Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flavigny-sur-Ozerain

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flavigny-sur-Ozerain

    het schilderachtige Flavigny waar de film Chocolats met Johnny Depp en Juliette Binoche werd opgenomen



    straatje met muurtje in landscape

    Last edited by hurray; 10 juli 2009, 21:43.
    Marsje

  • #2
    Re: Flavigny-sur-Ozerain

    de favoriete film van mijn vrouw en het plaatje ja, het heeft zeker iets,ik vind hem mooi


    grtjs,

    jeannot

    Comment


    • #3
      Re: Flavigny-sur-Ozerain

      Om een historisch karakter aan deze foto te geven: volgende keer graag het zand aanharken!

      Comment


      • #4
        Re: Flavigny-sur-Ozerain

        AH, Mergelstenen gebouwen zonder HDR.
        Een echt dorpstafereel van een doorleefde functionele structuur.
        Neergezet met liefde en jarenlang gebruikt en gebruikt.
        Hier kan ik van genoeten.
        Heerlijk die kleuren van dat vervuilde mergel en zijn eigen kenmerkende lijnenspel.

        Maar: Je wenst op de foto beoordeeld te worden.

        Gebouwen zoals deze zetten we er meestal in zijn geheel op, dus met toren.
        Deze foto was beter in portrait geschoten en dan de kerk alleen.
        Wil je het straatje, ga dan ook de straat fotograferen in landscape.
        Dit is noch links noch rechts goed genomen.
        En links staat een fotogeniek geveltje, dat zie ik meteen.

        Dan zoals zo vaak al gezegd, door de knietjes zakken en omhoog fotograferen.
        Maak het gebouw imposant vanuit een kikkerview en wij geloven wel dat er een straat is. Een fractie ervan is voldoende.

        Kleurenpallet is gewoon helemaal lekker en natuurlijk gehouden.
        Je belichting is goed en de schaduwen doen er hun eigen tekenende ding. Mooi zo.

        Kortom: Een mooie zachte sfeervolle maar incomplete foto.
        Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

        Comment


        • #5
          Re: Flavigny-sur-Ozerain

          De ruis en het licht vallen me nogal tegen. De compositie is niet echt af.

          Groeten
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Flavigny-sur-Ozerain

            De post erbij is helemaal goed en precies wat ik eerder bedoelde.
            Goede foto, Maar ook hier, wat door de knietjes zakken.
            De diepte die je hier al heel goed gepakt hebt wordt dan nog sterker weergegeven.
            Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

            Comment


            • #7
              Re: Flavigny-sur-Ozerain

              Als dit al in showcase terechtkomt ?
              Sorry maar ik vind de compo's alles behalve sc niveau. Het dorpje ziet er nochtans veelbelovend uit.
              Nooit in mijn stoutste dromen zou ik eraan denken dit hier te posten.
              Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

              Comment


              • #8
                Re: Flavigny-sur-Ozerain

                vind deze ook meer iets voor beoordeling

                groeten

                jagertje

                Comment


                • #9
                  Re: Flavigny-sur-Ozerain

                  Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
                  Als dit al in showcase terechtkomt ?
                  Sorry maar ik vind de compo's alles behalve sc niveau. Het dorpje ziet er nochtans veelbelovend uit.
                  Nooit in mijn stoutste dromen zou ik eraan denken dit hier te posten.
                  Ben ik het helemaal mee eens.
                  Deze zouden redelijke beoordelingsfoto's zijn.
                  En zoals je ziet geef ik al tijden lang netjes beoordelingscommentaren in de diverse showcases.
                  Ik ben de eeuwige scheldkanonnades zat van vriendjes die opgetrommeld worden als je echt kritiek geeft.
                  Ik vraag me ondertussen af waar het voornemen voor kwaliteit is gebleven.
                  Iedereen wordt omwille van de gezelligheid de hemel in geprezen terwijl MOD's er naar kijken en beoordelingfoto's niet herplaatsen op basis van gewone gezonde harde kriteria.

                  En van de frequente nawauwelaars die niets motiveren krijg ik helemaal een sik
                  Last edited by Irineas; 11 juli 2009, 23:26.
                  Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

                  Comment

                  Working...
                  X