Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 30mm F1.4... Goede keuze?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 30mm F1.4... Goede keuze?

    Hoi,

    Ik wil binnenkort een nieuw objectief kopen (voor m'n Canon Eos 1000D) waarmee ik deftige foto's kan nemen tijdens concerten en evenementen (weinig licht) alsook mooie portretfoto's.

    Na lang zoeken is m'n oog gevallen op de Sigma 30mm EX DC HSM F: 1.4, nu is mijn vraag: is dit een goed objectief (ervaring iemand) of kan ik beter voor een andere gaan? M'n budget is ongeveer 500 euro.

    Bedankt alvast.
    || Canon EOS 1000D + 18-55mm IS + 55-250mm IS + Sigma 50mm f1.4 + Canon EFS 17-55mm IS + Walimex Pro 8mm + Metz Mecablitz 48 af-1 ||
    ~Nothing is true, everything is permitted~

  • #2
    Re: Sigma 30mm F1.4... Goede keuze?

    Ik heb er al geslaagde (kinder)fotos mee gemaakt binnen, de AF is snel (op een 50D, op de 400D iets minder), maar de DOF is uiteraard zeer beperkt
    Geen ervaring met concerten

    De lens heeft niet zo'n goede reputatie (frontfocus enzo), en ik heb uiteraard ook missers, maar ik denk dat dit eerder aan mij ligt

    Het is een gokje, maar voor je budget kan je er tweedehands ongeveer 2 kopen, ik ben tevreden met mijn aankoop

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 30mm F1.4... Goede keuze?

      Dankje voor de reactie.

      Ik lees nog dat de focus voor wat problemen kan zorgen. Sommige sites raden dan ook aan om voor de Canon 28mm te gaan (http://fotorubens.be/5683/fotorubens...mm_F:1.8_USM); deze zou van betere kwaliteit zijn.

      Heeft er iemand daar dan ervaring mee?

      Hierbij trouwens ook de vraag: met 28 (of 30)mm moet ik redelijk dicht bij de actie staan. Stel dat ik dan voor een widezoom lens zou gaan dan zie ik dat de lenzen in mijn budget meestal vanaf f2.8 beginnen (lager=pak duurder).

      Nu heb ik hier twee bedenkingen bij:
      - valt er met f2.8 wel veel aan te vangen (sowieso meer dan de 4.0 van m'n andere lenzen, maar minder dan 1.4) voor het fotograferen bij weinig licht?
      - ik heb reeds twee zoomlenzen (zie handtekening hieronder), dan lijkt een derde ietwat overbodig
      || Canon EOS 1000D + 18-55mm IS + 55-250mm IS + Sigma 50mm f1.4 + Canon EFS 17-55mm IS + Walimex Pro 8mm + Metz Mecablitz 48 af-1 ||
      ~Nothing is true, everything is permitted~

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 30mm F1.4... Goede keuze?

        Dag,

        Ik heb de nikon versie gehad (2 verschilende stuk).
        Er is een probleem van kwaliteit controle met dit lens.
        Het eerst heeft focus problemen en de tweede heeft een flare probleem.

        Ik ga akkoord, de canon 28mm zal een beter keuze zijn.


        mvg.

        JP

        Comment

        Working...
        X