Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tabard Square

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tabard Square

    1


    2


    3
    Last edited by KvP; 12 juli 2009, 13:04.
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

  • #2
    Re: Tabart Square

    vind de tweede een mooie.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Tabart Square

      ziet er niet simpel uit, die gebouwen.
      nr 2 lijkt me de betere compo

      Comment


      • #4
        Re: Tabart Square

        Scherpte en kleur zitten echt goed. Bij de laatste zou ik dat blauw stuk onderaan weglaten om wat rust te creëren. De eerste vind ik de beste. Het blauw heeft er een mooi zandloperfiguur.
        http://zoalswindenwater.blogspot.com/ ----- Canon EOS 1000D, EF-S 18-55mm, EF-S 55-250mm en EF 50mm f1.8

        Comment


        • #5
          Re: Tabart Square

          Oorspronkelijk geplaatst door Joris W Bekijk bericht
          Scherpte en kleur zitten echt goed. Bij de laatste zou ik dat blauw stuk onderaan weglaten om wat rust te creëren. De eerste vind ik de beste. Het blauw heeft er een mooi zandloperfiguur.
          Ik volg hierin

          Doordat in de derde foto net even minder rust is als mogelijk was geweest door jouw huidige compo is hij onnodig drukker.
          foto drie zou mooier zou zijn geweest als de rechte lijnen ook recht in het frame zouden gelopen hebben met die ene sterke gebogen lijn,
          óf de rechte lijnen in een 45 graden hoek ten opzichte van het frame.
          Die schijnbare dan ontstane synmetrische symbiose met het kader wordt dan sterker gemaakt door de gebogen lijn binnen het kader van de foto.


          Ook bij de eerste zou ik iets van de donkere sectie wegsnijden tot en met die ene donkere rand omwille van het voorkomen van overprikkeling en ten gunste van net even meer rust. En zorgen dat de rechte lijnen goed recht in het frame komen.

          Bij foto twee zou ik rechtsonder dat restje gebouw wegwerken door rechts en onder er net even wat af te halen.
          Dat geeft meer rust en een sterkere foto.
          Ook hier zie je aan de top van het gebouw dat het gebouw niet recht in het kader staat.

          Verder , zonder meer goede foto's.
          Let wel, het lijnenspel is fenomenaal.
          De foto's zijn goed genomen maar verdienen absoluut een corrigerende afwerking om ze perfect te maken en de drukte iets terug te brengen.
          Ik adviseer je dat rechter zetten echt even te doen, de rest kan een kwestie van smaak zijn.
          Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

          Comment


          • #6
            Re: Tabart Square

            Oorspronkelijk geplaatst door Irineas Bekijk bericht
            Ook bij de eerste ...En zorgen dat de rechte lijnen goed recht in het frame komen.
            Wat bedoel je daarmee?
            Heb je het op de rechterkant van de ramen?
            Want je hebt zowiezo toch altijd perspectiefwerking en dus schuine lijnen?

            Comment


            • #7
              Re: Tabard Square

              Ik ga een beetje tegendraads doen ik vind de eerste en de laatste net de beste en de tweede wat minder... Het lijnenspel is daar het eentonigst, bij de anderen zit meer variatie.
              Groet, Philippe

              Meer en andere belekens op Facebook

              Comment


              • #8
                Re: Tabard Square

                Prachtige foto's. Mooi lijnenspel dat evenwel iets meer rust mag hebben door eventueel de tips van Ireneas te volgen. Maar 't blijven prachtige foto's.

                gr

                Mark Mendonck

                Comment


                • #9
                  Re: Tabard Square

                  De derde voor mij. Misschien niet de rustigste, maar wel die foto waar 't meest op te zien is, en voor mij de meest grafische en tegelijk ook die met de meeste variatie in blauwtinten. De éne kromme die de rechte lijnen overkoepelt, vind ik daar net mooi aan.

                  Comment

                  Working...
                  X