Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-200 f/2,8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 70-200 f/2,8

    Ik ben al een tijdje van plan om een nieuwe lens te kopen, maar tot nu toe is dit er nog niet van gekomen.
    Ik had besloten om voor de Tamron 28-75 f/2,8 te gaan omdat ik deze uitgebreid getest heb en daar toch wel tevreden van was.
    Nu wil ik eigenlijk meer tele, dus ik dacht aan de Sigma 70-200 f/2,8.
    De Nikon versie is me véél te duur, dus dat ik al uitgesloten.
    Heeft iemand ervaringen met die lens?
    Ik heb een Nikon D60.
    Ik doe modelfotografie, dus ik heb niet echt groothoek nodig.

    Thx

  • #2
    Re: Sigma 70-200 f/2,8

    Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
    Ik ben al een tijdje van plan om een nieuwe lens te kopen, maar tot nu toe is dit er nog niet van gekomen.
    Ik had besloten om voor de Tamron 28-75 f/2,8 te gaan omdat ik deze uitgebreid getest heb en daar toch wel tevreden van was.
    Nu wil ik eigenlijk meer tele, dus ik dacht aan de Sigma 70-200 f/2,8.
    De Nikon versie is me véél te duur, dus dat ik al uitgesloten.
    Heeft iemand ervaringen met die lens?
    Ik heb een Nikon D60.
    Ik doe modelfotografie, dus ik heb niet echt groothoek nodig.

    Thx
    Heb deze lens zelf ook een tijdje geleden gehad, maar heb deze onlangs verkocht en de nikon versie gekocht.
    Prijs/kwaliteit is deze sigma een zeer goede lens. Scherp vanaf F4, snelle autofocus, stevig gebouwd. Maar kan wel niet tippen aan de nikon versie.

    Voor je D60, en wil je je autofocus behouden, is dit volgens mij een van de enige prijsbewuste kwalitatieve oplossingen.

    Voor modelfotografie ben je dan niet beter met een prime lens? Ideaal voor modelwerk is volgens mij de 85 F1.8, maar dan heb je wel geen autofocus op je D60.


    ps: als je de zoekfunctie eens gebruikt, ga je redelijk wat info over deze lens op het forum terugvinden.
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 70-200 f/2,8

      Bedoeling is inderdaad dat ik de autofocus behoud.
      Prime lens zie ik niet zo zitten aangezien ik wil kunnen zoomen, een prime lens mag dan wel scherper zijn maar je moet altijd voor en achteruit lopen...

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 70-200 f/2,8

        Met een 70-200 op een dx toestel zal het al gauw achteruit lopen zijn. Je wilt bij modelfotografie namelijk ook wel eens meer erop hebben dan alleen het gezicht en dan wordt de werkafstand al gauw vrij groot; je kunt ook weinig van perspectief wisselen.
        Een 50-150 is alleen voor dx maar voor dit gebruik wellicht handiger.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 70-200 f/2,8

          Maakt het verschil tussen 70 en 50 dan zoveel uit?
          Ik heb al met een 70-200 van nikon gewerkt, ook full body en dit was wel leuk werken...

          Comment

          Working...
          X