Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

15-30x 1200mm - 2500mm telescoop voor Nikon F camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 15-30x 1200mm - 2500mm telescoop voor Nikon F camera

    Geachte ;

    Wie van jullie is in het bezit van een 15-30x 1200mm - 2500mm telescoop voor Nikon F camera ?
    Deze telescoop ben ik onlangs tegen gekomen op de http://www.rugift.com website .
    Er bestaat nog een grotere 25-75x 1200mm - 3600mm telescoop voor Nikon F mount film of digital SLR cameras .
    Deze laatste heeft een doorkijk onder 45 graden .
    Persoonlijk zou ik voor de 15-30x telescoop gaan .
    Hierbij weet ik echter niet of ook hierop mogelijk een film camera op aan te sluiten is of dit enkel bij de 25-75x telescoop mogelijk is .
    Op die vermelde website zie ik wel een bepaalde prijs staan bij de telescopen , maar weet jammer genoeg niet wat deze kosten omgerekend naar Euro's ?
    Weet iemand van jullie soms de prijzen betreffende beide modellen omgerekend naar Euro's ?
    Heeft er iemand van jullie een van deze vermelde telescopen ?
    Heeft er iemand van jullie ervaring met telescopen op een digitaal of zelfs met de filmrolletjes cameras om foto's te maken van iets bepaald en of deze scherp zijn of niet bij het afdrukken ervan ?
    Als men nu een 2x converter tussen de telescoop en de camera zou plaatsen , zou men hiermee dan naar de kraters van de maan kunnen kijken of niet ?
    Men kan wel met vele telelenzen met en zonder converters naar de maan kijken , maar kan men met de 15-30x of de 25-75x telescoop echter een maanlanding bekijken of is dit niet mogelijk ?
    Het is wel een uiterste vraag , maar zou het wel mogelijk te weten willen komen .
    Weet iemand van jullie soms een adres waar eze telescopen mogelijk aan te kopen zijn binnen de Benelux of binnen Europa of zijn deze enkel mogelijk aan te kopen op de vermelde website zelf ?
    Al wie mij van deze beide telescopen zoveel mogelijk informatie kan doorsturen is zeer welkom .
    Als iemand deze telescopen bezit , zou ik dit ook te weten willen komen wat zijn of haar mening is betreffende deze .
    Dank U al vast bij voorbaat voor mogelijke reacties hierop toe te sturen .

    Mvg,
    Steve .

  • #2
    Re: 15-30x 1200mm - 2500mm telescoop voor Nikon F camera

    Oorspronkelijk geplaatst door Steve Billast Bekijk bericht
    Geachte ;
    Als men nu een 2x converter tussen de telescoop en de camera zou plaatsen , zou men hiermee dan naar de kraters van de maan kunnen kijken of niet ?
    Men kan wel met vele telelenzen met en zonder converters naar de maan kijken , maar kan men met de 15-30x of de 25-75x telescoop echter een maanlanding bekijken of is dit niet mogelijk
    Mvg,
    Steve .
    Hier zal je toch nog even moeten op wachten tot ze hier mee klaar zijn
    Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
    www.cromagnonman.be

    Comment


    • #3
      Re: 15-30x 1200mm - 2500mm telescoop voor Nikon F camera

      Oorspronkelijk geplaatst door Steve Billast Bekijk bericht
      kan men met de 15-30x of de 25-75x telescoop echter een maanlanding bekijken of is dit niet mogelijk ?
      Heeft geen enkele zin, dat te proberen.

      Comment


      • #4
        Re: 15-30x 1200mm - 2500mm telescoop voor Nikon F camera

        De laatste maanlanding was bijna 40 jaar geleden, ik denk niet dat je dat met een telescoop gaat overbruggen en niet alleen als gevolg van atmosferische omstandigheden
        Misschien gebeurt er iets leuks aan de overkant van een meer?
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: 15-30x 1200mm - 2500mm telescoop voor Nikon F camera

          Vraag misschien of je een tweedehands Hubble kan kopen in 2014: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ruimtetelescoop_Hubble
          Ben je ineens van je tele-zorgen af.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: 15-30x 1200mm - 2500mm telescoop voor Nikon F camera

