Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginnend macro fanaat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beginnend macro fanaat

    hallo,

    ik ben op zoek naar macro lens, maar aangezien ik een beginner ben weet ik niet goed kiezen uit een ruime aanbod.Prijskwaliteit gezien ken ik er ook nizoveel van daarom probeer ik beroep te doen op een persoon met wat meer ervaring ik heb een canon eos 450D.

    alvast bedankt

    wim_B

  • #2
    Re: beginnend macro fanaat

    Wat is je budget?

    Voor 15€ koop je een omkeerring, en met je gewone kitlens kan je dan al fantastische vergrotingen halen, maar je moet alles manueel doen.

    En anders moet je maar eens naar de Tamron 90mm kijken, die is best betaalbaar.

    Comment


    • #3
      Re: beginnend macro fanaat

      Welke macrolens moet ik nemen?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: beginnend macro fanaat

        Ik denk dat er al honderden topics zijn over macrolenzen.

        En telkens komt het erop neer dat ze allemaal scherp zijn.

        Dus kijk wat uw budget is en bepaal zelf waarvoor je deze het meest wilt gebruiken
        de 150,180 en 200mm macrolenzen zijn handiger voor beestjes.

        Ikzelf heb de goedkoper tokina 100mm f2.8 gehad en deze is niet veel slechter dan mijn tamron 180mm maar ik moest met de tokina dichter bij de vlinders komen waardoor die vlugger wegvlogen.

        Groeten Davy
        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

        Comment

        Working...
        X