Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moraine Lake in de Canadian Rockies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Moraine Lake in de Canadian Rockies

    Hallo Allemaal,

    Hier nog eentje uit de oude doos van 1 van mijn favoriete plekjes op deze aardbol, het mooie Moraine Lake wat gelegen is in Banff National Park in de Canadese Rockies.

    Hopelijk vinden jullie deze ook mooi!
    Groetjes uit Vancouver,
    Ann






    Wat informatie over de Canadian Rockies voor diegene die het interesseert: De Canadese Rockies liggen op een 800km ten oosten van Vancouver op de grens van de provincie British Columbia en Alberta. Er zijn 7 Nationale Parken die deel uit maken van dit enorm grote gebied met een totale oppervlakte van ongeveer 25,000 vierkante km. De volgende nationale parken maken deel uit maken van de Canadese Rocky Mountains: Mount Revelstoke National Park, Glacier National Park, Kootenay National Park en Yoho National Park die gelegen zijn in British Columbia en dan heb je nog Banff National Park, Jasper National Park en Waterton Lakes National Park die gelegen zijn in Alberta. Deze prachtige Canadese Rockies zijn gekend hun schitterende natuur pracht met blauw-groene meren omringd door bergen, de gletsjers, rivieren, watervallen en de vele wilde dieren die men hier in de ongerepte natuur kan zien. Je kan er oneindig genieten van de prachtige zichten om je heen en er is een enorm groot aanbod aan verschillende wandelingen met verschillende moeilijkheidsgraden.

    Je vraagt je misschien ook af waar die blauwe kleur van die meren komt. Wel, de meeste meren in de Canadese Rockies kunnen die schitterende blauwe-groene kleur danken aan het licht filterend effect van kleine deeltjes silt wat men rock flour noemt. Dit rock flour is een poederachtige substantie dat van de bergrotsen wordt afgeschuurd door het smeltwater van de gletsjers en zo in het meer terecht komt. Dat rock flour wat in het water afgezet wordt filtert bijna alle kleuren van het licht spectrum, behalve deze prachtige turquoise blauwe of groenachtige kleur die je dan ziet in deze meren. Dat rock flour laat ook soms een melkachtige substantie na in het water zodat het er soms echt melkachtig uit ziet. Elk meer kan er anders uitzien op verschillende tijden van de dag. Soms zijn de meren erg kalm en is het net een spiegel en andere keren is het superblauw. Dit hangt allemaal af van de hoeveelheid rock flour dat aanwezig is in het water en ook een beetje van de weerstomstandigheden.

  • #2
    Re: Moraine Lake in de Canadian Rockies

    Sprookjesachtig mooi

    gr.ron.
    http://exhi-fotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Moraine Lake in de Canadian Rockies

      prachtfoto ann
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #4
        Re: Moraine Lake in de Canadian Rockies

        Lap, qua kleuren er weer knal op!!
        BD0723BE

        Comment


        • #5
          Re: Moraine Lake in de Canadian Rockies

          Heel mooi plaatje.
          Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

          Comment


          • #6
            Re: Moraine Lake in de Canadian Rockies

            Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk bericht
            Heel mooi plaatje.
            Zeg maar een zeer mooi plaatje
            Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
            www.cromagnonman.be

            Comment


            • #7
              Re: Moraine Lake in de Canadian Rockies

              doorsnee toeristenplaatje, maar wel een mooi onderwerp.
              vind de kleuren iets te fel.

              Comment


              • #8
                Re: Moraine Lake in de Canadian Rockies

                Slik, WHAUUUUUW
                Wonderlijk mooi zeg!
                Ik bedoel de foto ee.


                Grtz, RF
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Moraine Lake in de Canadian Rockies

                  Hij komt lekker klassiek over.
                  En dat mag echt wel

                  Gewoon weer eens een normale lekkere plaat.
                  Van mij mag hij hoor.
                  Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

                  Comment


                  • #10
                    Re: Moraine Lake in de Canadian Rockies

                    Heel mooi
                    Grt
                    Theike
                    Mijn Site http://www.theovanvlierden.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Moraine Lake in de Canadian Rockies

                      Prachtige compositie met licht en schaduw in de bergen (Rockies). Mooie weerspiegeling in het water. Ook knap om de voorgrond zo scherp te krijgen. De kleuren zijn bijzonder goed getroffen (ook met een grijskaart gewerkt?).

                      De term 'doorsnee toeristenplaatje' vind ik wel een beetje denigrerend. Waren de meeste toeristenplaatjes maar van deze klasse.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Moraine Lake in de Canadian Rockies

                        Een droomplaatje, met prachtige kleuren
                        Bijhorende info is zeer leuk.
                        Geert - A good photo is like a poem, tells a great story in a few lines

                        Comment


                        • #13
                          Re: Moraine Lake in de Canadian Rockies

                          Het is niet denigrerend bedoeld hoor.
                          Ik bedoel maar, zet daar een bus vol toeristen aan de kant van de weg en ze komen met exact hetzelfde plaatje naar huis.
                          Maar dat geldt voor vele landschaps (vakantie) plaatjes op BD.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Moraine Lake in de Canadian Rockies

                            Ja misschien hebben de toeristen dat allemaal wel in gedachten, maar ik denk niet dat er veel zullen zijn die het technisch voor mekaar zullen krijgen. De wat felle kleuren storen mij helemaal niet. Echt vakantiegevoel. Gewoon bewondering voor moeder natuur en het werk van de fotografe.
                            Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                            Comment


                            • #15
                              Re: Moraine Lake in de Canadian Rockies

                              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                              Ik bedoel maar, zet daar een bus vol toeristen aan de kant van de weg en ze komen met exact hetzelfde plaatje naar huis.
                              Dat betwijfel ik hoor.
                              Het is wel echt 'textbook' maar erg goed gedaan.
                              Kleurtjes zijn er voor mij wel over.

                              Comment

                              Working...
                              X