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            Misschien gebeurt er iets leuks aan de overkant van een meer?
            Nee, misschien gebeurt er iets leuks aan de overkant van de oceaan

            Comment


            • #7
              Re: 15-30x 1200mm - 2500mm telescoop voor Nikon F camera

              Oorspronkelijk geplaatst door Krasser Bekijk bericht
              Nee, misschien gebeurt er iets leuks aan de overkant van de oceaan
              Dan zal je ook nog eerst de aarde moeten platstampen, want nu verdwijnt je onderwerp achter de horizon nog voor het helemaal uit beeld is...
              Grtz, Tigra-Boy
              ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

              Comment


              • #8
                Re: 15-30x 1200mm - 2500mm telescoop voor Nikon F camera

                Oorspronkelijk geplaatst door Krasser Bekijk bericht
                Nee, misschien gebeurt er iets leuks aan de overkant van de oceaan
                Ik vermoed dat Spanjaart verwijst naar een gelijkaardig topic van (ruw geschat) een jaar of twee geleden waarin de overkant van het meer ter sprake kwam .
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: 15-30x 1200mm - 2500mm telescoop voor Nikon F camera

                  ha! steve! da's lang geleden?
                  aan het kijken voor uitbreiding?

                  mm
                  Last edited by mm; 16 juli 2009, 00:05.
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"
                  Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                  Comment


                  • #10
                    Re: 15-30x 1200mm - 2500mm telescoop voor Nikon F camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Ik vermoed dat Spanjaart verwijst naar een gelijkaardig topic van (ruw geschat) een jaar of twee geleden
                    Wat minder ruw geschat vier en halve uur na aanvang van de topicstart


                    Oorspronkelijk geplaatst door Tigra-boy Bekijk bericht
                    Dan zal je ook nog eerst de aarde moeten platstampen, want nu verdwijnt je onderwerp achter de horizon nog voor het helemaal uit beeld is...
                    Inkoppertje die ik verwacht had. Het gaat mij om een idee te krijgen van de afstand, die je bij zo'n vergroting nog moet overbruggen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 15-30x 1200mm - 2500mm telescoop voor Nikon F camera

                      2000mm voor 375$???
                      2 Mogelijkheden:
                      1. Je krijgt de lens na betaling maar deze blijkt rommel te zijn
                      2. Je betaald en ziet nooit iets van de lens

                      Ik moet zeggen dat de sample foto's er redelijk goed uitzien, zeker voor dit geld, maar ik twijfel wel sterk of die sample foto's wel echt met die lens genomen zijn...
                      Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
                      Foto-Alex

                      Comment


                      • #12
                        Re: 15-30x 1200mm - 2500mm telescoop voor Nikon F camera

                        Een echte Maanlanding zal je niet kunnen zien. Het scheidend vermogen (in boogseconden) van telescopen en objectieven in samenwerking met een dslr zal je best even opzoeken via google en wiki en de berekeningen es maken.

                        Sinds kort is er een nieuwe orbiter in omloop rond de Maan; LRO, ik denk dat deze satelliet de eerste is (sinds de landingen )met een optisch instrument aan boord (Narrow Angle Cameras)die de landers zal kunnen fotograferen. Aan een resolutie van 0.5m/pixel dacht ik.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 15-30x 1200mm - 2500mm telescoop voor Nikon F camera

                          Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                          ha! steve! da's lang geleden?
                          aan het kijken voor uitbreiding?

                          mm

                          dacht ook da het de oude vriend met een mm verslaving was
                          nikon stuff

                          Comment


                          • #14
                            Re: 15-30x 1200mm - 2500mm telescoop voor Nikon F camera

                            w.s. voorwaardelijk vrijgelaten door de zwarte nonnetjes..

                            Comment


                            • #15
                              Re: 15-30x 1200mm - 2500mm telescoop voor Nikon F camera

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                              w.s. voorwaardelijk vrijgelaten door de zwarte nonnetjes..
                              veel groter dan dit komen ze voorlopig niet..http://www.gizmag.com/go/6147/

                              Comment

                              Working...
                              X