Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Noctilucent Clouds - 12 07 09

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Noctilucent Clouds - 12 07 09



    Soms heeft een mens al eens het geluk om op het juiste moment naar buiten te kijken. Gisteren avond was er een magnifiek display van Noctilucent Clouds te zien aan de horizon. Het licht van de reeds onder gegane zon weerkaatst op ultra ijle wolken, 80 km boven het aardoppervlak. Hoger dan elke andere wolk en slechts af en toe zichtbaar... wonderbaarlijk...









    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

  • #2
    Re: Noctilucent Clouds - 12 07 09

    Nie echt geslaagd , en zekers niet voor hier , de eerste , storen de 2 lampen me enorm en de antenne doet het er ook niet.
    De 2de storen de bomen me beneden dan weer en geen onderwerp.
    De derde geen boeiend focus punt en neutrale opstelling.
    aan de andere kant heb je hier wel mooie kleuren kunnen registreren.

    mvg xiebu
    "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
    *BD1033BE*

    Comment


    • #3
      Re: Noctilucent Clouds - 12 07 09

      De sfeer is goed gevangen, de kleuren zijn magistraal.
      Maar inderdaad heb je hier en daar storende elementen er in staan.
      En dat is jammer.
      Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

      Comment


      • #4
        Re: Noctilucent Clouds - 12 07 09

        is dit show case??? dat hoort in beoordeling thuis

        Comment


        • #5
          Re: Noctilucent Clouds - 12 07 09

          Right, Ik snap de commentaren en reacties. Mag gerust verzet worden naar beoordeling.

          Mij ging het om de wolken. Getrokken van op mijn plat dak, omdat er op de begane grond bomen en huizen in de weg staan. Die antenne, daar kan ik jammer genoeg niet omheen als ik zo breed ga...
          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

          Comment


          • #6
            Re: Noctilucent Clouds - 12 07 09

            Whauw wat zijn we streng mannen
            Van de tweede de boomtoppen wegclonen en die is toch mooi hé
            Helaas voor de eerste ne derde. . . . moet ik mijn voorgangers bijtreden


            Grtz, RF
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Noctilucent Clouds - 12 07 09

              Oorspronkelijk geplaatst door Irineas Bekijk bericht
              De sfeer is goed gevangen, de kleuren zijn magistraal.
              Maar inderdaad heb je hier en daar storende elementen er in staan.
              En dat is jammer.
              Ik vind de storende elementen helemaal niet storend. Ze geven net context mee aan de foto. Anders zouden het weer zo'n kale foto's van wolken worden.

              één vind ik de beste qua compositie, mét antenne en lampen. Het is een sfeervolle foto.

              Twee vind ik te mager van inhoud.
              Drie niet zo goed van compositie.

              Comment


              • #8
                Re: Noctilucent Clouds - 12 07 09

                Geen erg Red Falcon, even vergeten dat dit de showcase is en daar mag je strenge kritiek verwachten... I know the rules en ben sportief genoeg om toe te geven dat ze best wel gelijk hebben...
                Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                Comment


                • #9
                  Re: Noctilucent Clouds - 12 07 09

                  Deze nachtwolken zijn niet vaal te zien. Knap om snel de camera te pakken en deze plaatjes in een stedelijke omgeving te schieten. Dat je dan niet alles in de hand hebt, begrijp ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Noctilucent Clouds - 12 07 09

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Whauw wat zijn we streng mannen
                    Van de tweede de boomtoppen wegclonen en die is toch mooi hé
                    Helaas voor de eerste ne derde. . . . moet ik mijn voorgangers bijtreden


                    Grtz, RF


                    En zelfs voor de derde maak ik voorbehoud:los van het motief van de TS om hier een speciaal type wolk te laten zien,is het aan ons om deze beelden zo objectief mogelijk te bekijken,en er een eventueel een gevoelsmatige inhoud aan toe te dichten die ons bevalt.

                    Op die manier bekeken zijn 1 en 3 eigenlijk "War of the worlds"-achtige beelden voor mij,en best wel mooie foto's.

                    Walter
                    D850

                    Comment


                    • #11
                      Re: Noctilucent Clouds - 12 07 09

                      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                      En zelfs voor de derde maak ik voorbehoud:los van het motief van de TS om hier een speciaal type wolk te laten zien,is het aan ons om deze beelden zo objectief mogelijk te bekijken,en er een eventueel een gevoelsmatige inhoud aan toe te dichten die ons bevalt.

                      Op die manier bekeken zijn 1 en 3 eigenlijk "War of the worlds"-achtige beelden voor mij,en best wel mooie foto's.

                      Walter
                      In jedem Fall, het zijn de mooiste wolken die ik tot nu toe gezien heb.
                      En eigenlijk heb je gelijk Walter, als je het zo ziet
                      Ik ben nu een beetje tegendraads zeker?

                      Grtz, RF
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Noctilucent Clouds - 12 07 09

                        Mits de omstandigheden vind ik deze toch prachtig vastgelegd. De onderwerpen zijn inderdaad niet 100% maar de wolken en kleuren liggen toch mooi vast.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Noctilucent Clouds - 12 07 09

                          De onderwerpen zijn inderdaad niet 100% maar de wolken en kleuren liggen toch mooi vast.
                          Dat is ook mijn perceptie.
                          Homo Sapiens Pentaxiensis

                          Comment


                          • #14
                            Re: Noctilucent Clouds - 12 07 09

                            Toch mooi foto's vind ik
                            Prachtige natuurlijke kleuren van een intrigrerend onderwerp.
                            Zoals al gezegd jammer van de compo's.
                            De mogelijkheden vanaf een terras zijn natuurlijk beperkt.

                            Mvg
                            Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Noctilucent Clouds - 12 07 09

                              vind ze zeker niet slecht maar voor SC ???


                              groeten

                              jagertje

                              Comment

                              Working...
                              X