Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

allround lens Schotland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • allround lens Schotland

    Hallo,
    Over een week vertrek ik naar schotland en ik zou toch echt nog graag een extra lens meenemen voor wildlife en natuurfotografie. Welke raden jullie mij aan. En welke lichtsterkte is noodzakelijk in schotland?
    Mijn budget is €800 en het mag tweedehands zijn.
    Grtz,
    Jade

  • #2
    Re: allround lens Schotland

    Over welke lenzen beschik je al?
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: allround lens Schotland

      welke camera heb je? en wat is het ander materiaal dat je meeneemt?
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

      Comment


      • #4
        Re: allround lens Schotland

        Ik beschik nu over een canon eos 400 D & 18-55 kitlens...

        Comment


        • #5
          Re: allround lens Schotland

          Dan zou een canon 100-400 is usm een mooie aansluiting zijn. Denk dat die iets meer kost anders kan je kjken naar de iets mindere sigma 120-400 of 150-500 eventueel de oudere sigma 50-500 als aanvulling.
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

          Comment


          • #6
            Re: allround lens Schotland

            Of anders een Canon 70-200 f/4 met 1.4 extender!

            Comment


            • #7
              Re: allround lens Schotland

              voor de vogeltjes (papegaaiduikers, jan van genten, alken als je zo ver gaat) heb je best wel meer nodig dan 400mm... (de 50-500 is een kandidaat) veel ander wildlife kom je niet tegen... maar wel heel mooie wijdse landschappen... dus zou ik eerder voor een sigma 10-20mm opteren...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: allround lens Schotland

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                voor de vogeltjes (papegaaiduikers, jan van genten, alken als je zo ver gaat) heb je best wel meer nodig dan 400mm... (de 50-500 is een kandidaat) veel ander wildlife kom je niet tegen... maar wel heel mooie wijdse landschappen... dus zou ik eerder voor een sigma 10-20mm opteren...
                Mee eens. Kijk eens bij deze meneer die een erg mooie serie over Schotland heeft: http://dutchphotozone.com/viewtopic....tland#p1074876

                Comment

                Working...
                X