Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 70-200 + extender

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 70-200 + extender

    een heel concrete vraag: Ik ben een zeer gelukkige eigenaar van een Sigma 70-200 2.8 ex dg...... (laatste versie).
    nu wil ik voor vliegtuig en beesten fotografie wat meer tele hebben en denk aan de Sigma 2x extender.
    heeft iemand ervaring met deze combinatie ?

    groeten, Bert
    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
    www.bertofotografie.be

  • #2
    Re: sigma 70-200 + extender

    Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
    een heel concrete vraag: Ik ben een zeer gelukkige eigenaar van een Sigma 70-200 2.8 ex dg...... (laatste versie).
    nu wil ik voor vliegtuig en beesten fotografie wat meer tele hebben en denk aan de Sigma 2x extender.
    heeft iemand ervaring met deze combinatie ?

    groeten, Bert

    Niet doen!

    Beeldkwaliteit gaat flink achteruit gaan.
    Maximaal convertor die je er op kan plaatsen met behoud kwaliteit is de 1,4x van sigma.

    De 2x converter is vooral bedoeld voor prime lenzen.
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

    Comment


    • #3
      Re: sigma 70-200 + extender

      inderdaad van de 2x afblijven... niet alleen beeldkwaliteit maar ook AF-snelheid gaat er een stuk op achteruit. Je zit dan bovendien ook op 400 5.6 en zal dan wel vrij snel naar een statief moeten overschakelen vermits de lens niet gestabiliseerd is.

      Met de 1.4x van sigma moet je inderdaad uit de "nood" kunnen helpen...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: sigma 70-200 + extender

        ik heb zelf een 2x converter gehad, en dat was een regelrechte ramp.. snel verkocht na slechts 10x gebruikt te hebben.. heb er alsnog een leuk prijsje voor gekregen, en nu zit ik ook te zinspelen op een sigma 1.4x converter voor mijn sigma 70-200 2.8 (ook de laatste versie)

        Comment


        • #5
          Re: sigma 70-200 + extender

          Deze zijn gemaakt met een sigma 70-200 met 2xTC Hier staat er een te koop
          Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
          www.cromagnonman.be

          Comment


          • #6
            Re: sigma 70-200 + extender

            Hallo Berto,
            ook ik ben een gelukkige bezitter van een Sigma 70-200, geen DG versie.
            Ik heb een Kenko 1.5 extender en kreeg daarmee straaljagers volledig op een plaatje tijdens de luchtmachtdagen in Volkel.
            Hier kunt u (in het Duits) een vergelijkingstest lezen:


            Mijn 1.5 extender kan ik op al mijn lenzen gebruiken, omdat het fysiek past én de camera hem niet registreert.
            Succes
            Adrie

            Comment


            • #7
              Re: sigma 70-200 + extender

              allemaal bedankt voor de reacties. Ik was er al bang voor. Ga nu toch maar voor de 1.4.
              (ook na het lezen van wat tests op het www)

              Groeten,

              Bert
              Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
              www.bertofotografie.be

              Comment


              • #8
                Re: sigma 70-200 + extender

                hallo, ik heb de APO DG EX HSM "OS" van Sigma, 2.8, 70-200mm, de allerlaatste versie wel te verstaan met stabilisatie!

                Heeft met die lens iemand ervaring met die 2x Converter van Sigma?

                of is het daar ook huilen met de pet op?

                thanks

                Comment


                • #9
                  Re: sigma 70-200 + extender

                  Met de nieuwe versie zou het nog kunnen meevallen als je die met een 2x teleconverter combineert omdat die 70-200 OS heel wat scherper is dan de oude versies.

                  Toe ik die "oude" 70-200 kocht, had ik er een 1,4x en een 2x teleconverter bijgekocht.
                  De 2x teleconverter heb ik een paar dagen later al verkocht omdat de beelden daarmee zo soft werden dat ik er niet veel mee kon aanvangen.

                  De 70-200 OS zou volgens de tests bijna even scherp zijn als de Canon 70-200 f2,8 L IS II, en die gebruik ik soms wel met een 2x teleconverter.
                  De beelden zijn dan wel wat minder scherp, maar nog altijd goed bruikbaar.
                  Dat zou met de Sigma 70-200 OS dus waarschijnlijk ook zo moeten zijn.

                  Als je altijd meer dan 200mm nodig hebt, dan kan je toch beter investeren is een langere lens. Maar als de 70-200 af en toe eens wat te kort is, dan is een teleconverter een prima hulpmiddel.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: sigma 70-200 + extender

                    Ik heb zelf de 70-200 f2.8 macro oudere versie dus ,die werkt helemaal niet met de sigma 1.4x convertor verlies autofocus enkel handmatig kan.
                    Ik weet niet zeker maar vermoed dat het aan het objectief ligt andere objectieven werken wel met de convertor misschien even testen voor aankoop

                    Comment


                    • #11
                      Re: sigma 70-200 + extender

                      De versie zonder "Macro" en "DG" in de benaming (= nog ouder) werkte wel met de 1,4x teleconverter, maar de AF werd wel merkbaar trager.
                      Bij die lens werkte de AF nog wel met de 2x teleconverter, maar die werd heel traag, en als er niet heel veel licht was, dan weigerde die lens scherp te stellen.

                      Er zijn al heel wat versies geweest van die lens...
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment

                      Working...
                      X