewoon goed objectief voor landschappen en architectuur foto's. Ik wil er ook geen honderden euro's aan geven want ben een beginneling in digitale fotografie en wil eerst en vooral leren voordat ik volgend jaar overstap naar een betere camera en objectief.

    Sorry voor de vele tekst maar ik hoop dat jullie me een beetje in de goeie richting kunnen wijzen.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Welke lens voor Nikon D60?

    Wat is niet duur?

    Ik vind de nikon 16-85 VR niet duur
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens voor Nikon D60?

      met de standaardlens heb je blijkbaar meer groothoek dan voorheen
      en deze voldoet niet ?
      wat is het probleem eigenlijk ?

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens voor Nikon D60?

        Bedankt voor de reakties

        @ ducaudi: Wanneer ik beter kan fotograferen koop ik waarschijnlijk binnen enkele maanden een toestel van 1000+ euro en een objectief dat toestel waardig. Maar op dit moment zou dat toestel in mijn ogen te duur zijn omdat ik het toch niet optimaal kan gebruiken. hetzelfde geld voor het objectief. Duur is dus heel moment gebonden

        @hido:Sorry, had me niet duidelijk uitgedrukt.. ik bedoel gewoon dat ik niet genoeg zoom heb. Als ik iets wil vastleggen dat boven op een toren hangt bv krijg ik het het niet dicht genoeg.

        Mijn vraag had moeten zijn: Bestaat er een goed beginners objectief rond de 200€ (mag ook 2e hands natuurlijk) met een redelijke zoom.

        Alweer bedankt!

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens voor Nikon D60?

          goh een tamron 18-200 of sigma 18-200 eventueel de OS versie.
          De beeldkwaliteit zal niet beter zijn maar je hebt meer zoom.


          Ik persoonlijk zou verder doen met hetgeen je hebt en blijven sparen, dan kan je later een topsetje kopen.
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

          Comment

          Working...
          X