Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

illusion 02

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • illusion 02





    gr Luc
    Last edited by boris165; 23 juli 2009, 00:14. Reden: afbeelding was verdwenen
    http://luc-danneels.be/

  • #2
    Re: illusion 02

    Fotograferen is geschiedenis maken, want de tijd staat nooit stil !
    akkoord, maar deze filosofie kan ik toch niet goed linken aan de getoonde beelden hoor.

    Ik ben er niet zo'n liefhebber van, maar 't is misschien een kwestie van smaak.

    Comment


    • #3
      Re: illusion 02

      De tweede kan mij wel bekoren (al zou ik er een klein stukje onderaan afdoen).

      Met deze "illusions" kan je wel een eindje verder,
      maar ik zou er geen muur mee volhangen

      greetz
      Cheeta
      Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: illusion 02

        Een schilder doet het met verf. Een fotograaf doet het met photoshop en toch wordt het in de fotografie (nog) niet gewaardeerd. Waarom eigenlijk ? Moest die eerste nu eens in het groot aan een muur hangen, gemaakt op doek met echte verf zou de beoordeling dus anders klinken. Het idee is nochtans hetzelfde, alleen de uitwerking verschilt.

        Ik hou wel van deze abstracte benadering in de fotografie.
        "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

        Comment


        • #5
          Re: illusion 02

          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          akkoord, maar deze filosofie kan ik toch niet goed linken aan de getoonde beelden hoor.

          Ik ben er niet zo'n liefhebber van, maar 't is misschien een kwestie van smaak.
          Af en toe eens naast het pad wandelen kan geen kwaad he Weeral goed gedaan, maar het gaat hier dan vooral om de bewerking en bijna niet om de foto.
          Jochenvde Photography
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: illusion 02

            Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
            Een schilder doet het met verf. Een fotograaf doet het met photoshop en toch wordt het in de fotografie (nog) niet gewaardeerd. Waarom eigenlijk ? Moest die eerste nu eens in het groot aan een muur hangen, gemaakt op doek met echte verf zou de beoordeling dus anders klinken. Het idee is nochtans hetzelfde, alleen de uitwerking verschilt.

            Ik hou wel van deze abstracte benadering in de fotografie.

            Wat kort door de bocht hé.
            Er reageren 2 mensen en jij besluit dat het niet gewaardeerd wordt.
            Of de beoordeling anders zou klinken als het geschilderd was, weet ik niet, maar jij bent daar blijkbaar van overtuigd.

            Comment


            • #7
              Re: illusion 02

              Bedankt lin.vdb voor je positieve reactie.

              Denk dat dit altijd een discussie zal blijven over het al dan niet gebruiken van photoshop.
              Ik plaats deze bewerkte foto’s op het forum voor de mensen die daar ook van houden.


              Gr Luc
              http://luc-danneels.be/

              Comment


              • #8
                Re: illusion 02

                Ik vind ze wel mooi (voorkeur voor de eerste), maar heb ook het gevoel dat het weinig met fotografie te maken heeft. Wat zeker niet slecht bedoeld is ! Het is niet omdat ik vind dat het weinig met fotografie te maken heeft, dat het slecht is ...
                Trouwens, ik experimenteer ook regelmatig met photoshop

                Comment


                • #9
                  Re: illusion 02

                  Dat het weinig met fotografie te maken heeft is niet helemaal juist gesteld. De foto blijft de basis. Je kunt niet met iedere willekeurige foto hetzelfde resultaat behalen. een soortgelijke benadering als dat moeders over schilderijen van Picasso zeggen : dat maakte mijn dochtertje ook op de kleuterschool.
                  1 Heel "klein" verschil .... Picasso's werk hangt in diverse musea en is een vermogen waard, het werk van het dochtertje niet

                  Gr. X.

                  Comment


                  • #10
                    Re: illusion 02

                    Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
                    Een schilder doet het met verf. Een fotograaf doet het met photoshop en toch wordt het in de fotografie (nog) niet gewaardeerd. Waarom eigenlijk ? Moest die eerste nu eens in het groot aan een muur hangen, gemaakt op doek met echte verf zou de beoordeling dus anders klinken. Het idee is nochtans hetzelfde, alleen de uitwerking verschilt.

                    Ik hou wel van deze abstracte benadering in de fotografie.
                    Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
                    Af en toe eens naast het pad wandelen kan geen kwaad he Weeral goed gedaan, maar het gaat hier dan vooral om de bewerking en bijna niet om de foto.
                    een verwoording waar ik 100% achter sta,en doe mij gelijk maar de nummer 1

                    grtjs,

                    jeannot

                    Comment


                    • #11
                      Re: illusion 02

                      Is fotografie niet de schilderkunst van de 21 eeuw.De eerste kan mij bekoren omdat ik er een menselijk gelaat in zie ,voor mij is het een perfecte vorm van foto-abractie .De tweede hoort eerder thuis in de design wereld ,te volmaakt ,te symetrisch alles te geordend maar toch een knappe bewerking ,ik vind er te weinig fotografie in maar deze term vul je voor jezelf in .
                      De titel "faces" had hier op zijn plaats gestaan.

                      Comment


                      • #12
                        Re: illusion 02

                        Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                        Wat kort door de bocht hé.
                        Er reageren 2 mensen en jij besluit dat het niet gewaardeerd wordt.
                        Of de beoordeling anders zou klinken als het geschilderd was, weet ik niet, maar jij bent daar blijkbaar van overtuigd.
                        Ik heb het ook niet over de reactie op deze foto's hé, maar over reactie die in het algemeen gegeven wordt op dergelijke abstracte beelden, vandaar dat ik hier de negativisten eens voor wou zijn
                        "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                        Comment


                        • #13
                          Re: illusion 02

                          Hoewel ik de titel niet zo geschikt vind zijn het 2 knappe plaatjes !
                          Voorkeur voor de 2de.

                          Comment


                          • #14
                            Re: illusion 02

                            Bewerkt of niet, ik wou dat ik het zelf kon!

                            (graag een handleiding )

                            groetjes

                            moniq
                            groetjes, moniq (BD1321BE)

                            A picture paints a thousand words

                            Comment


                            • #15
                              Re: illusion 02

                              Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
                              Dat het weinig met fotografie te maken heeft is niet helemaal juist gesteld. De foto blijft de basis. Je kunt niet met iedere willekeurige foto hetzelfde resultaat behalen. een soortgelijke benadering als dat moeders over schilderijen van Picasso zeggen : dat maakte mijn dochtertje ook op de kleuterschool.
                              1 Heel "klein" verschil .... Picasso's werk hangt in diverse musea en is een vermogen waard, het werk van het dochtertje niet

                              Gr. X.
                              Als het verschil met Picasso beperkt blijft tot dat heel kleine punt, dan staat je dochtertje er goed op.

                              Comment

                              Working...
                              X