Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MACRO-lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • MACRO-lenzen

    Welke macrolenzen moet ik best gebruiken op mijn Canon EOS500D,groetjes van Dallon

  • #2
    Re: MACRO-lenzen

    hangt er van af, hoe veel wil je vergroten?
    als dit meer is dan 1op1 de mp-e65 (schijnt niet de gemakkelijkste lens te zijn om mee te werken.)

    wil je een kleine afstand tot het te fotograferen ding, of liever iets groter?
    de meest aangeraden lenzen zijn de canon 100mm macro en de sigma 105mm macro
    450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

    Comment


    • #3
      Re: MACRO-lenzen

      Begin 'ns met DIT ARTIKEL, dan weet je meteen wat de mogelijkheden zijn.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: MACRO-lenzen

        LesC,

        Goed artikel: kort en duidelijk. Zonder franjes. Daar heb ik echt iets aan.
        ColinD70 s

        Comment


        • #5
          Re: MACRO-lenzen

          Blij dat je er wat mee bent. Het artikel is intussen >4 jaar oud, maar eigenlijk is het nog niet verouderd. OK, misschien zijn er wat andere objectieven bijgekomen, maar het principe blijft hetzelfde. Toen ik me in macrofotografie begon te verdiepen (en niet eens voor mezelf, voor mijn vrouw! ) was dit één van de artikels die ik vond (of die iemand mij aanreikte).
          Ook Beertjesite is beslist het lezen waard: KLIK.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment

          Working...
          X